Mārtiņš Sesks: “Tuvākajos gados vēlos aizvadīt pilnu WRC2 sezonu”
Foto: Martins Sesks Rally
Latviešu rallija pilots Mārtiņš Sesks arī nākamajā sezonā startēs pasaules junioru čempionātā (JWRC), kur viņa stūrmanis turpmāk būs Andris Mālnieks. Tikmēr viens no sportista kvēlākajiem mērķiem tuvākajiem gadiem ir veikt pilnu sezonu WRC2 klasē ar pilnpiedziņas auto.
“LMT Autosporta Akadēmija” audzēknis Mārtiņš Sesks šogad aizvadīja četrus no pieciem JWRC posmiem, iegūstot milzīgu pieredzi, jo pirms tam viņš pasaules čempionāta posmos bija startējis tikai vienreiz – gadu iepriekš Vācijas rallijā. Zviedrijā Sesks kopā ar stūrmani Krišjāni Cauni guva sesto vietu savā klasē, bet Sardīnijā finišēja piektais.
Arī 2020. gadā Sesks būs uz starta pasaules čempionātā, kur turpinās startēt ar “M-Sport” sagatavotu R2 klases “Ford” priekšpiedziņas auto. Plāns ir aizvadīt visus piecus posmus, no kuriem pirmais tiks aizvadīts no 13. līdz 16. februārim Zviedrijas sniegotajos ceļos. Tāpat ir iespējama sportista startēšana atsevišķās Eiropas rallija čempionāta sacīkstēs, tostarp Latvijā.
“Nav simtprocentīgi zināms, cik posmi īsti būs, bet provizoriski, jā,” plānu aizvadīt pilnu sezonu JWRC čempionātā intervijā “Best4Sport.TV” apstiprina Sesks. “Eiropas čempionāta sacensības man būs pakārtots pasaules čempionātam. Ja notiks “Rally Liepāja”, tad šīs noteikti būs nākamās sacīkstes, kurās mēs vēlētos piedalīties uzreiz aiz pasaules čempionāta. Bet jautājums ir par budžetu un iespējām.”
Sesks arī apstiprina, ka viņa stūrmanis nākamgad būs Andris Mālnieks, ar kuru kopā šogad jau tika startēts JWRC posmā Somijā.
Tikmēr runājot par nākamajiem mērķiem, Mārtiņš atzīst, ka ļoti gribētu aizvadīt pilnu sezonu pasaules čempionāta WRC2 klasē, startējot ar R5 pilnpiedziņas auto.
“Tuvākais mērķis, ko gribu sasniegt, ir pilna WRC2 sezona pasaules čempionātā,” atklāj liepājnieks. “Šogad piedalījos divos Eiropas čempionāta posmos ar R5 klases mašīnu, un tā bija fantastiska pieredze.”
Jaunajai sezonai Mārtiņš Sesks gatavojas jau šobrīd. Aktīvi tiek izmantota viņa tēva Ulda Seska savulaik izmantotais A grupas rallija auto “Subaru Impreza”, ko ekspluatēt esot daudz lētāk nekā R5 un R2 klases mašīnas, līdz ar to iespējams “sakrāt” daudz vairāk kilometrus.