Esapekas Lapi nākotne rallijā šobrīd neskaidra

Foto: vauhdinmaailma.fi
Somu rallija pilots Esapeka Lapi pēc aizvadītās sezonas aizgāja no pasaules čempionāta aprites, jo “Hyundai” viņam vairs nevarēja piedāvāt nepilnas sezonas programmu. Somu pilots jau iepriekš bija uzsvēris, ka atgriešanās uz pilnu slodzi viņu neinteresē, un tagad, 34 gadu vecumā, viņš izvēlas vairāk laika veltīt ģimenei. Pats gan atzinis, ka stresa līmenis jūtami pieaug tad, kad redz savus bijušos konkurentus nepārtraukti ceļojam apkārt pasaulei un piedaloties sacīkstēs.
Šosezon Lapi startē Somijas rallija čempionātā ar “Škoda Fabia RS Rally2”, un tur rezultāti bijuši iespaidīgi. Pēc otrās vietas sezonas Lapzemes rallijā, kur viņu pārspēja jaunais Tūka Kaupinens, sekojušas tikai uzvaras. Aizvadītajā nedēļas nogalē Lahti viņš svinēja jau ceturto panākumu pēc kārtas, kas ļāvis nostiprināties čempionāta kopvērtējumā un būt pavisam tuvu titula izcīnīšanai.
“Šī situācija punktu tabulā neko nemaina mūsu pieejā. Uz Seinajoki posmu dosimies, lai izbaudītu, lai būtu jautri un, protams, lai cīnītos par uzvaru,” pēc Lahti rallija sacīja Lapi. Viņš arī atklāj intrigu attiecībā uz savu nākotni. “Ja pēc Seinajoki rallija pārdošu šo mašīnu, tad jāskatās – pirkšu jaunu vai darīšu kaut ko citu. Tāds pašlaik ir plāns,” teica Lapi.
Sportists šovasar vairāk nekā citkārt pavadījis laiku kopā ar ģimeni, īpaši ar savu mazo dēlu, ar kuru dodas makšķerēt. Jautāts par nākotnes iecerēm, viņš ar smaidu atzina: “Mans makšķerēšanas biedrs tikko nosvinēja četrus gadus. Ja viņam šī aizraušanās mums kļūs nopietnāka, tad rallijs būs otrajā plānā.”
Tajā pašā laikā Lapi pajokoja arī par savu tautieti Jari-Mati Latvalu: “Kādā brīdī beigšu startēt, bet domāju, ka es tomēr apstāšos pirms Jari-Mati.” Latvala, kurš savu WRC karjeru noslēdza jau pirms pieciem gadiem, šobrīd vada “Toyota” komandu, bet paralēli startē vēsturisko auto rallijos. Arī Lahti posmā viņš bija starp līderiem, līdz motoru problēma piespieda izstāties.
Par nākotni Lapi runā piesardzīgi, taču nav izslēdzis iespēju vairāk pievērsties testiem un rallija auto izstrādes darbiem. Šāda iespēja varētu pavērties jau tuvākajos gados, jo 2027. gadā WRC plāno ieviest jaunas paaudzes automašīnas. Līdz tam gan viņu noteikti redzēsim arī Somijas rallija trasēs – vismaz līdz šīs sezonas noslēgumam Seinajoki posmā septembra beigās.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com