Latvijas rallija čempionāts sezonas pēdējā ārzemju vizītē
Info: Viesturs Saukāns, LAF preses dienesta vadītājs
Foto: Dace Janova, www.4rati.lv
Latvijas autorallija čempionāta sezona tuvojas izšķirošajiem notikumiem – pēc pirmā ārvalstu posma Igaunijā seko vizīte uz Lietuvu, kur piektdien un sestdien norisināsies „Autoplius 300 Lakes Rally”. Pēc šī posma atliks tikai titulu sadalīšana pašmāju sacīkstēs – rallijā „Kurzeme 2013” un „Latvija 2013”. Kas notiek kopvērtējumā?
Latvijas čempionāta N4 klasē šogad par čempiontitulu cīnās ātrums pret stabilitāti, jeb ātrais krievu braucējs Aleksejs Lukjaņuks pret katrā posmā stabili punktus krājošo ekipāžu Aivis Egle/Andis Dauga. Lukjaņuks, kurš aizvadītajā nedēļas nogalē radīja starptautiskās rallija sabiedrības izbrīnu par savu mežonīgo ātrumu, iepriekšējos piecos posmos guvis trīs uzvaras. Egle/Dauga, savukārt, sasnieguši četras pjedestāla pozīcijas un vienu ceturto vietu – lai arī uzvarēt vēl nav izdevies, stabilitāte ļauj turpināt cīņu par titulu. Tiesa, lai Eglem būtu cerības uz šā gada čempiontitulu, jau Lietuvas rallijā būtu svarīgi sasniegt par Lukjaņuku augstāku rezultātu.
Pēdējā iespēja iesaistīties cīņā par čempiontitulu ir arī igauņu pilotiem Raulam Jētsam un Timmu Korgem – ja viņi 300 ezeru rallijā zaudēs Lukjaņukam un/vai Eglem, viņu uzdevums būs sadalīt atlikušās medaļas.
A+ grupā visas kārtis ir Mārtiņa Sviļa/Ivo Pūķa ekipāžas rokās – vienībai ir ievērojams pārsvars pār otrajā vietā esošo Raimonda Kisiela/Arņa Roņa ekipāžu, kura jau atkal neplāno startēt gaidāmajā rallijā, taču labu startēto ralliju rezultātu dēļ joprojām droši turas čempionāta otrajā vietā. Arī trešajā vietā esošie lietuvieši Maundaugs un Artūrs Daunoraviči ir izlaiduši iepriekšējās divas sacīkstes, taču savās mājās startēs un, iespējams, palielinās punktu skaitu mūsu valsts čempionāta kopvērtējumā.
Ņemot vērā ātro, bet neregulāri startējošo konkurentu neprognozējamību, Lietuvā būs svarīgi labu rezultātu sasniegt Aleksandra Grīvas/Jāņa Veilanda ekipāžai – ja šis un atlikušie divi posmi tiek aizvadīti bez kļūdām, Grīva var cīnīties pat par vicečempiona titulu.
R4 klasē pašlaik vadībā atrodas vienīgās visos posmos startējušās ekipāžas – lietuvieši Roks Kvaraciejus/Mindaugs Čepulis un jauktā krievu-latviešu vienība Aleksandrs Mihailovs/Normunds Kokins. Šīs abas vienības, diemžēl, arī ir vienīgās, kas pieteikušās Lietuvas sacīkstei. Tas nemazina intrigu, jo, ja Mihailovs duelī uzveic Kvaraciejusu, sezonas noslēgums var izrādīties aizraujošāks nekā šobrīd šķiet.
R2 klasē pakāpeniski no konkurentiem un OKartes Autosporta Akadēmijas komandas biedriem attālinās Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs. Tomēr nelielais klupiens iepriekšējā posmā Igaunijā atjaunojis cerības uz čempiona titulu tuvākajam sekotājam Emīlam Blūmam. Emīlam gan būs jābūt perfektam, lai sezonas nogalē panāktu Ralfu.
2WD grupā iepriekšējais posms Igaunijā sarūpēja pārsteigumu – pēc četrām uzvarām pēc kārtas sekoja izstāšanās Edgara Baloža ekipāžai. Lietuvas rallijam jāparāda – Igaunijā tas bija viens negadījums un Balodis jau var sākt izcīnītā Latvijas kausa svinības, vai, tieši otrādi, Baloža neveiksmes ievilksies un to pratīs izmantot tuvākie sekotāji Oskars Laivenieks/Agnis Segliņš.
Junioru kausā līderpozīcijās pēdējo pāris sezonu aktuālākie jaunieši – Ralfs Sirmacis, Emīls Blūms, Kristaps Feldmanis un Mārcis Ķenavs. Tiesa, Lietuvā viņi punktu krājumu nepapildinās, jo Junioru kauss tiek izspēlēts tikai Latvijas teritorijā notiekošajos posmos. Komandu vērtējumā vadībā Sirmača, Blūma un Feldmaņa OKartes Autosporta Akadēmija.