Noivils un Tanaks pirms vietējā rallija Spānijā testē ‘Rally1’ auto bez hibrīda
Pirms šonedēļ Spānijā notiekošajām sacensībām “Rallye La Nucía – Mediterráneo” pasaules rallija čempionāta titula pretendenti Tjerī Noivils un Ots Tanaks aizvadījuši testus ar “Hyundai i20 N Rally1” automašīnu bez hibrīda.
Spānijas asfalta kausa izcīņas priekšpēdējo, sesto posmu “Hyundai” izmantos, lai sagatavotos pēc divām nedēļām notiekošajam WRC finālposmam Japānā. Tur komanda aizvadīs izšķirošo cīņu par titulu ar “Toyota” ražotāju ieskaitē, kamēr pilotu vērtējumā pirmās vietas liktenis tiks izšķirts starp “Hyundai” braucējiem Noivilu un Tanaku. Citi matemātiskas izredzes jau zaudējuši, bet Tanakam kaut neliela iespēja, tomēr aizvien ir.
Šonedēļ Spānijā Tanaku uz starta gan redzēt nevarēs – piedalīsies Noivils un Andreass Mikelsens, kurš pēc tam būs komandas trešais pilots Japānas WRC posmā. Tomēr vietējie rallija noteikumi paredz, ka testos pirms sacīkstēm var braukt komandas, kas pieteikušās dalībai, taču nav noteikts, ar kādiem pilotiem testi jāveic.
Pasaules rallija čempionātā komandām ir atvēlēta noteiktas testu dienas, taču papildus drīkst piedalīties dažādās mazāka mēroga sacīkstēs un pirms tam notiekošos testus izmantot pēc saviem ieskatiem. “Hyundai” vienība savu testu limitu ir izsmēlusi, līdz ar to šī bija laba iespēja izmēģināt auto bez hibrīda ar abiem saviem nākamās sezonas pilotiem. Kā zināms, no nākamā gada hibrīda tehnoloģija vairs netiks izmantota. Auto bez hibrīda iepriekš testējusi arī “Toyota”, bet “M-Sport Ford” sastāvā šādu mašīnu divos WRC posmos sacīkšu režīmā šogad izmantoja Mārtiņš Sesks.
“Rallye La Nucía – Mediterráneo” piedalīsies 57 ekipāžas, arī WRC2 piloti Lauri Jona, Roberts Virvess un Georgs Linnamae, kuri arī gatavosies Japānas posmam. Ar “Rally2” klases auto brauks arī veterāns Fredijs Loikss, kam šis būs tikai trešais rallijs šosezon un pirmais ārpus Beļģijas.
Jau šovakar notiks pirmie divi ātrumposmi, pēc tam deviņi risināsies sestdien. Kopējais distances garums 127.93 kilometri.