Mūžībā devies ‘Lancia’ rallija zelta laiku kaldinātājs Klaudio Lombardi

Foto: Autosprint.it
Rallija pasaule sēro – 83 gadu vecumā mūžībā aizgājis Klaudio Lombardi, leģendārais inženieris un viens no galvenajiem “Lancia” rallija zelta laikmeta arhitektiem.
Lombardi vārds cieši saistīts ar leģendāro automobili “Lancia Delta HF Integrale”, kas rallija vēsturē palikusi kā viena no ievērojamākajām. Lombardi karjera “Fiat” grupā sākās jau 1968. gadā, bet kopš 1975. gada viņš ieņēma tehniskā direktora amatu “Lancia” motoru nodaļā, vēlāk kļūstot arī par komandas vadītāju.
Tieši Lombardi bija viens no galvenajiem spēkiem aiz B grupas “nezvēriem” – “Lancia Rally 037” un “Delta S4”, kas kļuva par rallija leģendām. Kad sportā iestājās A grupas ēra, “Lancia” ar “Delta” modeli dominēja nepārspējami – no 1987. līdz 1992. gadam izcīnīti seši ražotāju tituli pēc kārtas. Šajā laikā Juha Kankunens un Miki Biasjons sagādāja četrus čempionu titulus arī braucēju ieskaitē. Lombardi kā komandas vadītājs no 1989. līdz 1991. gadam turpināja “Lancia” panākumu stāstu, pārņemot stafeti no Čezāres Fiorio, kurš pārgāja uz “Ferrari” F1 vienību.
Claudio Lombardi, the man who gave us the glorious Lancia Delta S4 and the last Great F1 engine, the Ferrari Tipo 43 has passed away at the age of 83 pic.twitter.com/IhHLf65Qcb
— OversteerTV (@OversteerTV) October 3, 2025
Kankunens, kurš šajā laikā bija “Toyota” pilots, vēlāk atcerējās kādu īpašu brīdi no 1989. gada. Pēc neveiksmīga starta savās mājās Somijā, kad “Toyota Celica” izstājās, viņu negaidīti apciemoja pats Lombardi. Itālis bija devies dziļi Somijas laukos, lai personīgi piedāvātu Kankunenam atgriezties “Lancia” sastāvā. “Atvēru durvis un ieraudzīju Lombardi. Viņš smaidīdams teica: “Sveiks, atnācām ciemos.” Pēc kafijas un nelielām uzkodām viņš izteica piedāvājumu, un tā bija īstā vieta un īstais laiks – es piekritu,” atmiņās stāstījis soms.
Šī vizīte izrādījās izšķiroša – Kankunens pievienojās “Lancia” 1990. gadā un jau nākamajā sezonā kļuva par trīskārtēju pasaules čempionu. Savukārt Lombardi drīz vien pieņēma jaunu izaicinājumu – pārcēlās uz “Ferrari” F1 1 komandu, kur strādāja līdz 1993. gadam, bet vēlāk pievērsās arī GT sacīkšu auto un motociklu projektiem. Viņa ieguldījums autosportā paliks neaizmirstams.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com