Foto: Monster Energy

Jau pavisam drīz gaidāmajā “Rally Alūksne 2019” uz starta izies jaunais norvēģu pilots Olivers Solbergs, kurš tieši Latvijā smēlies savu pirmo pieredzi rallija disciplīnā. Šogad sportists spers soli uz priekšu un jau startēs ar R5 klases mašīnu. Pērn viņš ne vien piedalījās Latvijas rallija čempionātā, kļūstot par vicečempionu, bet arī uzvarēja “RallyX Nordic” rallijkrosa čempionātā, kāpa uz pjedestāla “Gymkhana GRiD” sacensībās, kā arī filmējās Kena Bloka “Gymkhana” desmitajā video.

Kurš ir ātrāks – Tu vai Tavs tētis Peters Solbergs?

Olivers Solbergs: “Viņš aizvien ir ātrāks. Varu teikt viennozīmīgi.”

Rallijs, rallijkross vai “Gymkhana GRiD”? Un, kāpēc?

O.S.: “Rallijs un “Gymkhana GRiD”. Rallijs vienmēr man bijis kaut kas īpašs un tuvs sirdij. Tas liek adrenalīnam darboties, tas ir kaut kas unikāls. Arī “Gymkhana GRiD” ir unikālas sacīkstes spriedzes gūšanai. Ir jādriftē un jāslidinās, tas ir jautri. Tieši tas visiem sacīkšu braucējiem patīk vislabāk. Nedomāju, ka ir vēl kaut kas labāks.”

Pastāsti par Johanesburgas “Gymkhana GRiD” sacīkstēs iegūto pjedestālu!

O.S.: “Tas bija forši! Pirms gada piedzīvoju tehniskas problēmas un arī šoreiz bija jāpārvar dažādas grūtības, bet tik un tā kāpu pjedestāla kopā ar savu tēvu un Johanu [Krisfersonu]. Tas bija īpašs mirklis. Bija forši sacensties pret tēvu pusfinālā – tas bija kā liela sapņa piepildījums.”

Ja Tev būtu jāizvēlas viens rallijs vai trase un jebkāda mašīna – kurp Tu dotos?

O.S.: “Grūts jautājums… ir daudz vietu, no kā izvēlēties. Domāju, tas varētu būt Zviedrijas rallijs ar 1997. gada “Subaru 22B”.”

Kā tas bija, strādāt kopā ar Kenu Bloku pie “Gymkhana” desmitās filmas?

O.S.: “Biju redzējis visas Kena filmas, tāpēc tas bija mans sapnis, piedalīties kādā no “Gymkhana” video. Kens man vienkārši izdomāja uzrakstīt un pajautāja, vai nevēlos piedalīties desmitajā filmā. Biju sajūsmā. Tas bija kaut kas īpašs, ka ar “Ford Focus” varēju braukt Zviedrijas ziemeļos, sev pazīstamā zemē.”

Vai Tu viņam devi norādes, kā jāslidina mašīna pa ledu?

O.S.: “Nē, man viņam nekas nebija jāmāca – viņam nav problēmu ar slidināšanos. Drīzāk viņš mani pamācīja, kā pie stūres gūt lielāku baudu. Viņš teica, lai vienkārši nostādu mašīnu kaut kādā situācijā un tad izmēģinu visu ko. Parasti esmu pieradis mēģināt trasi izbraukt perfekti, bet viņš mani it kā iemeta kaut kādā situācijā, bet pēc tam – kas notiks, tas notiks. Tas bija ļoti interesanti.”

Ja Tu pats uzņemtu “Gymkhana” filmu, kur tas būtu?

O.S.: “Droši vien Somijā. Jā, kādā Somijas rallija ātrumposmā. Kādā no ātrajiem ātrumposmiem, tādā kā “Ouninpohja”. Man vajadzētu mašīnu ar kārtīgu aerodinamiku, kā 2018. gada “Toyota” WRC modelis. Visas filmas garumā es lēktu lielos tramplīnos.”

Ar ko līdz šim lepojies visvairāk?

O.S.: “Domāju, ka droši vien ar uzvaru pagājušā gada “RallyX Nordic” rallijkrosa čempionātā. Gads bija patiešām grūts, bet viss beidzās labi. Strādāju pie sevis un kopā ar savu komandu. Tas, iesējams, ir lielākais, ko līdz šim esmu sasniedzis.”

Kāds Tev ir lielākais mērķis kā autosportistam?

O.S.: “Kļūt par pasaules čempionu rallijā. Vismaz divas reizes.”

Lai vēl vairāk panākumus pievienotu Solbergu ģimenei?

O.S.: “Jā, mans tēvs to reiz paveica, un es gribu izdarīt vēl vairāk. Vēlos arī pierādīt, ka varu čempionātā uzvarēt vairāk par vienu reizi. Lai tas notiktu, protams, īstajā laikā jātiek pie īstās mašīnas.”

Izmantotie resursi:
www.monsterenergy.com