Nitišs: “Stūrmanis teica, ka viņam vairākas reizes palicis bail”

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Ar aizraujošiem ātrumposmiem Liepājā un Aizputes novadā noslēdzās FIA Eiropas rallija čempionāta sezonas pēdējā posma Rally Liepāja pirmā sacensību diena. Tās izskaņā par rallija līderi kļuvis Nikolajs Grjazins (Škoda Fabia R5, stūrmanis Jaroslavs Fjodorovs), kurš startē ar Latvijas automobiļu federācijas izdotu licenci. Ātrākā latviešu ekipāža – Jānis Vorobjovs / Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evolution X) šobrīd ierindojas septītajā pozīcijā.

Dienas sākumā par rallija līderi kļuva Aleksejs Lukjaņuks (Ford Fiesta R5, stūrmanis Aleksejs Arnautovs), tomēr auto sajūga problēmas lika krievu sportistam zaudēt 3 minūtes un līdera godu atdot Grjazinam, kurš pēc spraigas cīņas visas dienas garumā par 18,3 sekundēm apsteidz Kalli Rovanperu (Ford Fiesta R5, stūrmanis Jonne Haltunens).

Avārijām bagāts izvērtās pilsētas ātrumposmi SS6/7 Liepāja City Stage, kurā vispirms ar auto sānu pret koku atsitās Alekseja Lukjaņuka ekipāža, bet pēcāk kokā iebrauca arī Bruno Magaleša vadītais auto – avārija, pēc kuras ātrumposmi tika apturēti un netika atsākti. Magalešs šobrīd atrodas slimnīcā, lai veiktu visas nepieciešamās medicīniskās pārbaudes. Tādējādi uz trešo pozīciju pakāpās Kajetans Kajetanovičs (Ford Fiesta R5, stūrmanis Jareks Barans), kurš sekojoši Magaleša avārijai, Latvijā nodrošināja trešo Eiropas čempiontitulu pēc kārtas!

“Šoreiz vēlējos nobraukt ļoti labi priekš sevis. Mainīgos apstākļos uz grunts seguma nav viegli atrast saķeri. Pirmajā ātrumposmā kaut kam uztriecāmies, taču neko nezaudējām. Ja rīta pusē biju uzmanīgs, tad pēc servisa parka, braucu ātrāk un agresīvāk, tomēr arī mašīnas kontrole sagādāja lielākas grūtības,” stāsta Nikolajs Grjazins, kurš atrodas vadībā arī ERC Junior U28 ieskaitē, dāvājot sev lielisku dāvanu 20 gadu dzimšanas dienā.

ERC2 klasē pārliecinošu sniegumu, uzrādot ātrāko laiku visos šodien notikušajos ātrumposmos, demonstrēja Jānis Vorobjovs. Savukārt FIA pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks Reinis Nitišs (Mitsubishi Lancer Evolution IX, stūrmanis Māris Neikšāns) turpināja krāt pieredzi rallija sacensībās, dienu noslēdzot otrajā vietā ERC2 klasē.
“Startēt pirmajam šādos apstākļos nebūt nebija slikti. Protams, vairākās vietās segums bija ļoti slidens, tomēr spējām izvairīties no nopietnām kļūdām, tādēļ ar šīs dienas rezultātiem esmu apmierināts. Mūsu mērķis ir Top 6 absolūtajā ieskaitē,” sestdienas notikumus komentē Jānis Vorobjovs.

“Trešajā ātrumposmā gadījās pāris elpu aizraujoši mirkļi, tomēr, ja tādu nebūtu, tas tikai norādītu, ka braucam pārāk lēni. Stūrmanis Māris Neikšāns teica, ka kļūstot vecs, jo viņam vairākkārt palika bail. Protams, dažādas kļūdiņas bija, tomēr spēju izvairīties no nopietnākām sekām,” emocijās dalās Reinis Nitišs.

Lielisku cīņu par vadību ERC3 ieskaitē demonstrēja Jari Hutunens (Opel Adam R2, stūrmanis Anti Linnaketo) un liepājnieks Mārtiņš Sesks (Peugeot 208 R2, stūrmanis Andris Mālnieks), kas noslēdzās piektajā ātrumposmā, kad Seska mašīna kādā no līkumiem apmeta kūleni. Hutunens atrodas vadībā arī ERC Junior U27 klasē.

“Ralliju uzsāku bez lieka riska, jo visu nakti lija lietus. Jutos labi, līdz ar to varēju kāpināt tempu. Man patīk traukties ātri, ko perfekti varēju izbaudīt otrajā ātrumposmā. Dažviet trase ir sarežģīta, tomēr braukt bija ļoti aizraujoši! Nav par ko bēdāties, jo turpinām braukt. Ar treneri tieši pirms ātrumposma runājām, kā šo līkumu veikt pēc iespējas ātrāk. Mēģinājām to veikt ar pilnu gāzi, diemžēl nesanāca, bet visi drošības karkasi ir savā vietā.” atzīst Mārtiņš Sesks.

Neveiksmīgs rallijs izvērtās Jānim Berķim (Ford Fiesta R5, stūrmanis Edgars Čeporjus), kurš mašīnas defektu dēļ pēcpusdienā trasē vairs neatgriezās. “Problēmas ar mašīnas dzinēju sākās vēl pirms tikām līdz pirmajam ātrumposmam. Dzinējs ieslēdzās drošības režīmā, līdz ar to nebijām konkurētspējīgi. Arī citas elektroniskas ķibeles mūs nesaudzēja. Galu galā nemaz netikām līdz pēcpusdienas ātrumposmiem. Nevar noliegt, ka ar šādu iznākumu esam vīlušies,” uzsver Jānis Berķis.

Paralēli sportiskajām gaitām Eiropas čempionātā, šodien tika noskaidroti arī Latvijas rallija čempionāta sestā posma laureāti. Nikolajs Grjazins un Kalle Rovanpera izcīnīja pirmās divas vietas arī nacionālā čempionāta posma kopvērtējumā, kamēr uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Jānis Vorobjovs, kurš triumfēja arī LRČ2 ieskaitē. Mārtiņa Seska avārija LRČ3 klasē pie uzvaras ļāva tikt Oliveram Solbergam (Peugeot 208 R2, stūrmane Veronika Engana), bet RK1 ieskaitē ātrākais šodien bija Pjotrs Turkins (Citroën DS3 R3T Racing, stūrmanis Vasīlijs Mirkotans). Svētdien noslēgsies Latvijas rallija čempionāta 2017. gada septiņus posmus garā sezona.

Optibet specbalvu par labāko rezultātu SS1 / SS4 kopsummā saņēma šīs dienas līderis Nikolajs Grjazins, kurš savu dzimšanas dienu dāvanu klāstu papildināja arī ar LDz Cargo balvu par labāko kopsummu SS2 / SS5 ātrumposmos.

Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts
RA Events