Jaunie WRC tehniskie noteikumi pavērs iespējas rallijos uzvarēt ar ‘Rally2’ mašīnām

Foto: Honza Fronek

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) sniegusi plašāku ieskatu pasaules rallija čempionāta 2027. gada mašīnu tehniskajos noteikumos, kas dalību WRC sacensībās padarīs ievērojami pieejamāku no finansiālā aspekta.

Šobrīd “WRC27” tehniskie noteikumi vēl nav apstiprināti pilnībā, taču daļēji daudzas nianses jau zināmas. Galvenā lieta ir tā, ka 2027. gadā tiks saglabātas pašreiz izmantotās “Rally1” mašīnu cauaruļveida šasijas, bet tajos būs jāiebūvē “Rally2” sērijveida motori. FIA mērķis ir radīt iespēju ražotājiem būvēt dažādu virsbūvju tipu WRC automašīnas, ieskaitot sedanus, krosoverus, hečbekus un pat veidot pilnībā individuāli pielāgotus dizainus.

Tālākā nākotnē FIA vēlas radīt iespēju šajās mašīnās iebūvēt dažāda veida motorus – no tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem un hibrīdiem līdz motoriem, ko pilnībā darbina elektrība vai ūdeņradis. Tomēr 2027. gadā vēl tiks startēts ar “Rally2” klases motoriem, kā arī tiks izmantotas citas “Rally2” klases komponentes – pārnesumkārbas, balstiekārta un bremzes. Līdz ar to ir cerība piepildīt mērķi, ka šāda auto cena nepārsniegts 345 tūkstošus eiro.

“Toyota” tehniskais direktors Toms Faulers uzskata, ka iespējas izcīnīt uzvaras sacensībās absolūtajā vērtējumā radīsies arī tiem, kas brauc ar “Rally2” mašīnām.

“Domāju, ka braucēji ar “Rally2″ mašīnām ļoti ātri sapratīs, ka ir potenciāls uzvarēt WRC posmos,” saka Fovlers. “2027. gadā mēs redzēsim interesantu kombināciju no ražotāju “Rally1” mašīnām un daudzām “Rally2″ mašīnām. Potenciālo uzvarētāju skaits WRC posmos būs augstāk nekā tagad.”

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *