‘Lancia’ paziņo, ka negatavojas būvēt WRC27 rallija auto

Foto: Stellantis
Itāļu ražotājs “Lancia” nesen oficiāli prezentēja jauno rallija auto “Ypsilon HF Integrale Rally2”, ar ko 2026. gadā aizvadīs vismaz astoņus startus WRC2 klasē, nomainot “Citroën” un atgriežot vēsturisko zīmolu pasaules čempionāta apritē. Prezentācija raisīja arī jautājumus par tālākiem plāniem, īpaši pēc baumām, ka varētu tikt izstrādāta arī WRC27 specifikācijas automašīna.
Pēdējā laikā bijusi intensīva runāšana par “Lancia” ambīcijām, jo no 2027. gada spēkā stāsies jaunie WRC27 tehniskie noteikumi. Tie paredz, ka augstākās klases spēkrati balstīsies uz “Rally2” tehnoloģiju ar cenu griestiem 345 000 eiro. Līdz šim vienīgi “Toyota” apstiprinājusi, ka jau strādā pie jaunā modeļa, tāpēc baumas par “Lancia” iesaisti radīja papildu intrigu.
Tomēr “Lancia Corse HF” vadītājs Eudženio Franceti kategoriski noliedzis iespēju tuvākajā laikā būvēt WRC27 auto. Viņš uzsvēra, ka uzmanība ir pilnībā koncentrēta uz “Rally2” programmu, turklāt jaunie noteikumi paredz, ka “Rally2” un WRC27 automašīnas no 2027. gada varēs startēt vienā klasē.
“Mēs paliekam “Rally2” kategorijā. Ja ar “Rally2” mašīnām būs iespēja cīnīties par uzvaru, tad būsim tur, bet kā “Rally2″ komanda,” sacīja Franceti.
Jaunais “Lancia” modelis izmanto uzlabotu “Citroën C3 Rally2” dzinēju un ātrumkārbu, taču tam izstrādāts pilnīgi jauns šasijas risinājums, būtiski uzlabojot svaru un veiktspēju gan uz asfalta, gan grants. Franceti norādīja, ka interese par auto jau ir milzīga — potenciāli ap 120 pasūtījumiem, kas bijis viens no galvenajiem iemesliem izvēlei fokusēties tieši uz “Rally2” tirgu.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com