Vorobjovs/Zicāns pārraksta Igaunijas rallija vēsturi
Info: Mārtiņš Jankovskis
Foto: Dace Janova (Fotoaģentūra “4rati”)
Aizvadītajā nedēļas nogalē Tallinā norisinājās Igaunijas rallija čempionāta otrais posms, kurā uzvaru absolūtajā ieskaitē izcīnīja latviešu rallija ekipāža Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns.
Šajā rallijā no latviešiem startēja tikai divas ekipāžas – Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns un Valts Zvaigzne/Alvis Fjodorovs. Pēc pirmās dienas, kurā bija jāveic tikai 15,47 kilometri, Vorobjovs/Zicāns kopvērtējumā ieņēma trešo vietu. Otrajā dienā sportistiem bija jāaizvada seši ātrumposmi. Pēc tam, kad no rallija tehnisku iemeslu dēļ izstājās Georga Grosa ekipāža („Ford Focus WRC”), vadību pārņēma Vorobjovs/Zicāns, kuri to arī veiksmīgi nosargāja, tādējādi kļūstot par pirmo latviešu ekipāžu, kura Igaunijā uzvar absolūtajā vērtējumā.
„Pēc aizvadītās ziemas sezonas automašīnai tika pārskatīts gan motors, gan ātrumkārba, gan reduktors, gan arī citas lietas,” iesāk Guntars Zicāns. „Pirms Tallinas rallija aizvadījām četras testu dienas, jo pēc ziemas sezonas pa grants ceļiem nebijām braukuši. Tāpat arī, lai labāk sagatavotos Talsu rallija pilsētas posmam, bijām aizbraukuši uz asfaltu testiem 333 trasē.”
„Pēc testiem devāmies uz Tallinas ralliju, kur mūsu mērķis noteikti bija cīnīties par visaugstākajām vietām. Rallijs sākās ar uztraukumiem, jo jau pirmā dopā pirmajā līkumā mums sabojājās sarunu iekārta, tāpēc, protams, uzrādītais laiks bija stipri viduvējs, taču, par laimi, ātrumposms bija tikai 1,6 km garš, tāpēc daudz laika šī iemesla dēļ nezaudējām. Pārbrauciena laikā uz otro ātrumposmu radušos ķibeli izdevās novērst. Rallija otrais posms bija ļoti labs, taču trešajā dopā jau pašā sākumā aizmugurējam reduktoram tika norauti zobrati. Taču, neskatoties uz šo defektu, posma beigās laiks bija salīdzinoši labs, kas dienas beigās kopvērtējumā deva trešo vietu. Pēc pirmās dienas trijiem posmiem vakarā bija brīvais servisa parks, kura laikā arī reduktors tika nomainīts,” pirmās dienas notikumus stāsta Zicāns.
„Rallija otrā diena bija ideāla – braucām ātri un stabili. Arī automašīna bija lieliska. Uzskatu, ka izšķirošais bija piektais ātrumposms, kura garums bija 22 kilometri. Šeit mēs ieguvām labu handikapu, kas turpinājumā ļāva mums braukt ātri, taču nedaudz piesardzīgāk. Kopumā ceļi bija ļoti ātri, jo, ja vietām garajās taisnēs nebūtu ātruma slāpētāji, tad vidējais ātrums varētu būt pie 150 kilometriem stundā. Tagad var teikt, ka Talsu rallijam esam gatavi. Gan morālajā, gan arī nobraukto kilometru ziņā,” turpina Vorobjova stūrmanis.
„Taču pie gatavošanās Talsu rallijam apstāties netaisāmies – šonedēļ aizvadīsim vēl testus, kuros kā eksperts piedalīsies arī spēcīgais somu rallija braucējs Jari Ketomā. Šoreiz testos viņš gan vairāk palīdzēs mums ar padomu (ritošā daļa, regulējumi u.t.t.), taču nav izslēgts, ka arī viņš nobrauks kādu kilometru,” tā Zicāns.
Tallinas rallija rezultāti
1. |
J. VOROBJOVS/G. ZICĀNS |
MITSUBISHI EVO X |
47:15.2 |
2. |
K. KOITLA/A. OTS |
MITSUBISHI LANCER EVO 9 |
+00:17.0 |
3. |
R. JEETS/A. TOOM |
MITSUBISHI EVO IX |
+00:17.6 |
4. |
S. PÄRN/K. JÄRVEOJA |
SUBARU IMPREZA WRX STI |
+00:19.8 |
5. |
M. KASEPÕLD/R. JÕESSAR |
SUBARU IMPREZA |
+01:05.7 |
6. |
A. PÄRS/S. KOSKINEN |
SUBARU IMPREZA WRX STI |
+01:09.5 |
7. |
S. PLANGI/M. SARAPUU |
HONDA CIVIC TYPE-R R3 |
+02:08.5 |
8. |
M. KANGUR/S. KÜTT |
HONDA CIVIC TYPE-R R3 |
+02:16.8 |
9. |
D. TAGIROV/A. ZAVERSHINSKAYA |
MITSUBISHI LANCER EVOLUTION IX |
+02:20.8 |
10. |
V. ZVAIGZNE/A. FJODOROVS |
MITSUBISHI EVO 9 |
+03:00.8 |
”Vorobjovs Racing” ekipāžu atbalsta BTV, Vorobjovs Racing, Vidzemes Betons, Ape Motors un AXIO Capital.