Tanaks Saūda Arābijas rallijā startēs ar ‘Hyundai’ jauno versiju

Foto: Toyota Gazoo Racing
“Hyundai” komanda ir pārliecināta, ka “i20 N Rally1” uzlabotā “Evo” versija ir būtisks solis uz priekšu – to apliecina gan komandas pieredze šī gada grants rallijos, gan Adriena Furmo ātrums nesen Japānas posmā. WRC sezonas pēdējā posmā Saūda Arābijā ar atjaunināto auto startēs visas trīs ekipāžas, arī Ots Tanaks.
“Hyundai” sporta direktors Endrjū Vītlijs norāda, ka jaunā modeļa progress ir skaidri jūtams. “Mums tagad ir pietiekami daudz datu un salīdzinājumu, lai droši teiktu: “Evo” ir labāks auto. It īpaši grants rallijos, kuros iepriekš klājās grūti, tas ir ātrāks – tas ir fakts,” viņš sacīja “DirtFish”.
“Hyundai” izmantoja iespēju vienlaicīgi ieviest visu atļauto homologācijas uzlabojumu paketi, veicot mašīnai plašas izmaiņas. Lielākie uzlabojumi skāra piekari, kur slīpā konstrukcija tika aizstāta ar gandrīz vertikālu risinājumu, kas tagad līdzinās “Toyota GR Yaris” un “Ford Puma” pieejai. Papildinājumi veikti arī transmisijā. Sākotnēji nebija skaidrs, vai “Evo” patiešām ir progress. Kanāriju salu rallijā visi “Hyundai” braucēji atpalika no konkurentiem, un komanda nevarēja droši apgalvot, ka problēmas ir atrisinātas. Taču Japānā aina mainījās – Furmo tur cīnījās par līderpozīcijām, līdz svētdienas avārija viņu apturēja.
Tanaks, kurš Centrāleiropas un Japānas posmos vēl brauca ar vecāku mašīnas versiju, tagad arī saņems “Evo”. “Toreiz Ots izvēlējās veco auto, jo mums vēl nebija pietiekamu datu par “Evo” regulējumiem. Tā bija pareizā izvēle tajā brīdī,” stāsta Vītlijs. “Bet tagad, redzot Adriena sniegumu, esam pārliecināti, ka jaunā versija spēj būt konkurētspējīga, neprasot no pilota nemitīgu braukšanu uz riska robežas.”
Tomēr jaunais auto vēl nav ideāls. Furmo dažos ātrumposmos sūdzējās par pēkšņu aizmugures izslīdēšanu, un komanda atzīst, ka “Evo” regulējumi vēl jāpilnveido. Īpašs pārbaudījums bija lietainā svētdiena Japānā, kad tika izmantota iepriekš netestēta pilna lietus konfigurācija. Par pārsteigumu, tā darbojās labi.
“Adrienam auto uzvedās paredzami – bremzēja laikā, precīzi pagriezās un deva pārliecību. Sākumā viņš vēl pielāgojās, bet pēc tam jau brauca ar gāzi grīdā. Rezultāti parādīja, ka esam konkurētspējīgi,” piebilda Vītlijs. Viņš uzsver, ka neviens auto nebūs perfekts katrā līkumā, taču kopējās pilotu atsauksmes ir skaidras – “Hyundai” ar jauno modeli ir krietni tuvāk uzvarai. Komanda uzskata, ka “Evo” versija ļaus 2026. gadā daudz pārliecinošāk cīnīties par pirmajām vietām.
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com