‘Lancia’ jau nākamgad gatavojas atgriezties WRC ar ‘Rally2’ klases auto

Foto: Bild TuttoRally News
Rallija pasaule gatavojas sensacionālam jaunumiem – jau no 1. janvāra „Lancia” varētu homologēt „Ypsilon Rally2” automašīnu un ar to startēt pasaules rallija čempionātā.
Oficiāla apstiprinājuma pagaidām nav ne no pašiem itāļiem, ne no „Stellantis Motorsport”, taču zināms, ka francūzis Joans Bonato jau augustā Francijā testējis jauno spēkratu. Kā jau paredzams, tehniskie šī auto pamati nāk no „Citroën C3 Rally2”, kas arī radīta „Stellantis” grupas ietvaros.
Avoti Itālijas medijos norāda, ka šis solis vairāk paredzēts kā stratēģisks pamats nākotnei, nevis tūlītējai atgriešanai WRC elitē. „Vai tas nozīmē „Lancia” atgriešanos čempionāta augšgalā? Noteikti ne nākamgad. Bet varbūt tā ir laba platforma 2027. gadam,” raksta “Dirtfish”. FIA jau ir ieskicējusi, ka 2027. gada noteikumi būs cieši saistīti ar “Rally2” klases bāzi, tādēļ homologācija 2026. gadam var izrādīties tālredzīgs gājiens.
Pašlaik norādīts, ka „Lancia Ypsilon Rally2” visdrīzāk tiks virzīts kā privāts, nevis rūpnīcas programmas centrālais projekts. „Lancia” sporta direktors Eudženio Franzeti jau agrāk izrādījis lielu interesi par WRC augstāko līmeni. Tikmēr FIA prezidents Mohameds bin Sulajems atklāti paudis vēlmi redzēt kādu no „Stellantis” zīmoliem čempionāta virsotnē.
„Lancia” kā ražotājs WRC pēdējo reizi startējis 1991. gadā, kad Juha Kankunens izcīnīja savu trešo titulu. Kopš tā laika zīmols rallijā bijis redzams vien zemākās klasēs, tostarp ar „Ypsilon Rally4”, kas jau guvis panākumus Itālijā un Eiropas čempionātā.
Bijušais „Hyundai” vadītājs Andrea Adamo atzina, ka arī šis projekts varētu izrādīties komerciāli veiksmīgs: „Ja itāļi uzvarētu ar „Lancia”, tas būtu liels stāsts. Protams, jāatceras – tehniski tas ir „C3”, bet ar itāļu emociju pievienoto vērtību.”
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com