“World RX of Latvia” startēs 74 piloti, tostarp četri latvieši
Foto: Ronalds Sirba
Trešdien CSDD Rīgas Motormuzeja telpās norisinājās preses konference, kuras laikā tika paziņoti Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posma Neste World RX of Latvia dalībnieki, kā arī atklāti uzlabojumi, kas veikti pirms gaidāmajām sacensībām.
15. un 16. septembrī Neste World RX of Latvia uz starta stāsies 74 dalībnieki trīs dažādās ieskaitēs. Pasaules čempionātā starp Jāņa Baumaņa konkurentiem būs atrodami gan pastāvīgie čempionāta dalībnieki, starp kuriem atrodami četri pasaules rallijkrosa un rallija čempioni Sebastjēns Lēbs, Peters Solbergs, Matiass Ekstroms un Johans Kristofersons. Tiem pievienosies vēl vairāki piloti, to skaitā bijušais Formula 1 braucējs Aleksandrs Vurcs, un 2014. gada pasaules vicečempions Tomass Heikinens. Eiropas čempionātā priekšpiedziņas Super 1600 klasi pārstāvēs divi latvieši – kopvērtējuma līderis Artis Baumanis, kā arī Arnis Odiņš, kurš Latvijas posmā piedalījās arī pagājušogad. Ar 29 mašīnām visplašākā pārstāvniecība novērojama Eiropas čempionāta Supercar klasē. Tajā uz starta stāsies arī Reinis Nitišs un centīsies savu skatītāju priekšā nodrošināt čempiona titulu.
“Biķernieku trase šogad kļuvusi vēl labāka kā iepriekš, jo sagaidot pasaules čempionāta posmu ir ieguldīts pamatīgs darbs gan no organizatoru, gan trases saimnieku puses. Divus gadus Neste World RX of Latvia atzīts par čempionāta labāko posmu, un arī šogad mērķis ir to atkārtot. Trasē uzlabots esošais tramplīns, un lai gan tas kļuvis zemāks, lidojumi būs tālāki, ko vislabāk redzēsim priekšpiedziņas mašīnu sacensībās. Visus noteikti pārsteigs arī A tribīne, kas būs aprīkota ar skaistiem, individuāliem krēsliem Latvijas nacionālajās krāsās. Novēlu mūsu sportistiem veiksmīgu startu!” norāda Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas vadītājs Andris Lukstiņš.
“Mēs nekad neapstāsimies un sarīkojot sacensības vienmēr centīsimies spert soli uz priekšu. Un to ir ļoti viegli izdarīt, ja ir tādi partneri kā CSDD, Neste un LTV, kas visi sadodas rokās viena kopīga mērķa vārdā. Pat tribīņu piegādāti ir “iedegušies” par mūsu posmu un B tribīni paguva uzbūvēt divarpus dienu laikā, kas ir pārliecinošs rekords. Šogad arī īstenosim vairāku gadu sapni un sarīkosim dalībnieku parādi, kas faktiski būs pasākums pasākumā – 13. septembrī sacensību mašīnas aizvedīsim uz Vecrīgu, kur tās būs publiski apskatāmas pie Rīgas Domes, un tad izbrauksim līdz Brīvības piemineklim, kur būs iespēja satikt braucējus un saņemt no viņiem autogrāfus. Turpat arī noskaidrosim starta kārtību pasaules čempionāta pirmajam kvalifikācijas braucienam,” stāsta RA EVENTS direktors Raimonds Strokšs.
