Tanaks pēc veiktajiem auto uzlabojumiem Japānā cer cīnīties par uzvaru

Foto: Vladislav Maschl
Igaunijas rallists Ots Tanaks gatavojas Japānas rallijam ar cerību, ka pēc Centrāleiropas posma veiktie mašīnas uzlabojumi palīdzēs viņam atgūt konkurētspēju un iesaistīties cīņā par uzvaru.
Pirms pēdējiem diviem posmiem Tanaks ieņem ceturto vietu pasaules čempionāta kopvērtējumā. Viņam priekšā atrodas trīs “Toyota” braucēji un, lai gan teorētiskas izredzes uz WRC titulu pašlaik vēl saglabājas, līderis Elfins Evanss ir jau 50 punktus priekšā.
“Hyundai” mašīnas līdz šim šogad uz asfalta nav spējušas konkurēt ar “Toyota”, kas izcīnīja pārliecinošas uzvaras gan Kanāriju salās, gan nesen Centrāleiropā. Japānas rallijs, kas notiks šonedēļ un būs pēdējais asfalta posms šosezon, tiek uzskatīts par vienu no tehniski sarežģītākajiem.
“Tas ir viens no lēnākajiem asfalta rallijiem,” stāsta Tanaks. “Tur bieži ir mainīgi laikapstākļi, kas padara apstākļus ļoti neparedzamus. Trases segums ir diezgan gluds, tāpēc, ja viss būs noregulēts pareizi, varam būt ātri.”
Tanakam Japānā bijusi mainīga pieredze – 2022. gadā viņš izcīnīja otro vietu, taču pērn tieši šajā rallijā sabruka cerības uz otro titulu, kad svētdienas pirmajā ātrumposmā tika piedzīvota avārija. Pirms tam viņš ilgstoši bija līderis un pirms negadījuma bija iekrājis 38 sekunžu pārsvaru pār Evansu.
“Japānā svarīga ir precizitāte un spēja pielāgoties sliktai saķerei,” piebilst Tanaks. “Tur vienmēr ir lieliska atmosfēra, cilvēki ļoti sirsnīgi, un man patīk tur atgriezties.”
Lai gan teorētiskas izredzes uz titulu pašlaik Tanakam vēl pastāv, realitātē tās ir mazas, un pilots vairāk koncentrējas uz snieguma uzlabošanu. “Es atdošu visu no sevis, lai uzreiz atrastu pareizo sajūtu un varētu cīnīties par vadošajām pozīcijām. Pēc pēdējā rallija automašīnai veiktās izmaiņas dod cerību, ka varēsim atgriezties uz pareizā ceļa,” saka igaunis.
Arī Japānas rallijā Tanaks brauks ar 2024. gada specifikācijas “Rally1” auto. Pēc Centrāleiropas rallija komanda veica testus, veicot dažādas izmaiņas, kas galvenokārt attiecās uz balstiekārtas un aerodinamikas pielāgošanu.
Izmantotie resursi:
www.ralli.ee
www.rallyjournal.com