Vorobjovs/Zicāns Talsos reabilitējas par iepriekšējo gadu neveiksmēm
Info: Mārtiņš Jankovskis
Foto:Dace Janova (Fotoaģentūra “4rati”)
Aizvadītajā nedēļas nogalē noslēdzās ”BTA Rally Talsi”, kurā uzvaru N4 klasē izcīnīja lietuvietis Vitautas Švedas. Trešie absolūti, bet otrie N4 klasē palika Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns.
Uz ”BTA Rally Talsi” Jānis ar Guntaru devās pacilātā noskaņojumā, jo pirms pāris dienām Tallinā notiekošajā rallijā tika izcīnīta uzvara absolūtajā ieskaitē. Pēc Talsu rallija pirmās dienas līderi N4 klasē bija Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, kuriem četras sekundes zaudēja Vorobjovs/Zicāns. Arī otrajā dienā starp abām šīm ekipāžām norisinājās sīva cīņa. Pirms pēdējā 33 kilometrus garā posma Neikšāna pārsvars pār Vorobjovu bija deviņas sekundes. Taču pēdējā posmā viss apgriezās kājām gaisā – automašīnas riepu pārsita gan Andis, gan Jānis, tādējādi ļaujot triumfēt lietuviešiem Vitautam Švedam/Žilvinam Sakalauskam.
„Sākumā pēc rallija bija divējādas izjūtas, taču, visu izvērtējot ar vēsu prātu, esam apmierināti ar sasniegto rezultātu, jo Vitautas Švedas necīnās par punktiem Latvijas rallija čempionāta ieskaitē,” iesāk „Vorobjovs Racing” komandas stūrmanis Guntars Zicāns. „Taču jebkurā gadījumā mēs esam priecīgi par Šveda uzvaru, jo viņš ir tāds kā „nelaimes putns”. Bieži viņu vajā visādas neveiksmes un ķibeles, taču šoreiz viņam izdevās uzvarēt N4 klasē.”
„Pirmā diena bija laba – bez nekādām problēmām, taču otrā diena gan sākās ar nelielu uztraukumu. No rīta mēs nevarējām iedarbināt automašīnu. Lai nenokavētu laika kontroli, mašīnu bijām spiesti ievilkt. Vēlāk konstatējām, ka pirmajā dienā automašīnai bija piededzis vārsts, līdz ar to strauji zuda kompresija. Dodoties uz pēdējo posmu, mašīna bija jāiestumj. Kā tas tika izdarīts, tā arī mašīna darbojās visu laiku, jo noslāpēt to nedrīkstēja. Jānis visu laiku bija spiests sēdēt mašīnā ar kāju uz gāzes pedāļa. Bija liels uztraukums, ka kādas kļūmes dēļ auto nenoslāpst, jo divatā mēs to vairs neiestumtu. Pēdējā posmā braucām ātri, taču pie beigām diemžēl pārsitām riteni, kā rezultātā zaudējām apmēram 40 sekundes,” rallija notikumus stāsta Zicāns.
„Jāsaka, ka šajā rallijā braucām uz savu spēju robežas, jo šoreiz mašīna tehnisko problēmu dēļ nedeva to, ko mēs no tās gribējām saņemt, līdz ar to mums pašiem vajadzēja maksimāli izlikties. Šoreiz, lai cīnītos ar Andi Neikšānu, bijām spiesti vairāk braukt uz riska robežas. Tāpat arī noteikti gribu pateikties visiem komandas mehāniķiem, kuri paveica milzīgu darbu.”
„Līdz šim, kopā braucot, mums ar Jāni Talsu rallijs bija ļoti neveiksmīgs. 2009. gadā palikām 12. vietā, bet pagājušajā gadā avarējām. Šogad, ja ņemam vērā Latvijas čempionāta ieskaiti, tad izcīnījām pirmo vietu, tiekot pie vērtīgiem ieskaites punktiem,” turpina Guntars.
„Nākamais mūsu ekipāžas starts paredzēts rallijā „Jēkabpils – Madona”, bet līdz tam laikam noteikti vēl aizvadīsim arī kādus treniņus.”
”Vorobjovs Racing” ekipāžu atbalsta BTV, Vorobjovs Racing, Vidzemes Betons, Ape Motors un AXIO Capital.