Pēc Grieķijas rallijā piedzīvotajām problēmām FIA nemainīs degvielas piegādātāju

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Pasaules rallija čempionāta (WRC) “Rally1” klases komandas drīkstēs veikt izmaiņas savos auto, lai novērstu atkārtotas problēmas ar degvielas sistēmu, kādas tika piedzīvotas pagājušajā mēnesī Grieķijas “Acropolis Rally” posmā. Tikmēr degvielas piegādātājs šogad mainīts netiks.

Grieķijas posmā degvielas sistēmas kļūmju dēļ no sacensībām izstājās “Toyota” un “M-Sport Ford” komandas pilotu Sami Pajari, Mārtiņa Seska un Greguāra Munstera ekipāžas. Seska mašīnai tika nomainīta degvielas bāka, un latviešu ekipāža turpināja ralliju nākamajā dienā.

Precīzs iemesls problēmām aizvien nav skaidrs, taču FIA uzskata, ka Grieķijas svelmainais karstums, kur kokpita temperatūra piektdien sasniedza pat 70 grādus pēc Celsija, bija problēmu katalizators. Šīs tehniskās neveiksmes notika vien ceturtajā sacīkstē kopš WRC pārgāja uz jaunu ilgtspējīgas degvielas piegādātāju. Pēc tam, kad “P1 Racing Fuels” sāka maksātnespējas procesu, FIA ātri apstiprināja “TotalEnergies” kā jauno degvielas piegādātāju, kas pirmo reizi savus uzdevumus pasaules čempionātā sāka pildīt aprīlī notikušajā Kanāriju salu rallijā.

Pēc Grieķijā piedzīvotajām problēmām FIA veica izmeklēšanu un rīkoja vairākas tikšanās ar komandām un tehnisko departamentu. Noskaidrots, ka degvielā problēmu nav, un piegādātājs paliks nemainīgs līdz sezonas beigām. Tomēr, lai novērstu līdzīgu problēmu atkārtošanos nākamajās sacīkstēs, “Rally1” komandas drīkst izmantot citas degvielas tvertnes versijas jau šonedēļ notiekošajā Igaunijas rallijā. Degvielas tvertne ir homologēta automašīnas detaļa, taču šajā gadījumā izmaiņas tiks atļautas bez homologācijas “džokeru” izmantošanas.

“Kopš tika konstatēta problēma ar degvielas sistēmu dažiem “Rally1″ auto Grieķijā, FIA rūpīgi seko situācijas attīstībai,” teica FIA pārstāvis. “2025. gada sezonā degvielas piegādātājs netiks mainīts. Atbildība par to, lai degvielas tvertne pilnībā atbilstu FIA homologācijas prasībām un būtu piemērota čempionātā noteiktajai degvielai, gulstas uz katra ražotāja pleciem. FIA ir atbalstījusi ražotājus, veicinot sarunas ar piegādātājiem un atjauninot noteikumus, lai komandām būtu iespēja veikt nepieciešamās modifikācijas pirms Igaunijas posma, neietekmējot homologācijas “džokeru” izmantošanu. Iepriekšējā piegādātāja maksātnespēja būtiski ietekmēja ražotāju ierasto testēšanas procesu, kas, visticamāk, bija galvenais iemesls “Rally1″ automašīnu problēmām Grieķijas svelmainajos apstākļos.”

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *