‘Hyundai’ nākamajā WRC posmā atkal brauks ar vecās specifikācijas mašīnām

Foto: Hyundai Motorsport
Pasaules rallija čempionāta sacensībās Zviedrijā “Hyundai” komanda izmantoja uzlabotu “Rally1” mašīnas versiju, bet uz nākamo posmu Kenijā nolēmusi atgriezties pie vecās specifikācijas auto.
Zviedrijas posmā Tjerī Noivils, Ots Tanaks un Adriens Furmo startēja ar visai būtiski uzlabotu “Hyundai i20 N Rally1” automašīnu. Tā bija padarīta vieglāka un būtiskas izmaiņas skārušas piekari. Tanaks, kurš izcīnīja ceturto vietu, atklāj, ka nākamajās sacensībās nolemts atkal startēt ar tādu auto, kāds tika izmantots Montekarlo rallijā.
“Jā, mēs atgriezīsimies pie vecās mašīnas,” apstiprina 2019. gada WRC čempions. “Vienkārši, lai būtu droši, ka tā izturēs. Kenijas posms ir tas rallijs, kur svarīgākais ir tehnikas izturība.”
Zviedrijas rallija trešās vietas ieguvējs Noivils atklāj, ka slodzes testu trūkums bijis galvenais iemesls šādam lēmumam.
“Kopumā tāpēc, ka nepaspējām veikt pietiekami daudz slodzes testus pa fiziski smagiem ceļiem,” saka pašreizējais WRC čempions. “Bet mēs zinām, ka vecā mašīna šajā ziņā ir spēcīga, tādēļ komanda izvēlējās neuzņemties risku.”
Zviedrijā Noivilam bija šādas tādas problēmas ar balansējumu un riepu nolietošanos, bet viņš stāsta, ka tas nav saistīts ar uzlabojumiem.
“Domāju, ka tas vairāk saistīts ar pašām riepām,” atzīst Noivils. “Īsajos ātrumposmos bijām tiešām ātri un arī balansējums likās komfortabls, bet tiklīdz ātrumposmi bija garāki, sākās grūtības, sevišķi ātrajos posmos. Tas vēl būs jāizpēta. Izmantoju mazliet stiprāku diferenciāli par komandas biedriem un varbūt ātrajos posmos tas bija pārāk stiprs, savukārt citās vietās darbojās labi. Tāpēc nezinu – varbūt pie vainas bija tas, apvienojumā ar riepām. Kopumā sajūta mašīnā bija laba un arī ātrums mums bija. Grūti veikt analīzi, jo dažādās starta vietas traki ietekmēja nedēļas nogali. Ja startēji pa vidu, dažos ātrumposmos tev bija labākie apstākļi, citos – sliktākie. Bet kopumā mēs bijām iekšā spēlē.”
Tanaks piebilst: “Kad mašīna strādā, šķiet, ka ar to ir jauki braukt. Tagad viss ekipējums “jāsaliek kopā”. Viss ir diezgan svaigs un jāpaiet laikam, pirms atradīsim optimālos regulējumus.”
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com