Jaunās “Rally1” mašīnas pagaidām ārpus WRC nestartēs
Foto: M-Sport
Neviena no pasaules rallija čempionāta (WRC) komandām pagaidām neplāno aizvadīt mazāka mēroga sacensības, ko varētu izmantot kā testus. “M-Sport Ford” boss Ričards Milleners atzīst, ka no tā lielas jēgas nebūtu.
Šogad visi trīs ražotāji startē ar jaunās paaudzes mašīnām, kuru pilnais potenciāls šobrīd vēl aizvien nav atklāts. Sebastjēns Lēbs atnesa “Ford Puma Rally1” automobilim pirmo uzvaru Montekarlo rallijā, kamēr Zviedrijas posmā uzvarēja Kalle Rovanpera pie “Toyota GR Yaris Rally1” stūres.
Testu skaits pasaules čempionātā ir ierobežots, līdz ar to komandas iepriekšējos gados dažkārt bija redzamas startējot nacionāla mēroga rallijos. Milleners gan atzīst, ka šādas sacīkstes īsti nevar pielīdzināt testu braucieniem.
“Daži ieguvumi šādos rallijos ir, bet mans personīgais viedoklis ir, ka tas vienkārši ir papildus laiks, ko braucējam pavadīt mašīnā,” saka “M-Sport Ford” nometnes vadītājs. “Ir grūti šādās sacīkstēs veikt pilnvērtīgus testus vai darbu ar regulējumiem, jo starp ātrumposmiem ir jāpārvietojas. Un, lai ko arī tu neteiktu saviem pilotiem, viņi tāpat skatīsies uz rezultātiem un vairāk nekā testos pārslēgsies uz sacīkšu režīmu. Dažreiz būtu jēga izvērtēt iespēju startēt nacionālajos rallijos, bet šajā brīdī, es domāju, vērts būtu braukt tikai testos.”
Arī “Toyota Gazoo Racing” un “Hyundai Motorsport” komandas apstiprinājušas, ka to jaunās “Rally1” mašīnas pagaidām ārpus pasaules čempionāta nestartēs, taču tas varētu notikt sezonas otrajā pusē. Citās trasēs šogad varēs vērot vienīgi “Rally1” spēkratus, ko iegādājušies privātie braucēji un komandas, taču tādu pagaidām nav daudz.
Interesanti, ka pats Milleners šo sestdien sēdīsies pie “Ford Fiesta R2” automobiļa stūres, lai Anglijā piedalītos “Malcolm Wilson Rally” sacensībās. Pēdējo reizi viņš rallijā startēja aizpagājušajā gadā.
Izmantotie resursi:
www.wrc.com