Seska spēcīgākais konkurents Eiropā būs komandas biedrs?
Foto: automobilsport.com
Jau nākamās nedēļas nogalē, no 22. līdz 24. martam Azoru salās tiks aizvadīts Eiropas rallija čempionāta (ERC) jaunās sezonas pirmais posms. Pirmās cīņas aizvadīs arī “ERC Junior U27” ieskaites dalībnieki, starp kuriem būs latvieši Mārtiņš Sesks un Renārs Francis. Kas būs viņu konkurenti?
Azoru salu rallijā (“Azores Airlines Rallye”), kas šogad norisināsies jau 53. reizi, Eiropas čempionāta “ERC Junior U27” klasē startēs 11 ekipāžas. Sesks/Francis nesen pārsteidza līdzjutējus, parakstot līgumu ar vācu “ADAC Opel Rallye Junior Team” rūpnīcas komandu, kas uzskatāma par favorīti.
Ar tādu pašu “Opel Adam R2” automašīnu Eiropas čempionātā “ADAC Opel Rallye Junior Team” sastāvā brauks 26 gadus vecais zviedru pilots Toms Kristensons. Šis sportists rallijā brauc piedalās 2013. gada, bet ar “Opel Adam” automašīnu pazīstams jau divus gadus. Iepriekšējās divas sezonas Kristensons pavadīja Vācijā bāzētajā “ADAC Opel Rallye Cup” seriālā, kas notiek Vācijas rallija čempionāta ietvaros. 2016. gadā viņš kļuva par vicečempionu, bet 2017. gadā ieguva titulu un līgumu, kas ļauj pārstāvēt rūpnīcu Eiropā. Jau pagājušajā gadā viņu redzējām Eiropas čempionāta posmā “Rally Liepāja”, kur absolūtajā ieskaitē Kristensons ieguva augsto astoto vietu, kā arī uzvarēja savā klasē.
Jau divu sezonu pieredze pie R2 klases auto stūres Eiropas čempionātā ir čeham Dominikam Brožam no “ACCR Czech Team” komandas. Azoru salās viņš startēs ar “Peugeot 208 R2”, tomēr līdz šim nav konkurējis par uzvarām. Jāpiemin, ka Seska un Kristensona ekipāžas būs vienīgās, kuras pirmajā “ERC Junior U27” posmā izmantos “Opel” tehniku – visi pārējie startēs ar “Peugeot” mašīnām.
Ar divām ekipāžām Azoru salās ieradīsies spēcīgā franču vienība “Saintéloc Junior Team”, kam vēsturiski ir ciešas saiknes ar “Peugeot” rūpnīcu. Dalību ERC turpinās Lielbritānijas sportiste Keitija Muningsa, no kuras gan ļoti augsti rezultāti netiek gaidīti, kamēr otrs pilots būs austrietis Simons Vāgners. 2016. gadā viņš kļuva par Austrijas čempionu, pērn bija vicečempions Čehijā, kā arī jau ieguvis nelielu pieredzi ERC.
Lielas cerības tiek liktas uz Mīku Hokanenu, kurš iepriekš braucis tikai dzimtajā Somijā, tomēr ar lieliem panākumiem. Pērn viņam izdevās uzvarēt SM3 klasē, kurā ir ļoti spēcīga konkurence. Nav šaubu, ka Hokanens būs ātrs, taču sportistam nav pieredzes asfalta sacīkstēs. Azoru salās gan tas nevarētu patraucēt cīņā par labu rezultātu.
Dažādus Eiropas rallijus jau iemēģinājis dānis Simons Hansens, pērn gūstot otro vietu “Tour European Rally 2” kausā, lai gan Eiropas čempionātā viņš nav startējis.
Samērā liela pieredze Eiropas čempionātā jau ir Djego Gogo, turklāt portugālis pērn Azoru salu rallijā kļuva par ERC3 klases uzvarētāju. Citos posmos viņam gan krietni zemāki rezultāti. Jāuzmanās būs arī no viņa tautieša Pedro Antuneša, kurš ir viens no Portugāles ātrākajiem priekšpiedziņas braucējiem un pērn kļuva par “European Rally Trophy” junioru čempionu.
Aizvadīto piecu gadu laikā, kas pavadīti rallijā, jau tuvu pie 60 sacensībām veicis Efrens Ljarena. Spāņu pilots bijis viens no ātrākajiem savā klasē gan sacīkstēs Spānijā, gan Francijā. Ko viņš parādīs Eiropā, rādīs laiks.
Tikmēr itālis Matija “VJ” Vita var lepoties ar divu sezonu pieredzi dzimtenē, kur pirmās uzvaras savā klasē jau gūtas. Arī par viņa iespējamo sniegumu šobrīd grūti spriest un jāgaida pirmie rezutāti, jo konkurence Eiropas rallija čempionātā, protams, būs spēcīgāka.