Cīņā par ERC titulu dodas arī SRT komandas ekipāža
Foto: fiaerc.com
Šīs nedēļas sestdienā un svētdienā Ungārijā norisināsies Eiropas rallija čempionāta (ERC) sezonas noslēdzošais posms, kurā trīs ekipāžas aizvadīs izšķirošo cīņu par 2019. gada titulu. Izredzes uz pirmo vietu kopvērtējumā šobrīd ir Krisam Ingramam, Lukašam Habajam un Aleksejam Lukjaņukam.
Pirms ERC sezonas noslēdzošā, astotā posma sacensībām ar 135 punktiem līderis ir britu pilots Kriss Ingrams no vācu “Toksport World Rally Team”, bet viņa tuvākais sekotājs ar 116 izcīnītiem punktiem ir polis Lukašs Habajs, kurš startē ar Latvijas komandas “Sports Racing Technologies” (SRT) sagatavotu “Škoda Fabia R5”. Tāpat matemātiskas izredzes saglabā krievu sportists Aleksejs Lukjaņuks no franču “Saintéloc Junior Team” – viņa kontā 107 punkti.
Jāatgādina, ka ERC posmos punktus saņem pirmās desmit ekipāžas, un tie tiek sadalīti pēc sistēmas 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Taču tas nav viss, jo septiņas ātrākās ekipāžas tiek pie punktiem par pozīcijām, kas tiek ieņemtas katras pilnās sacīkšu dienas noslēgumā, kur tie tiek sadalīti pēc sistēmas 7-6-5-4-3-2-1. Tātad katrā rallijā iespējams izcīnīt maksimums 39 punktus.
“Šī iespēja šķiet neticama, tāpēc labāk par to, ka varu izcīnīt titulu, pašlaik nedomāšu,” saka Lukašs Habajs. “Vienkārši koncentrēšos uz to, lai parādītu iespējami labāku sniegumu. Tā būtu laba balva par smago darbu, kas ieguldīts pēdējos gados un upuriem, ko es un citi cilvēki nesuši rallija dēļ. Varbūt tas arī palīdzētu atgriezt rallija popularitāti manā valstī. Lai uzvarētu, man vajadzēs saglabāt vēsu prātu un parādīt labāko sniegumu dzīvē. Es nebaidos no saviem konkurentiem – domāju, ka abi ir vienlīdz bīstami šajā cīņā.”
Komandu ieskaitē cīņa par pirmo vietu Eiropas čempionātā ļoti saspringta, jo Lukjaņuka “Saintéloc Junior Team” ir tikai divus punktus priekšā Ingrama “Toksport World Rally Team”, kamēr vēl par deviņiem punktiem mazāk ir “ACCR Czech Rally Team I”, kas šogad sacīkstēs pārmaiņus startējusi ar čehu pilotiem Vojtečhu Štajfu un stabilā ceturtajā vietā kopvērtējumā esošo Filipu Marešu, kurš turklāt aizvadījis tikai četrus no septiņiem posmiem un jau paspējis kļūt par 2019. gada čempionu “ERC1 Junior” klasē. Habaja pārstāvētā “Sports Racing Technologies” pēc neveiksmīgajiem Romas un Zlīnas rallijiem pašlaik tikai ceturtā, jau 29 punktus aiz vadošā trijnieka.
“Rally Hungary” sacensības, tādā formātā, kādā tās notiks šogad, risināsies pirmo reizi, lai gan Ņīreģhāzas apkaimē vietējā mēroga rallijs notika jau pagājušajā gadā. Sacīkstēs būs jābrauc pa asfalta ceļiem, divās dienās, 9. un 10. novembrī, sportistiem aizvadot 14 ātrumposmus ar kopējo garumu 212,42 km. Jau piektdien, 8. novembrī ekipāžas iesildīsies “shakedown” treniņā.
ERC kopvērtējums pirms pēdējā posma
Piloti:
Vieta | Pilots | Valsts | Punkti |
1. | Chris INGRAM | GBR | 135 |
2. | Łukasz HABAJ | POL | 116 |
3. | Alexey LUKYANUK | RUS | 107 |
4. | Filip MAREŠ | CZE | 75 |
5. | Oliver SOLBERG | LVA | 39 |
= | Jan KOPECKÝ | CZE | 39 |
= | Nasser AL-ATTIYAH | QAT | 39 |
8. | Marijan GRIEBEL | DEU | 38 |
9. | José María LÓPEZ | ESP | 35 |
= | Giandomenico BASSO | ITA | 35 |
Komandas:
Vieta | Komanda | Valsts | Punkti |
1. | Sainteloc Junior Team | FRA | 147 |
2. | Toksport WRT | DEU | 145 |
3. | ACCR Czech Rally Team I | CZE | 134 |
4. | Sports Racing Technologies | LVA | 105 |
5. | Rallye Team Spain | ESP | 98 |
6. | Estonian Autosport Junior Team | EST | 95 |
7. | Peugeot Rally Academy | FRA | 90 |
8. | FPAK Portugal Team ERC | PRT | 59 |
9. | ADAC Opel Rallye Junior Team | DEU | 42 |
10. | Mol Racing Team | HUN | 34 |