“Mums ir liels gods jau trešo gadu pēc kārtas būt šī grandiozā pasākuma titulsponsoram. Katru gadu mūs gaida izaicinājumi, kā paveikt darbu vēl augstākā līmenī, un paaugstināt sacensību kvalitāti. Mūsu mērķis ir padarīt sacensību vidi pēc iespējas tīrāku un patīkamāku, tādēļ esam vienojušies, ka visi elektrības ģeneratori, kas atradīsies sacensību teritorijā, tiks darbināti ar Neste MY atjaunojamo dīzeļdegvielu. Tā ražota no atkritumiem, kas nozīmē, ka tajā nav ne piles naftas. Šādi samazināsim izmešu daudzumu līdz pat 90 procentiem. Cerēsim, ka Starptautiskajai automobiļu federācijai būs iemesls izgudrot jaunu nomināciju – “zaļākais posms”,” piebilst Neste Latvija valdes loceklis Armands Beiziķis.
“Ir liels prieks piedalīties vienā no lielākajiem sporta notikumiem Latvijā. Latvijas Televīzijas misija ir pēc iespējas kolorītāk un pēc iespējas lielākai televīzijas auditorijai parādīt šīs sacensības. Televīzijas degviela ir emocijas. Pateicīgi mums, ka rallijkrosā sportisti ir ļoti atvērti un sasniedzami sabiedriskajiem medijiem. Nezinu, vai ir vēl kāds sporta veids, kur braucēji dotu interviju minūti pirms došanās trasē. Tāpat ceru, ka arī mūsu sportistiem izdosies nodrošināt, lai tās būtu pozitīvas visiem. Jau no ceturtdienas, kad nodrošināsim tiešraidi no parādes brauciena, rīkosim speciālās rallijkrosa studijas gan pirms braucieniem, gan pēc tiem – labākajiem autosportistiem pretim liekot labākos televīzijas darbiniekus,” uzsver Latvijas Televīzijas sporta redakcijas vadītājs Andris Ušackis.
“Pirms sezonas februārī nosūtīju pieteikumu un ar lielām cerībām gaidīju, ka mājas posmā tikšu uz starta. Priekšroka tiek dota braucējiem, kuri aizvada pilnu sezonu, bet šodien sev par lielu prieku ieraudzīju cerēto – savu vārdu dalībnieku sarakstā. Nākotnē ir mērķis nodrošināt budžetu, lai varētu aizvadīt arī pilnu sezonu,” cerību pilns pirms sacensībām ir Arnis Odiņš.
“Komandā ir ļoti laba gaisotne. Visas mūsu vienības automašīnas kopvērtējumā atrodas labāko pieciniekā. Viens otru atbalstām un mācāmies no kļūdām. Savā starpā cīnāmies par titulu, bet vienlaikus viens otru uzmundrinām un dalāmies ar labākajiem regulējumiem. Un arī Rīgā uzdevums būs nemainīgs – cīnīties par augstākajām vietām,” stāsta Eiropas čempionāta Super 1600 klases zvaigzne Artis Baumanis.
“Šobrīd esmu ticis pie iespējas cīnīties par uzvarām, saņemt kausu un pagaršot šampanieti. Jūtos daudz brīvāk ar apziņu, ka spēju cīnīties. Šobrīd Eiropas čempionātā rūpnīcas vēl nav īpaši iesaistījušās, tādēļ mašīnas ir daudz līdzīgākas. Varu vairāk smaidīt, un šis gads man neapšaubāmi sagādā vairāk pozitīvu emociju kā divi pagājušie,” neslēpj Eiropas čempionāta Supercar kopvērtējuma līderis Reinis Nitišs.
“Nav noslēpums, ka rūpnīcas komandas spērušas vēl pāris soļus uz priekšu kopš brīža, kad tās ienāca čempionātā. Bet neskatoties uz to, sezona līdz šim ir padevusies samērā laba. Turklāt no Kanādas izdevās atvest mājās arī kausu – Super Charge balvu par ātrāko fināla reakciju. Runājot par startu Rīgā, un mērķi – tas nebūs viegls, un tam būs nepieciešama arī veiksme, bet darīšu visu, lai izdotos sasniegt finālu,” apņēmības pilns pirms starta ir vienīgais Latvijas pārstāvis pasaules čempionāta ieskaitē Jānis Baumanis.