Budars: “Citroen” izturība izglāba Mīkem dzīvību

Foto: Facebook.com/WorldRally

“Citroen” rallija komandas vadītājs Pjērs Budars ir pārliecināts, ka “C3 WRC” sacīkšu automašīnas izturība un jaunākie risinājumi drošības jomā nedēļas nogalē notikušajā avārijā pasaules čempionāta posmā Portugālē izglāba Krisa Mīkes un viņa stūrmaņa dzīvības.

Portugāles rallijā Mīke lielā ātrumā piedzīvoja avāriju, kad sestdien otro reizi veica “Amarante” ātrumposmu, tobrīd līkumā izlidojot no trases ar piekto pārnesumu. Mašīna ietriecās kokos un tika iznīcināta, bet, kamēr uzreiz bija skaidrs, ka stūrmanis Pols Neigls nav savainots, pilots tika nogādāts slimnīcā uz pārbaudēm. Sestdienas vakarā Mīke jau varēja doties prom no ārstniecības iestādes, bet svētdien atgriezās mājās.

“Bija vairāki mazāki triecieni un viens liels trieciens pret koku,” skaidro “Citroen” boss Budars. “Daļa mašīnas aptinās ap šo koku. Šī bija lielākā avārija, ko esmu redzējis, un arī tie, kas komandā strādā senāk, sacīja, ka šī bijusi milzīga avārija. Televīzijā redzējām, ka Kriss un Pols ir izkāpuši no salona, bet pēc tam ieraudzījām sadauzīto mašīnu – tas bija iespaidīgi.”

Budars uzskata, ka mašīnas izturība paglāba sportistus no daudz trakākām sekām.

“Kad ieraugi tā sasistu mašīnu, nevarētu uzreiz pateikt, ka ar braucējiem viss ir 100% kārtībā,” viņš saka. “Bet viņi nav savainoti, neko nav salauzuši. Liels paldies mašīnas konstrukcijai – tā paglāba Krisu un Polu.”

Budars paskaidro: “Mēs varētu uzbūvēt arī tanku. Tomēr svarīgs ir līdzsvars starp centrbēdzes spēku, kas rodas, ja tiek būvēts tanks, un absorbēšana, ko dod drošības rāmis. Tas mazināja enerģiju, kas radās negadījuma brīdī un neļāva tai tālāk agresīvi iedarboties uz pilota un stūrmaņa ķermeņiem. Kad skatāmies WRC noteikumus, vienmēr domājam, vai drošības jomā nevaram izdarīt kaut ko vēl vairāk. Tāda ir mūsu filozofija.”

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com