Ķīna sāk sarunas par atgriešanos WRC

Foto: ewrc.cz
Pasaules rallija čempionāts (WRC) aktīvi strādā pie kalendāra ģeogrāfiskās paplašināšanas, un viens no galvenajiem mērķiem ir nostiprināties Āzijā. Kā apstiprinājis sacensību direktors Simons Larkins, organizatori vēlas pievienot otro posmu Āzijā vai Klusā okeāna reģionā līdzās Japānas rallijam. Tas būtu nozīmīgs solis, ņemot vērā reģiona strauji augošo nozīmi motoru sporta pasaulē.
Ne mazāk svarīga ir arī Amerikas virziena attīstība. Iepriekš tika plānots, ka jau nākamgad WRC posms notiks ASV, Tenesī štatā, taču šie plāni uz laiku ir atlikti. Tas nozīmē, ka vismaz nākamajā sezonā pasaules rallija čempionāts ASV vēl neatgriezīsies, lai gan interese un potenciāls šim tirgum joprojām ir milzīgs.
Āzijas-Klusā okeāna reģionā tiek vērtētas vairākas iespējas – tiek runāts par rallija atgriešanos Indonēzijā un Austrālijā, savukārt vēl viens loģisks virziens ir Ķīna. Šīs valsts tirgus apjoms piesaista daudzas sporta organizācijas, tomēr šobrīd tā WRC plānos nav izvirzīta kā prioritāte.
Larkins atklāj, ka nesen Londonā, “Formula E” posma laikā, norisinājās pirmās tikšanās ar Ķīnas federācijas pārstāvjiem, un process ir sācies. Taču, kā viņš uzsver, Ķīnas nozīme rallijam vairs nav tik liela kā pirms desmit gadiem. Īpaši tas attiecas uz ražotājiem, kuriem šis tirgus kļuvis ļoti izaicinošs.
Ķīna patlaban nav pateicīga vide ārvalstu autoražotājiem, īpaši Vācijai, kas aktīvi pārorientējas uz elektroauto ražošanu. Savu ietekmi šeit atstājusi arī pandēmija, kas būtiski sarežģīja ražotāju ienākšanu un pozīciju nostiprināšanu šajā valstī. Kā norāda “WRC Promoter” sporta vadītājs Pīters Tūls, Ķīna nav izslēgta no ilgtermiņa plāniem, taču šobrīd prioritātes ir citur.
Pasaules rallija čempionāta posms pēdējo reizi Ķīnā norisinājās 1999. gadā, taču valsts ir uzņēmusi arī APRC un IRC rallijus. Tas apliecina, ka interese un infrastruktūra tur pastāv, tomēr, lai atgriešanās WRC kļūtu reāla, nepieciešama stabilāka tirgus vide un ražotāju atbalsts.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com