Igaveņš: “Latviešu komandas sevi Eiropai parādīja no labākās puses”

Foto: ASRT

Pirmo reizi Eiropas rallija čempionāta (ERČ) vēsturē atklāšanas posmā tālajās Azoru salās uz starta izgāja četras latviešu rallija komandas, kas apkalpoja ne tikai latviešu, bet arī ārvalstu autosportistus. Šo komandu vidū bija arī ASRT rallija komanda, kuras sastāvā brauca itāļu ekipāža Zelindo Melegari / Mauricio Barone.

Neskatoties uz sarežģītajiem laikapstākļiem, smago trasi un mazām tehniskām problēmām, Melegari spēja sasniegt finišu. Kā atzina ASRT komandas vadītājs Ainārs Igaveņš, tad šajā rallijā viņš bija lepns par visu latviešu komandu sniegumu, kā arī par savu komandu.

“Gribu sākt ar to, ka, manā skatījumā, visas latviešu komandas šajā Azoru salu rallijā nostrādāja visaugstākajā līmenī. Bija tāda sajūta, ka esam citā pasaulē, ka esam savādāki nekā citi. Viens otram palīdzam, atbalstam. Pirmo reizi dzīvē nesaskatīju konkurenci, bet jutu stipru roku no visiem. Bija liels prieks un gandarījums, ka visi latvieši esam kopā. Sen nebija tik labas sajūtas,” stāsta Ainārs Igaveņš.

“Runājot par ASRT komandu, tad puiši darīja maksimumu, ko varēja izdarīt. Ne itāļu braucējs, ne mēs nestādījāmies priekšā, cik patiesībā grūts ir šis rallijs – gan ceļu ziņā, gan laikapstākļu. Kā teica vietējie, tad tik smagi apstākļi, kādi bija šogad, nav bijuši pēdējos četros gados. Tagad pēc rallija secinājums ir tāds, ka N grupas auto šis rallijs ir par smagu. Ar LAF Rallija komisijas vadītāju Jāni Krastiņu bijām liecinieki, kā mūsu klātbūtnē tehnisku iemeslu dēļ izbeidzas divas rūpnīcu R5 auto. Tas tik vēlreiz liecina par to, cik smags bija šis rallijs.”

Ainārs atzina, ka pilots izpildīja savu uzdevumu, kas debijas reizē bija sasniegt finišu. “Mašīnai bija ļoti liela slodze, taču Melegari spēja saudzēt to un nebrauca pārgalvīgi. Ja kāds domā, ka tas ir vienkārši un viegli braukt ERČ, tad uzreiz varu teikt, ka tā ir pavisam cita pasaule. Diemžēl jau pirmajā sekcijā nezināmu iemeslu dēļ saplīsa mašīna. Vēlāk defekts tika novērsts un itāļu braucējs varēja turpināt ralliju.”

“Gribu teikt lielu paldies Mārcim Ķenavam un visai ASRT komandai par lielisko darbu, jo galvenais uzdevums bija sasniegt finišu, un visi kopā mēs to arī paveicām. Tā mums bija liela pieredze, tāpēc esmu gandarīts, ka to visu redzēju un piedzīvoju. Tagad zinu, ko un kā jādara, lai nākamreiz būtu vieglāk un labāk. Gribu izmantot izdevību un pateikt paldies SRT menedžerim Džo Labuckam, kurš vajadzības gadījumā palīdzēja ar vērtīgiem padomiem.”

Tāpat Ainārs atzīmēja kādu interesantu faktu, kuru būs grūti pārspēt. “Noteikti gribu atzīmēt, ka manā skatījumā Aivis Egle ar savu komandu uzstādīja rekordu, kuru būs grūti kādam pārspēt – viņi Evo X turbīnu nomainīja 45 minūtēs. Bija liels gandarījums, ka latviešu komanda spēj kaut ko tādu tik ātri izdarīt.”

Taču turpinājumā ASRT komandai priekšā ir daudz darba, jo pavisam drīz startēs Talsu rallijs, kurā uz starta izies četras ASRT ekipāžas – Pjotrs Turkins, Sergejs Popovs, Ainārs Igaveņš un mehāniķis Guntars Danne.

Izmantotie resursi:
www.asrt.eu