Latvieši Juvaskulā pie Tommija Makinena

Info: Jānis Grīnhofs

Pēc lielajiem ziemas sezonas darbiem, jūtot pavasara elpu, Sia Konekesko un Scania Latvia noorganizēja Latvijas mežu izstrādātāju un to partneru pieredzes apmaiņas braucienu uz Somiju. Sia Konekesko Latvijā pārstāv somu mežizstrādes tehnikas ražotāju Ponsse, bet Scania Latvia sadarbojas ar apaļkoku piekabju ražotāju Jyki. Abi uzņēmumi ir nozares „grandi” Somijā. Brauciena mērķis – iepazīstināt klientus ar ražotnēm, dalīties vērtīgā pieredzē starp ražotāju un patērētāju, kā arī tikties ar Ponsse sadarbības partneri, pasaules rallija eksčempionu Tommiju Makinenu. Latviešu grupā bija arī daži autosporta aprindās zināmi cilvēki: Aigars Nitišs, Ilgonis Krūmiņš,Tālis Baranovskis, Mārtiņš Meldrājs un Jānis Patmalnieks. Atslodzei no rūpnīcu apmeklējumiem ar Ponsse starpniecību tika noorganizēta ekskursija uz Jyvaskyla, pie Tommija Makinena, četrkārtējā pasaules čempiona autorallijā. Latviešu ciemiņi tika uzņemti gana sirsnīgi, jo Tommijs Makinens ir Ponsse sadarbības partneris. Vispirms, īpaša gida, Tommija brāļa, Tuomo pavadībā ciemiņi tika iepazīstināti ar rallija auto(Subaru Impreza, N grupas) ražotni, spēkratu tapšanas procesu, izmantotajiem materiāliem un iekārtām. Savukārt Tommijs Makinens pastāstīja par ražotnes jaudām un klientiem. Neskatoties uz atšķirīgo marku, pie kādreiz „lidojošā” soma tiek apkalpots tautieša Kimi Raikonena Fiat Abarth automobilis. Starp klientiem ir arī daži turīgi ukraiņu un krievu sportisti, kuri pamatā piedalās Somijas čempionātā. Viņi par „garāžu” Jyvaskyla un parastu auto apkopi atstāj iespaidīgu summu. Tommi Makinen Racing ražotnē sporta auto top praktiski no „nulles”. Jauna, plika virsbūve tiek rūpīgi pārmetināta, tad tajā iebūvē drošības karkasu un nokomplektē ar pārējiem mezgliem un detaļām atbilstoši N grupas specifikācijām, kuras tiek saņemtas no vairākiem piegādātājiem(kā Sadev, Reiger). Būvēti tiek vienīgi N grupas Subaru Impreza automobiļi. Gatavais spēkrats tiek notestēts un rūpīgi noregulēts, un klientam nodots kaujas gatavībā. Šāds auto maksā aptuveni 300 tūkst. eiro. Kā stāstīja Tuomo Makinens, parasti visus pārdotos spēkratus viņi arī apkalpo. Pēc iepazīšanās ar rallija auto tapšanu, Tommijs Makinens pats(parasti to dara testpilots) piedāvāja ciemiņus izvizināt ar rallija Subaru speciālā, 6 km garā testu trasē. Skaidrs, ka no rallija eksčempiona piedāvājuma neviens nevarēja atteikties. Brauciens pa trasi bija iespaidu pārpilns, visiem viennozīmīgi pārāk īss. Pēc braucieniem visi dalījās iespaidos un uzdeva jautājumus kādreiz „lidojošajam” somam par auto un pilotēšanas knifiem. Kā atzina pats Tommijs, viņš ir braucis pietiekoši ātri, lai rastos reāls priekšstats par rallija Subaru Impreza spec N14 iespējām. Soms atklāja, ka nav bijis plašo sānslīžu piekritējs, jo tad grūtāk cīnīties par sekunžu simtdaļām. Tāpat par izbrīnu arī dažiem lietpratējiem nebremzē ar kreiso kāju(kā ierasts lielai daļai sportistu), jo tas stipri pārslogo bremzes un nav nepieciešams. Tommijs Makinens arī atzina, ka sportā noteikti neatgriezīsies. Sportiskās braukšanas piekritējiem par 120 eiro pašiem bija iespēja sēsties pie rallija Subaru stūres. Tommijs Makinens aicināja ciemos vēl kādreiz un atstāja koordinātes sīkākai informācijai, /www.tommimakinen.net/. Atgriežoties Latvijā, vīriem bija ko pastāstīt gan par meža, gan rallija tehniku.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *