Izstrādes stadijā esot deviņi WRC27 rallija auto projekti

Foto: FIA
Lai gan pagaidām tikai “Toyota” rūpnīca apstiprinājusi 2027. gada WRC noteikumiem atbilstošas mašīnas izstrādi un pasaules čempionāta nākotne aizvien ir neskaidra, neoficiāli zināms, ka situācija varētu būt visai iepriecinoša.
WRC27 tehniskie noteikumi paredz atjaunot konkurenci un piesaistīt jaunus ražotājus. No 2027. gada arī “Rally2” modeļi varēs startēt galvenajā klasē. Tikmēr Beļģijas mediji nākuši klajā ar iepriecinošiem jaunumiem. Pieredzējušais žurnālists Olivjē de Vilde raksta, ka “uz papīra” esot pat deviņi WRC27 projekti.
“Hyundai” vadītājs Sirils Abitebūls iepriekš teica, ka komanda 2027. gadam jaunu auto neattīsta, bet Beļģijas avoti apstiprina – “Hyundai” plāno startēt ar atjauninātu “Rally2” modeli, visticamāk, no 2028. gada.
Nākamsezon WRC2 klasē atgriezīsies “Lancia”, un tiek ziņots, ka itāļi strādā arī pie sava WRC27 auto, kuru cer dabūt gatavu līdz 2028. gadam. Tāpat runā par “Škoda” WRC27 projektu un pat iespējamu “Subaru” atgriešanos. “Prodrive” arī plānojot būvēt savu WRC27 mašīnu – gan vēl nav zināms, ar kāda ražotāja zīmolu tā startētu.
De Vilde norāda, ka Spānijā kāda privāta komanda gatavojas prezentēt savu projektu, bet “M-Sport Poland” uzdots izstrādāt WRC27 koncepciju. “Kopā apritē ir vismaz deviņi projekti – pat ja realizēsies pieci, sporta nākotne būs daudzsološāka,” viņš raksta.
Šobrīd “Rally1” klasē startē tikai trīs komandas – “Toyota”, “Hyundai” un “M-Sport Ford”. Ja jaunie projekti piepildīsies, WRC komandu sastāvs divu gadu laikā var piedzīvot radikālas pārmaiņas.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com