Māris Neikšāns/Raivis Jansons otrie ātrākie Pirelli Star Driver sacensībās, tomēr lielo balvu neiegūst

Info: Mārtiņš Dzen

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas „Pirelli Star Driver” sacensību fināls. Tajā lielisku sniegumu demonstrēja „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

„Šī bija raiba nedēļas nogale. Viss bija labi, taču patraucēja pāris sīkumi. Ar rezultātu fiziskajos un mediju testos esmu apmierināts, bet braukšanas sadaļa negāja tik gludi. Pirmajā ātrumposmā biju spiests apdzīt divus priekšā braucošos, zaudējot aptuveni 10 sekundes. Otrajā ātrumposmā viss bija kārtībā un uzvarēju Tanāku. Trešajā posmā pārkarsa automašīnas bremzes un pirms asa līkuma nevarēju nobremzēt. Aizšļūcu garām līkumam, zaudēju sekundes piecas, sešas, varbūt pat vairāk, jo bija jāpadod atpakaļgaitā. Sākoties grants sekcijai, Tanākam zaudēju 12 sekundes, kuras biju nolēmis atgūt,” par saviem piedzīvojumiem Austrijā stāsta Māris Neikšāns. „Pirmajā grunts ātrumposmā aptuveni pusceļā pārsitu auto riteni, bet zaudēju Tanākam pārsteidzoši maz – tikai 10 sekundes. Nākamajā dopā viss bija kārtībā, bet Ots vienkārši bija divas sekundes ātrāks. Pēdējā ātrumposmā noteikti ātrāks būtu bijis es, taču sanāca noķert priekšā braucošo Ford Fiesta automobili, kuram šaurā meža ceļā kilometrus trīs netiku garām. Mašīnai viss logs bija sadauzīts no akmeņiem. Šajā incidentā zaudējām sekundes desmit. Saskaitot visu kopā, varam secināt, ka abi ar Tanāku braucām vienādā tempā. Taču vairākas neveiksmes man liedza viņu uzvarēt. Nešaubos, ka es ja trasē būtu ātrāks, būtu izcīnījis tiesības nākamgad startēt pasaules čempionātā!”

Kā jau tika paredzēts, žūrija diez vai piešķirs abas Eiropas „Pirelli Star Driver” vietas Baltijas sportistiem. Tādēļ par 2010. gada Pirelli apmaksātajiem sportistiem kļuva igaunis Ots Tanāks un šveicietis Alekss Rašči, kurš startēja ar Renault Clio R3 automobili.

„Uzskatu, ka izdarījām visu pareizi – bijām labi sagatavojušies un vēlreiz pierādījām, ka Baltijas valstu autorallija līmenis ir ļoti augsts. Šoreiz vienkārši nepaveicās,” pēc rezultātu pasludināšanas atzinās Māris Neikšāns. „Gribu pateikt lielu paldies Latvijas Automobiļu federācijai, kura deleģēja mūsu ekipāžu cīnīties par lielo balvu. Tāpat liels paldies mūsu ģenerālsponsoram „Latvijas Mobilais Telefons”, kuri ļāva mums piedalīties Somijas un Austrijas „Pirelli Star Driver” sacīkstēs, ziedojot komandas otras ekipāžas Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals startu pasaules čempionāta posmā Lielbritānijā. Liels paldies manam stūrmanim Raivim Jansonam, kurš savā pirmajā gadā lielajā rallijā lieliski tika galā ar saviem pienākumiem arī starptautiskajās sacensībās. Tāpat liels paldies komandai un visiem līdzjutējiem un atbalstītājiem. Mēs visi paveicām lielisku darbu „Pirelli Star Driver” sacensībās un bijām pelnījuši vietu 2010. gada pasaules čempionātā. Šoreiz vienkārši nedaudz nepaveicās…”

Ar šīm sacensībām „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandai” sezona vēl nav beigusies. Abas komandas ekipāžas – Māris Neikšāns/Raivis Jansons un Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals – varēsim redzēt oktobra sākumā Latvijas rallija čempionāta pēdējā posmā „Latvija – Kuldīgas Rudens”.

„Latvijas Mobilā Telefona rallija komandu” 2009. gada sezonā atbalsta arī kompānijas „Latvijas Valsts Meži”, „LEC”, „Gros Auto”, „Neste Oil” un „Juneka”.

Pirelli Star Driver braukšanas sadaļas rezultāti:
Ots Tanāks/Kristo Krāgs (Igaunija, Subaru Impreza WRX STI) 47:07,2, Māris Neikšāns/Raivis Jansons (Latvija, Mitsubishi Lancer Evo IX) +29,7, Anders Kjērs/Tronds Svendsens (Norvēģija, Subaru Impreza WRX STI) +2:07,0, Andrea Torlasko/Mišele Brega (Itālija, Renault Clio R3) +2:10,7, Alekss Rašči/Rūdijs Polē (Sanmarīno, Renault Clio R3) +2:11,1, Jans Černijs/Pāvels Kohouts (Čehija, Subaru Impreza WRX STI), +2:32,6, Huans Manuels Marčeta/Hosē Luiss Diazs (Argentīna, Mitsubishi Lancer Evolution IX) +3:27,3, Todors Slavovs/Dobromirs Filipovs (Bulgārija, Renault Clio R3) +4:01,9, Timo Van Der Marels/Annemieke Hulzebosa (Nīderlande, Renault Clio) +4:47,1, Marko Jerams/Simons Labajne (Slovēnija, Ford Fiesta ST) +5:52,8, Daniels Volingers/Martins Klaibencetels (Austrija, Ford Fiesta ST) +7:06,2. Izstājās – Vītauts Šveds/Žilvins Sakalausks (Lietuva, Mitsubishi Lancer Evolution IX), Hosē Andress Montalto/Daniels Alvarezs (Kostarika, Mitsubishi Lancer Evolution IX), Valentīns Porcisteanu/Dans Dobre (Rumānija, Mitsubishi Lancer Evolution IX), Viktors Henriksons/Palms Hakans (Zviedrija, Ford Focus ST), Braiens Lavio/Luka Parodi (Šveice, Peugeot 207 Super 2000).

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *