Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals izrauj uzvaru pēdējos kilometros

Info: Viesturs Saukāns
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Ar dramatisku cīņu par uzvaru noslēdzās Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms — rallijs „Latvija – Kurzemes rudens”: LMT Rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals guva absolūtā vērtējuma un N4 klases uzvaru, pēdējā ātrumposmā pārspējot sīvāko konkurentu ekipāžu – Jāni Vorobjovu/Guntaru Zicānu (SEB Tieto Rally Team). Uzvaru A+ klasē sasniedza Vorobjova komandas biedri Aivis Egle/Mārtiņš Jerums, veiksmīgi atzīmējot debiju pie WRC automašīnas stūres. Šajā klasē pat avarējot Latvijas kausu sasniedza lietuvieši Roks Lipeiķis/Renats Vaitkevičs. Ar uzvaru Latvijas čempiona titulu 2WD klasē sasniedza RA Motorsport braucēji Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis. 2WD Super klasē uzvara pēdējā posmā Ivo Ķilpim/Artim Ceriņam, bet Latvijas kauss – Aivo Tammam.

Jāņa Vorobjova un Anda Neikšāna duelis norisinājās visa rallija garumā, bet pirms pēdējiem diviem ātrumposmiem šķita, ka Vorobjovam izdodas stabilizēt savas pozīcijas. Tomēr Andis Neikšāns pēdējos braucienos dzēsa Jāņa pārsvaru un uzvarēja rallijā un N4 klasē ar 6,97 sekunžu pārsvaru. Sacīkstē trešo vietu sasniedza otrs LMT Rallija komandas braucējs Māris Neikšāns ar stūrmani Raivi Jansonu. N4 klases Latvijas čempionāts noslēdzies ar Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma čempiontitulu, Jānim Vorobjovam – sudrabs, Mārim Neikšānam – bronza.

„Visu izšķīra pēdējie divi ātrumposmi,” atzīst Andis Neikšāns. „Zināju, ka, ja priekšpēdējā posmā varēšu Jāņa pārsvaru samazināt, cīņa par uzvaru turpināsies. Tā arī notika, bet pēdējo sacīksti nobraucu ļoti, ļoti ātri. Jā, uz riska robežas, bet domāju, ka šāda pieeja pēdējā ātrumposmā bija daudziem!”

Pirms sacīkstes īpaši intriģējošā A+ klase šoreiz palika N4 klases ēnā. Lielā mērā to diktēja sacensību sākums, kad sagriešanos un trīs minūšu zaudējumu piedzīvoja galvenie favorīti Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis (Skandi Auto Rallija komanda), viņu komandas biedri Raimonds Kisiels/Gatis Panavs zaudēja daudz laika ātrumkārbas problēmu dēļ, bet pie Subaru Impreza WRC stūres debitējušais Aivis Egle tikai apguva ātrās mašīnas iespējas.

Tieši Eglem/Jerumam izdevās sacīksti noslēgt visaugstāk no A+ klases braucējiem, finišējot ceturtajā vietā absolūtajā vērtējumā. Klasē otro vietu guva Vasaraudzis/Spredzis, bet trešie – Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks. Svilim/Aizsilniekam gan arī ar šo panākumu bija par maz, lai iegūtu Latvijas kausu šajā klasē. Pēc ekipāžas trešās vietas un lietuviešu Lipeiķa/Vaitkeviča avārijas abām vienībām izrādījās vienāds punktu skaits, bet papildnosacījumi izrādījās par labu lietuviešiem. Trešie kopvērtējumā – Vasaraudzis/Spredzis.

„Esmu priecīgs par iznākumu, jo vairāk tāpēc, ka dienas beigās sāku nojaust, kur slēpjas WRC mašīnas burvība,” atzīst Aivis Egle. „Visu sacīksti mēģināju saprast šo tehniku un zinu, ka var pabraukt vēl ātrāk. Taču šobrīd ir skaidrs – es ļoti, ļoti vēlos šādu mašīnu savā īpašumā! Atšķirībā no N4 klases auto, ar kuru jābrauc mierīgi, lēzeni, WRC automobilis prasa agresiju. Ņemot vērā, ka mašīna nav mana, necentos būt pārgalvīgs ātruma meklējumos. Taču esmu ļoti priecīgs par šo debiju!”

Latvijas čempionāta 2WD klasē čempions jau kļuva zināms sacīkstes vidū. Izstājoties galvenajiem konkurentiem Ivo Priedītim/Mārtiņam Vitkovskim (RA Motorsport, ātrumkārba) un Zigurdam Kalniņam/Ģirtam Dombrovskim (AutoStils Rally Team, pusass), par čempioniem kļuva Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis. Jaunais čempions Fārenhorsts arī guva uzvaru šīs sacīkstes Junioru kausa izcīņā, kurā piedalījās 11 ar vienas ass piedziņas mašīnām braucošie rallija juniori vecumā līdz 25 gadiem.

„Situācija izveidojās ļoti labvēlīga jau rallija vidū,” atzina Fārenhorsts. „Līdz tam zināju, ka man jābrauc mierīgi, savā ritmā un tituls būs rokā. Taču kopš konkurentu izstāšanās varēju sākt kāpināt tempu un paspēkoties ar pārējiem konkurentiem gan klasē, gan Junioru kausā. Lieliski, ka viss izdevās!”

Lielisku rezultātu sasniedza britu ekipāža Tomass Keivs/Džemma Praisa – atgriezušies Latvijas rallijā pēc ilgākas pauzes viņi nodemonstrēja ekipāžas ievērojamo progresu. Pirms pēdējā ātrumposma briti pat bija 2WD klases līderpozīcijā, taču stūres mehānisma lūzums uzvaru atņēma. Neskatoties uz šo neveiksmi, ar LAF izsniegtu licenci startējošais Keivs bija gandarīts: „Lielisks rallijs, ar izteiktu Lielbritānijas laiku – lietus un dubļi man nav nekas svešs! Esmu ļoti priecīgs, ka izdevies progresēt gada laikā, jo pagājušajā sezonā šajā klasē biju ceturtās, piektās pozīcijas braucējs, bet nu varu cīnīties par uzvaru. Tas nozīmē, ka mūsu darbs ir pareizajā virzienā.”

Trešo vietu klasē un arī Junioru vērtējumā aiz Fārenhorsta un Keiva guva lietuvietis Roks Kvarciejus, kas ir viens no viņa augstākajiem rezultātiem. Tikmēr Latvijas čempionāts noslēdzās ar Fārenhorsta čempiontitulu, Priedīša otro vietu un Kalniņa trešo pozīciju.

2WD Super klasē pēdējā posmā lieliski startēja un uzvaru guva Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, aiz sevis atstājot ilgāku laiku nestartējušo Artūra Priednieka/Jāņa Kirkovalda ekipāžu. Trešā vieta tika brāļiem Kasparam un Mārtiņam Īlēm (Auto Īle VW Rally Team). Latvijas kausa izcīņa, savukārt, noslēgusies par labu Aivo Tammam, kurš kopvērtējumā pārspēja Īles un Ķilpi/Ceriņu.

Latvijas čempionātā komandām triumfēja Vorobjova/Zicāna un Egles/Jeruma SEB Tieto Rally Team ekipāža.

Piezīme: Latvijas čempionāta un kausa izcīņas kopvērtējuma rezultāti paliek provizoriski.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *