“Hyundai” apsver iespēju jau nākamgad pamest WRC
Foto: Hyundai Motorsport
“Hyundai Motorsport” jau nākamajā gadā gatavojas aiziet no pasaules rallija čempionāta, ja spēkā stāsies jaunie tehniskie noteikumi, tā vietā pievēršoties autošosejas izturības sacensībām.
Tiek ziņots, ka gadījumā, ja “Hyundai” rūpnīca patiešām izlems pamest WRC sacīkstes, tas notiks pēc 2021. gada sezonas beigām, jo jau 2022. gadā plānots ieviest jaunās “Rally1” klases mašīnas, ko darbinās hibrīda dzinēji.
Neskatoties uz iespējamo WRC pamešanu, “Hyundai” jebkurā gadījumā turpinās apkalpot klientu komandas. Šonedēļ arī “Hyundai” prezentēja jauno “Rally2” kategorijas “i20 N5” automašīnu, ar ko plānots aizstāt R5 klases spēkratus, tāpat drīz tiks prezentēts “Rally3” ieskaitei atbilstošs spēkrats, kas arī radīts uz “i20” modeļa bāzes. Taču kā rūpnīcas komanda vadošajā “Rally1” klasē tā vairs varētu neparādīties uz starta.
Šobrīd “Hyundai Motorsport” izskata iespēju no 2023. gada uzsākt startus Lemānas 24 stundu sacensībās un, attiecīgi, arī FIA WEC pasaules čempionātā. Šajās autošosejas izturības sacīkstēs tobrīd jau tiks startēts ar jaunajiem “Hypercar” klases automobiļiem, kas aizstās tagadējo LMP1 klasi.
“Hyundai Motorsport” vadītājs Andreā Adamo aicinājis WRC vadību atcelt jauno tehnisko noteikumu ieviešanu, kas plānota 2022. gadā, sevišķi uzsverot, ka šajā ekonomiskajā situācijā tas būtu pareizākais solis. Ja noteiktumi nestāsies spēkā, Dienvidkorejas autoražotājs visticamāk izvēlēsies palikt WRC.
Vien pirms dažām dienām Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Pasaules motoru sporta padomes (WMSC) sēdē tika apstiprināts, ka jaunie “Rally1” spēkrati būs aprīkoti ar papildus 100 kilovatu hibrīda sistēmu. Tā tiks daļēji izmantota ātrumposmos, lai iegūtu papildus jaudu, kā arī, iespējams, pilnībā darbinās mašīnas pārbraucienu režīmā. Šo sistēmu ražos vācu uzņēmums “Compact Dynamics”, bet pirmie attīstīšanas darbi tiks uzsākti nākamā gada februārī.
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com