Vasilijs Grjazins sezonu noslēgs IRC posmā Kipras rallijā
Info: almrally.ru
Foto: Dace Janova, www.4rati.lv
Latvijas rallija čempionāta R4 klases uzvarētājs un Krievijas rallija čempionāta trešās vietas ieguvējs Vasilijs Grjazins ir devies uz Kipras salu, lai debitētu vienā no prestižākajiem pasaules rallija seriāliem – Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Trīspadsmitais IRC posms šogad ne tikai noslēgs 2012.gada sezonu, bet būs arī pēdējais rallijs IRC vēsturē – no nākama gada IRC beidz savu pastāvēšanu un turpināsies Eiropas rallija čempionāta ietvaros.
Uz starta Kipras rallijā stāsies 37 ekipāžas, to skaitā divkārtējais IRC čempions Andreass Mikelsens un septiņkārtējais Tuvo Austrumu rallija čempionāta līderis, Dakāras rallijreida uzvarētājs un Londonas olimpiskās bronzas ieguvējs Nassers Al-Atija.
Kipras rallija ātrumposmi ir vieni no grūtākajiem pasaulē to sarežģītā seguma dēļ. Rallijs norisināsies trīs dienās. Pirmajā dienā būs jānobrauc 3 km garš šova ātrumposms. Otrajā dienā braucējus sagaida seši dopi, kuru kopējais garums ir 100 km. Visgarākā paredzēta rallija trešā diena ar 130 kilometriem vēl sešos ātrumposmos, pie tam 30 km garais ātrumposms «Panayia» tiks brauks divreiz.
Kā stāsta Vasilija Grjazina treneris un tēvs Staņislavs Grjazins, arī nākamajā gadā Vasilija plānos ietilpst piedalīšanās vairākas Eiropas rallija sacensības. IRC Kipras posms ir izvēlēts tādēļ, ka tajā dalībnieki brauc ar tādām pašām automašīnām, kādas ir Grjazinam un būs interesanti redzēt, kāds ir Vasilija līmenis, salīdzinot ar pasaules līmeņa braucējiem.
Staņislavs Grjazins: „Testos pirms šī rallija gribam paskatīties un salīdzināt, kā darbosies Michelin un Pirelli riepas. Michelin ir smagākas par Pirelli, tomēr pēc vadāmības Vasilijam Pirelli patīk labāk. Tādēļ gribam saprast, kāda būs atšķirība laikos ar vienām un otrām riepām, atrast regulējumu nianses, lai Vasilijs justos komfortabli ar Michelin, ar kurām visticamāk, arī tiks braukts.”
„Mērķis šim rallijam nav maksimāli augsts rezultāts, svarīgi būs uzrādīt labu rezultātu atsevišķos ātrumposmos. Aizbraukt līdz finišam, lai ko arī tas maksātu, šobrīd nav galvenais. Galvenais ir – braukt ātri, nekas briesmīgs, ja tādēļ neizdosies finišēt.
Mēs neplānojam nākamgad braukt kādā konkrētā čempionātā. Izvēlēsimies tos rallijus, kuri varētu sniegt visvairāk pieredzes un kaut ko iemācītu. Tie būs vismaz divi WRC posmi – Somija un Zviedrija, brauksim arī atsevišķas Eiropas čempionāta sacensības”, piebilst Staņislavs Grjazins.