Lēbs neplāno atgriezties WRC, bet no iespējas neatteiktos

Foto: Honza Fronek

Deviņkārtējais WRC čempions Sebastjēns Lēbs tradicionālajā rallijā pēdējās sezonās redzams arvien retāk. Nākamgad pasaules čempionātā būs jaunas mašīnas, ko sportists vēlētos izmēģināt sacīkšu režīmā, taču pagaidām viņam plānu par atgriešanos nav.

Pēdējo reizi pasaules rallija čempionātā Lēbs startēja 2020. gada sezonā, kad pārstāvēja “Hyundai Motorsport” vienību Montekarlo un Turcijas posmos, kur guva, attiecīgi, sesto un trešo vietu. Šī ir pirmā sezona kopš 2017. gada, kad viņš nav plānojis piedalīties nevienās WRC sacīkstēs, kas galvenokārt skaidrojams ar viņa aizņemtību Dakaras rallija programmā “Prodrive” sastāvā un startēšanu jaunajā “Extreme E” rallijreida seriālā Lūisa Hamiltona komandā “Team X44”.

Tomēr Lēbs turpina sekot notikumiem rallijā un ir labi informēts par jaunajiem “Rally1” hibrīda spēkratiem, kas no nākamās sezonas nomainīs līdzšinējās WRC klases mašīnas.

Jautāts par to, vai varētu būt gaidāma viņa atgriešanās pasaules rallija čempionātā, 47 gadus vecais sportists sacīja, ka “šobrīd tāda plāna nav”. Tāpat viņš noliedza, ka būtu notikušas pārrunas ar komandām: “Nekas nopietns nav runāts, bet startēt ar WRC mašīnu vienmēr ir patīkami. Būtu grūti no tā atteikties, jo sajūta, ko iegūsti braucot ar WRC auto, ir neticama.”

Lēbs arī uzskata, ka hibrīda tehnoloģiju ieviešana mašīnām ar iekšdedzes motoriem ir labākais scenārijs, kas varēja notikt.

“Domāju, tas ir pareizs solis, jo kaut ko viņiem vajadzēja darīt,” skaidro franču pilots. “Hibrīda mašīnas šai disciplīnai piestāv vislabāk, jo pilnībā elektrisku mašīnu ieviešana nebūtu laba. Jauda, kas būs iegūstama ar šīm hibrīda sistēmām, solās būt iespaidīga, tāpēc būs aizraujoši sekot līdzi.”

Janvārī Lēbam paredzēta dalība Dakaras rallijā “Prodrive” rūpnīcas komandā “Bahrain Raid Xtreme”, kas šodien prezentēja savu jauno, uzlaboto kaujas auto. Savukārt pagājušajā nedēļā viņš vēl ar iepriekšējā modeļa mašīnu startēja Spānijā notikušajā “Baja Aragon”, kas izvērsās ar sāpīgām beigām. Vēl pēdējā sacīkšu ātrumposmā Lēba ekipāža bija vadībā ar trīs minūšu pārsvaru, bet tehniskas problēmas dēļ zaudēja laiku un finišā nācās samierināties ar septīto vietu.

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com