R4 rallija automašīna Talsu rallijā pierāda savu pārākumu
Info: Roberts Jansons
Foto: Dace Janova (Fotoaģentūra “4rati”)
Nedēļas nogalē notikušajā „BTA Rally Talsi” pārliecinošu sniegumu parādījis pirmais „MML Sports” sagatavotais „Mitsubishi EVO 10 R4″ rallija automobilis. Jari Ketomā pie tā stūres uzrādīja labākos rezultātus trijos ātrumposmos no desmit.
„Ir acīmredzami, ka R4 automašīna sevi jau ir pierādījusi kā ļoti labu – mēs ar ļoti niecīgu atstarpi gandrīz līdzīgi cīnāmies ar WRC mašīnu, kas ir pavisam citas kategorijas, daudz ātrāks auto,” stāsta Jari Ketomā.
Matemātiski rēķinot, R4 automašīnas pārsvars pār ātrākajiem latviešu N grupas braucējiem ir vidēji 0.5 sekundes uz kilometru. Tas pierādījās arī šajās sacensībās. „MML Sports” vadītājs Džons Īstons uzskata, ka „ņemot vērā īso laiku auto testēšanai – tā bija tikai pusotra diena -, ir patīkami, ka t.s. pamatregulējums ir izdevies tik pārliecinoši labs. Šim auto ir potenciāls; protams, vēl arī daudz darba jāiegulda.”
Rallija „BTA Rally Talsi” 2.dienas noslēgumā sportistiem bija jāveic smagākais ātrumposms ar nosaukumu „Turtle Wax”, kura kopējā distance bija nepilni 34 km (gandrīz trešā daļa no kopējā papildsacensību garuma). Šis ātrumposms nevienu reizi vien ir izšķīris visu sacensību likteni. Tā notika arī šoreiz.
Ātrumposma 16. kilometrā Jari Ketomā vadītais automobilis bija spiests apstāties, lai nomainītu pārsisto riteni. „Protams, pats esmu vīlies,” tā Jari Ketomā. „Tā ir daļa no rallija; notikušajā nevienu nevar vainot. Kādreiz tas notiek ar kādu citu, vēl kādreiz – ar tevi… Gari ātrumposmi ir laba lieta, tajos arī nav vaina. Vienkārši tāda ir dzīve.”
Pirms šī ātrumposma Jari Ketomā atradās kopvērtējuma 2.vietā, no līdera Georga Grosa (ar Ford Focus WRC) atpaliekot nepilnas 7 sekundes. Šo starpību bija pavisam reāli atgūt, tomēr riteņa maiņa pielika punktu cīņai par uzvaru. Jari Ketomā/ Mika Stenbergs šajā rallijā finišē 9.vietā.
Jari Ketomā: „Rallijs Talsi noteikti bija labs, par to nav ne runas. Jāteic, arī ļoti vēlējos tajā uzvarēt un darīju visu, lai tas izdotos. Mums bija iespēja cīnīties, taču nepaveicās. Akmens bija tieši trajektorijā, tajā vietā no trases neko „nenogriezu”. Visticamāk, akmeni no ceļa bija izrakušas/ izcēlušas iepriekšējās sporta automašīnas, jo tieši to ātrumposma daļu jau bijām braukuši. Kad rakstījām trasi, tajā līkumā, protams, nekādu akmeņu nebija.”
Tieši pēdējā ātrumposmā neveiksme piemeklēja arī otru „Skandi Motors” rallija komandas ekipāžu Raimondu Kisielu/ Arni Roni, kas startēja ar Mitsubishi Lancer WRC.Pirms pēdējā ātrumposma viņi atradās kopvērtējuma 3. vietā, no līderiem atpaliekot 39.37 sek., taču tehnikas defekta dēļ viņi bija spiesti izstāties no sacensībām.