‘M-Sport’ komanda grib būvēt pilnībā jaunu WRC rallija auto

Foto: Martin Tridla
Britu komanda “M-Sport” vēl nav pieņēmusi galīgo lēmumu par dalību pasaules rallija čempionātā (WRC) 2027. gada, kad stāsies spēkā jaunie tehniskie noteikumi, taču tās galvenā prioritāte ir izstrādāt pilnīgi jaunu automašīnu, nevis modernizēt esošo “Rally2” modeli.
WRC 2027. gadā ieviestie noteikumi paredz samazinātas izmaksas un lielāku elastību, lai piesaistītu vairāk ražotāju un komandu. Jaunās “WRC27” specifikācijas automašīnas tiks būvētas ar izmaksu griestiem 345 000 eiro apmērā, un tām būs līdzīga veiktspēja kā pašreizējiem “Rally2” modeļiem, izmantojot tos pašus dzinējus un komponentes. FIA plāno nodrošināt, lai abas kategorijas – “WRC27” un “Rally2” – būtu līdzvērtīgas ātruma ziņā un sacenstos vienā klasē.
Šobrīd vienīgais ražotājs, kas oficiāli apstiprinājis dalību un izstrādā jaunu auto atbilstoši 2027. gada noteikumiem, ir “Toyota”. Tikmēr “Hyundai” vadītājs Sirils Abitebūls atklāja, ka uzņēmumam vairs nav iespējams uzbūvēt jaunu auto līdz noteiktajam termiņam, tādēļ tiek apsvērta esošā “i20 N Rally2” auto uzlabošana.
“M-Sport” vēl nav devusi zaļo gaismu jaunas automašīnas izstrādei, lai gan tās rīcībā ir “Ford Fiesta Rally2” modelis, kas būtu tiesīgs startēt arī 2027. gadā. Tomēr komandas vadītājs Ričards Milleners uzskata, ka šāds risinājums būtu īstermiņa kompromiss: “Modernizēt “Rally2″ auto būtu tikai pagaidu plāksteris. Tas nav nākotnes risinājums. Kāpēc tērēt gadu, lai pielāgotu vecu modeli, ja varam ieguldīt jaunas automašīnas izstrādē ar ilgāku dzīves ciklu?”
Viens no faktoriem, kas kavē komandas apņemšanos, ir neskaidrības ap WRC komerciālo vadību. Šobrīd notiek konkurss, lai izvēlētos jaunu čempionāta tiesību turētāju, un lēmumu paredzēts pieņemt līdz gada beigām. “Mēs varam apņemties tikai tad, kad redzēsim, kur čempionāts virzās. Ja būs skaidra desmit gadu vīzija un mēs tai ticēsim, tad varēsim droši investēt,” skaidroja Milleners. “Mēs zinām, ka rallijs nekur nepazudīs, un noteikumi jau ir diezgan konkrēti. Daļa no tiem mums patīk, daļa nē, bet tagad laiks pārtraukt diskusijas un koncentrēties uz to, kā tos vislabāk izmantot. Mēs vēlamies turpināt būt rallijā – šis sports ir mūsu dzīve jau vairāk nekā 20 gadus.”
Izmantotie resursi:
www.autosport.com