Dramatiski noslēdzas Monte Carlo rallijs

Info: Inese Grīnberga
Foto: rte.ie

Monte Carlo rallijs ir noslēdzies pavisam savādāk, kā tas bija plānots, jo ceturtā diena izvērtās haosā, pateicoties nežēlīgajiem apstākļiem uz ceļa. No plānotajiem pieciem ātrumposmiem notika tikai trīs. Trīs no vadošā desmitnieka ekipāžām avarēja, taču SS17 un SS18, kas bija paredzēti tumsā, tika atcelti drošības apsvērumu dēļ.

Īsta haoss norisinājās slavenajā  Moulinet – La Bollene Vesubie SS14 ātrumposmā, kur ekipāžām bija jāveica 23, 54 km pa serpentīnu viltīgajiem ceļiem sasniedzot 1606 km augsto virsotni Col De Turini.  Pāris stundas pirms SS14 starta 75 procenti no Turini ceļiem bija klāti ar sniegu un turpināja snigt, pēcāk tas pārvērtās lietū, radot nežēlīgi bīstamu ledus, sniega, ūdens sajaukumu.  Tieši šajā posmā izstājās trešā vietā esošais Novikovs, piektajā – Latvala un septītajā – Hanninens.

Ātrākais šajā posmā  Braians Boufērs, kurš 23,54km veica 23,56 minūtēs: „Mani pieraksti nekam nederēja. Daudzos pagriezienos, kur vajadzēja būt tīram ceļam, bija ledus. Es turējos ceļa vidū bez kļūdām. Šis nebija pats skaistākais posms manā mūžā, jo tas bija tik ļoti slidīgs. Bet tomēr uzstādīju salīdzinoši labu laiku.”

Otrais ātrākais šajā posmā bija Mads Ostbergs: „Es esmu pārliecināts, ka pa tādu ceļu nemaz nevar pastaigāt. Un mēs mēģinājām izbraukt to ar mašīnu… Tas bija pilnīgs ārprāts jau no paša sākuma, slapš ceļš un saķere nekāda. Lielu daļu posma veicu kā pārbraucienā.”

Tikmēr kopvērtējumā stabili otrā vietā esošais Ožjē SS14 finišēja trešais: „Dažās vietās pat braucu ar 20km/h un aizskāru barjeru vismaz divreiz.”

Tikai kā ceturtais šo posmu finišēja pieredzējušais Loebs: „Ceļš bija ar sniegu un ūdeni visu laiku un mēs pārsvarā akvaplanējām. Uz ceļa nebija nekāda saķere. Taisnēs maksimāli braucām ar 30km/h, jo savādāk mēs zaudētu kontroli un avarētu. ”Soms Hirvonens atzina,ka tas ir bijis pats grūtākais ātrumposms, kādu viņš veicis.”

Turpinot pārējos divus dienas ātrumposmus, braucēji izvēlējās nesteidzīgu taktiku, par mērķi šajā rallijā tomēr labāk finišēt veseliem un ar veselu mašīnu.  Loebs, kurš, lai izvairītos no  liekiem starpgadījumiem, turējās iebrauktajās risēs,  atzīstas, ka šāda veida rallijs viņam prieku neness: „ Tas ir patiešām neinteresanti – braukt šādi, bet ja tu izej ārpus sliedēm, tu vairs neesi uz ceļa. Tapēc  visu laiku ir jābrauc lēni, kas nav interesanti ne mums, ne skatītājiem. ”

Lai arī ceturtajā Monte Carlo dienā bija paredzēti pieci ātrumposmi, pēdējos divus sacensību organizatoriem nācās atcelt drošības apsvērumu dēļ.

Jarri Matti Latvala par avāriju – video. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VvwyJWeZ5FU#!

Pirmais desmitnieks, noslēdzoties rallijam Monte Carlo 2013:

1.  Sebastien Loeb      Citroen             5h18m57.2s
2.  Sebastien Ogier     VW                   + 1m39.9s
3.  Dani Sordo          Citroen              + 3m49.0s
4.  Mikko Hirvonen      Citroen              + 5m26.3s
5.  Bryan Bouffier      PH Citroen           + 8m13.1s
6.  Mads Ostberg        Qatar M-Sport Ford  + 12m03.7s
7.  Martin Prokop       Czech Ford          + 23m27.3s
8.  Sepp Wiegand        Skoda Deutschland   + 29m34.5s
9.  Olivier Burri       Offshore Peugeot    + 35m38.4s
10.  Michal Kosciuszko   Italia Mini         + 36m28.0s

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *