Ekipāžas tīra grāvjus rallija otrajā dienā
Info: Inese Grīnberga
Foto: facebook.com (Volkswagen Motorsport’s Page)
Vakar vienā no Zviedrijas arēnām ar diezgan pamatīgu uguņošanu sākās Zviedrijas WRC posms, kur uz starta stājās visi pasaulē ātrākie rallija braucēji. Kopā Zviedrijas rallijs norisināsie 4 dienas, kurās jāveic 20 ātrumpomi. Jau ceturtdienas vakarā sportisti veica pirmo super speciālo ātrumposmu, kuru zobs pret zobu sacentās divas mašīnas vienlaikus.
Pēc piektdien veikto kvalifikācijas braucienu rezultātiem sportisti attiecīgā secībā izvēlējās sev vispiemērotāko starta pozīciju piektdienai. Sportisti , kas cīnīsies par pjedestālu, izvēlējās startēt krietni vēlu, izvēloties padsmitās pozīcijas.
Izrādās, ka tieši pozīcijas izvēle bija izšķiroša, jo ekipāžas, kas piektdien ātrumposmos devās pirmās krietni papildīja grāvju malas.
Tieši tā nepaveicās Metjū Wilsonam, kurš par savu dalību Zviedrijas rallijā uzzināja burtiski pēdējā brīdī, jo negaidīti saslima plānotais Qatar M-Sport pilots Al- Attija, kurš par savu aizstājēju uz šo ralliju izvēlējās tieši Wilsonu. Diemžēl Wilsons jau piektdienas pirmajā ātrumposmā zaudēja krietni daudz laika, ieslīdot grāvī.
Tāpat pirmajā ātrumposma nepaveicās arī arābu izcelsmes braucējam Khalid Al Qassimi, kurš avarēja aiz Wilsona mašīnas. Par avāriju Khalids atzīst, ka mašīna kopā ar sniegu vienkārši ieslīdēja grāvī: „Tā ir katastrofa, ”braucējs piebilst. Jāpiebilst, ka šo SS2 ātrumposmu piektdien ekipāžas veica divreiz. Interesanti, ka veicot ātrumposmu arī otro reizi, Khalid pieļāva tās pašas kļūdas un atkal avarēja grāvī. Pēc reportieru komentāriem, finišā Khalid mašīna esot bijusi pilna ar sniegu. Pats sportists bija pavisam apjucis: „Es gribētu šobrīd būt mājās. Es pat nezinu, kas notika. Mēs bijām līkumā, kad trāpiju pa sniega apmali… Es nezinu.”
Pavisam neveiksmīgi dienu iesāka arī mums visiem labi zināmais soms Mikko Hirvonens, kurš pirmajā dienas ātrumposmā SS2 (15km) ieslīdēja grāvī. Diemžēl tuvumā esot bijuši tikai divi skatītāji līdz ar to tas pamatīgi paildzināja sportistu tikšanu atkpakaļ uz trases. Tā Mikko zaudēja aptuveni 22minūtes, kas padara gandrīz neiespējamu cīņu par pjedestālu šajā rallijā. Lai arī kopumā diena Mikko nebija spoža, vakarā pēdējo dienas ātrumposmu arēnā viņš veica kā ātrākais. Hirvonena avārija redzama šeit:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151319013300678&set=vb.35390480677&type=2&theater
Pirmais ātrumposms burtiski lika pasvīst arī norvēģim Mads Ostbergam, jo finišējot atklājās, ka ir motora dzesēšanas šķidruma noplūde „Problēmas ar motoru. Šķiet nopietni. Spēcīga pārkaršana un nav jaudas.” Vēlāk pūliņi atmaksājās, un, kaut arī ar 4min nokavēšans, ekipāža bija gatava SS3. Pēc dienas sporstists atzīst: „Mēs neapšaubāmi brauksim ar pilnu atdevi.”
Kopvērtējumā šobrīd pirmais ir Ožjē, otrais – Loebs, trešais Latvala, kam seko Ostbergs, Novikovs un Pontus Tidemands.
Šī brīža līderis Ožjē pēc pēdējā posma finiša atzīst, ka ir priecīgs ar šodienu: „Ļoti labi. Esmu laimīgs finišēt šodien, tagad atlikušas tikai divas dienas. Ar mašīnu viss bija kārtībā, līdz ar to nebūs nekādas vajadzības rīt kaut ko mainīt.”
Pēc dienas otrā vietā esošais Loebs atzīst, ka nevar noķert Ožjē: „Bija laba diena, bet nevarējām Ožjē noķert. Nevaru šobrīd pateikt, kapēc tā. Gara diena, skatīsimies rīt.”
Savukārt Latvala, kurš lielāko dienas daļu atradās otrajā pozīcijā pāris sekundes priekšā Loebam, visas dienas garumā cenšas sarast ar mašīnu, arī pēc pēdējā ātrumposma piektdienas vakarā: „Vēl joprojām cīnamies ar Loebu. Šodien sapratu, ka vēl varam veikt daudz uzlabojumus priekš rītdienas.”
Lielais dienas pārsteigums visiem ir 22 gadus vecais zviedrs Pontus Tidemands, kurš ir Henninga Solberga padēls. Visu rallija dienu labus ātrumposmu laikus kopvērtējumā pakāpjoties uz sesto vietu. Izrādās, ka jaunietim šis rallijs ir debija WRC tipa mašīnā, pagājušo sezonu Pontus piedalījās WRC academy: „Fantastiska saūta! Jūtos ļoti labi! Bet tagad ir jākoncentrējas. Garš ceļš ejams. Mums ir labi jāizguļas un jāturpina rīt braukt tik pat labi.”