Sirmacis: “Kipras rallijs bija pārbaudījums jebkuram sportistam”

Foto: fiaerc.com

Izcīnījis trešo vietu Kipras rallijā un trešajā pozīcijā noslēdzis arī Eiropas rallija čempionāta sezonu, Ralfs Sirmacis atzīst, ka šīs bijušas vienas no gada grūtākajām sacensībām.

Kipras rallijs notika trīs dienu garumā. Ātrumposmi risinājās gan pa asfaltu, gan granti, daudzie akmeņi bija nesaudzīgi pret tehniku, nācās piesargāties, lai nepārsistu riepas, turklāt krietnā svelme prasīja lielu fizisko izturību. Sacensībās uzvarēja krievu pilots Aleksejs Lukjaņuks (“Ford Fiesta R5”), kļūstot par vicečempionu, otro vietu izcīnīja šī gada “ERC Junior” čempions Marijans Grībels (“Škoda Fabia R5”), kamēr Ralfa Sirmača (“Škoda Fabia R5”) ekipāža guva trešo vietu.

Pēc piektdienas diviem ātrumposmiem Sirmacis ierindojās tikai sestajā vietā un jau tobrīd līderim Lukjaņukam bija zaudējis vairāk par minūti.

“Šīs dienas rezultāts nav tas labākais,” pēc piektdienas ātrumposmiem sacīja ekipāžas stūrmanis Artūrs Šimins. “Vienkārši nevarējām atrast savu ritmu! Traucēja arī tas, ka sacensību režīma pa tumsu šogad esam nobraukuši labi ja kādus 10 kilometrus. Bet nav ko žēloties, mums priekšā vēl ir divas garas rallija dienas. Izgulēsimies un rīt jau ar pirmo trases kilometru centīsimies braukt savā ritmā. Kopumā rallijs ir smags un trases ir ļoti sarežģītas ar daudz akmeņiem, gadīties var jebkas. Jebkurā gadījumā, degunus neesam nokāruši, rīt brauksim kā pienākas un dosimies cīņā par katru sekundi.”

Sestdien sportisti veica astoņus ātrumposmus, kuru laikā avarēja tobrīd otrajā vietā esošais “Sports Racing Technologies” pilots Nikolajs Grjazins (“Škoda Fabia R5”). Līdz dienas beigām Sirmacim bija izdevies pacelties jau uz trešo vietu.

Grjazina avārija:

“Esmu priecīgs par veiksmīgi finišētu dienu, jo kopumā rallijs tiešām ir ļoti smags un sarežģīts,” sestdienas izskaņā sacīja Ralfs Sirmacis. “Ātrumposmi ir dažādi – ir gan ātras, gan lēnākas un sarežģītākas trases. Lielākā problēma ir akmeņi, tie šeit ir pilnīgi visur un ir jābūt ļoti uzmanīgam, lai nepārsistu riepu un nesabojātu mašīnu. Pēc otrās dienas kopvērtējumā esmu trešais un, lai gan Lukjaņuks šobrīd ir iekrājis lielu pārsvaru, tik viegli padoties es negrasos un cīnīšos līdz galam. Rīt priekšā vēl ir četri ātrumposmi, kuros daudz kas var mainīties. Galvenais mērķis rītdienai ir uzvarēt “Golden Stage” jeb divus noslēdzošos ātrumposmus, jo par uzvaru tajos var nopelnīt 25 000 eiro, kas mums ļoti palīdzētu, plānojot nākošās sezonas budžetu.”

Pēdējā rallija dienā notika trīs no četriem plānotajiem ātrumposmiem, bet vienu drošības apsvērumu dēļ atcēla, jo to bija “ieņēmuši” vietējie zemnieki. Lielo naudas balvu ieguva Lukjaņuks, taču arī Sirmacis nepalika bešā, ieņemot otro vietu un tiekot pie 15 tūkstošiem eiro.

“Šoreiz Lukjaņuks vienkārši bija ātrāks,” pēc finiša atzina Sirmacis. “Taču esmu patiešām priecīgs būt uz pjedestāla. Kipras rallijs izrādījās daudz grūtāks kā biju gaidījis – sarežģīti un akmeņaini ceļi, milzīgi putekļi un neizturams karstums. Izturēt šādu ralliju līdz galam ir nopietns pārbaudījums jebkuram sportistam, arī man. Iegūtā pieredze Kiprā noteikti man palīdzēs turpmākajos rallijos. Kopumā šī man ir bijusi lieliska debijas sezona ar “Škoda Fabia R5” – trīs uzvaras un trešā vieta arī FIA Eiropas rallija čempionāta 2016. gada sezonas kopvērtējumā. Vēlos pateikt lielu paldies manai komandai “Sports Racing Technologies”, maniem atbalstītājiem un, protams, ģimenei un faniem. Bez viņiem tas noteikti nebūtu izdevies. Laikam “3” ir mans šīs sezonas skaitlis, jo arī Kiprā finišēju trešais.”

Sezonas izskaņā Sirmača/Šimina ekipāžai līdz vicečempionu titulam pietrūka 15 punktu, tomēr ekipāžas sniegums sezonā kopumā bija ārkārtīgi labs – aizvadot pirmo gadu ar R5 klases auto, latvieši startēja sešos posmos, trijos no tiem uzvarēja, vienā guva trešo vietu, vienu reizi avarēja un izstājās, bet vienā gadījumā finišu nesasniedza tehnisku problēmu dēļ.

Kipras rallija kvalifikācija no Sirmača/Šimina skatpunkta:

Izmantotie resursi:
www.fiaerc.com
www.facebook.com/SportsRacingTechnologies