Vecpils autokrosa “aktieri” zināmi, tuvojas izšķirošās cīņas

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Otrdien noslēdzās pieteikumu termiņš pirms sestdienas Latvijas autokrosa čempionāta trešā posma. Lai arī šķiet, ka čempionāts tikko tik sācies, šī jau būs seriāla vidējā sacīkste, pēc kuras atliks sadalīt čempiontitulus. Līdz ar to Vecpils rezultāti var iezīmēt klašu izšķirošos medaļu dalītājus!

Sestdienas posmam pieteikts optimāls šā gada sastāvs – vienmēr var gribēt vairāk, tomēr neviena no klasēm nav sarūpējusi kādus īpaši negatīvus pārsteigumus. Jebkurā gadījumā starta laukumi sestdien būs vairāk vai mazāk pilni.

Kopš Pilskalnu posma skaidrs, ka šogad 1600 klase palikusi bez čempionāta statusa un tās pāri palikušie braucēji automātiski pievienojušies 2000 Super klasei. Jāsaka – labi, ka tā, jo arī 2000 Super “vietējo iedzīvotāju” šogad mazāk nekā ierasts domāt. Īpatnēji, ka pēkšņi Latvijas autokrosā akūti sācis trūkt tieši priekšpiedziņas mašīnu. Lai kādi kalni un lejas būtu piedzīvoti iepriekšējos gados un pat desmitgadēs, fakts, ka abas klases kopā knapi veido kvorumu, ir kaut kas jauns. Uzskatīsim, ka klusums pirms vētras, jo Krosa komisijas kausa izcīņa gatavo lielisku jauno maiņu, kura arvien drošāk klauvē pie čempionāta durvīm. To pierāda fakts, ka, ja ne plīsusi pusass, Pilskalnos uz pjedestāla varēja būt Viesturs Plētiens, ja ne sagriešana, Pilskalnos uz pjedestāla varēja būt Juris Mesters. Tikmēr uz pjedestāla uzkāpa Jānis Orbidāns, kurš ir līdzīga ceļa – caur folkreisu uz krosu – gājējs. Pagaidām viņi un pārējie līdzīgie vēl nav uzlikuši čempionātu kā galveno programmu. Taču pavisam drīz daži to izdarīs.

Kurš apturēs čempionu?

Ja par tiem, kuri šobrīd sarkstos. Divi posmi un divas uzvaras pērnā gada čempionam Ritvaram Kārkliņam. Spožs rezultāts arī Vecpilī, un viņš konkurentiem var kļūt pārāk tāls atlikušajos divos posmos. Uz jautājumu, kā viņam patīk visus sakaut ar “divreiz niknāku mašīnu”, Ritvars atgaiņājas, ka starta laukumā ir arī krietni nopietnāka tehnika par viņējo. Laiks panākt pretī, lai kurš arī tas nebūtu!

Pieņemot, ka pirmajā posmā Brenguļos Jura Zemberga nebūšana uz pjedestāla bija negadījums, visai droši par tuvāko Kārkliņa sekotāju uzskatāms tieši viņš. Pagaidām Juris tiešā cīņā netiek ar čempionu galā, taču var būt pirmais, kurš izmanto Ritvara kļūdu, ja tāda tiks pieļauta.

Jocīgi, bet nākamais spēku samēru ziņā jāpiemin kopvērtējuma devītajā vietā esošais Edijs Ošs. Sezonas sākums viņam neizdevies, taču runā, ka jaunus spēka vaibstus varētu būt guvis viņa VW Golf III, līdz ar to Ošs ne tikai būs pelnījis atgriezties uz pjedestāla, bet arī pabojāt Kārkliņa perfekto statistiku. Šobrīd viņš, un bariņš pārējo būs bronzas dalītāji, ja vien abi līderi neatstās sadalei ko vairāk.

Burvīgā Open 2500

Par šī gada kroni veidojas Open 2500 klase. Tā ne tikai piedāvā salīdzinoši kuplu dalībnieku skaitu, bet arī cīņa par vadošajām pozīcijām ir aizraujoša. Pirmā posma uzvarētājs Ints Jeršovs palika bez nekā otrajā sacīkstē. Savukārt otrā posma uzvarētājs Lauris Unāms netika līdz startam Brenguļos. Tikmēr kaujiniecisku spēka demonstrējumu veikuši abi aizmugures piedziņas mašīnu braucēji Jānis Kozlovskis un Jānis Dreimanis, taču arī viņi nav realizējušies pilnībā. Kozlovskis uzvarēja kvalifikācijas summā Brenguļos, taču finālā pēc starta sadursmes tikai trešais. Dreimanis uzvarēja Pilskalnu kvalifikācijā, taču finālā pēc starta iepinās burzmā, pazaudējot uzvaru. Šis aizraujošais haoss pēc diviem posmiem, līdz ar to, tā arī neparāda, kurš tad būs tas braucējs, kurš savāks čempiona titulu. Un, lai kā beigtos Vecpils posms, šajā klasē arī nebūs īpaši vairāk skaidrības.

Turklāt uzradies jauns “tumšais zirdziņš”: Aigars Bajārs Pilskalnos debitēja gana spoži. Ja ne tehnikas defekts, viņš bija ceļā uz debijas sacīkstes pjedestālu. Ņemot vērā fināla starta haosu, netapa gan skaidrs, kur īsti Aigars šobrīd ir spēku samēru sarakstā. Taču skaidrs, ka no autokrosa viņš nenobijās.

VAZ Klasika duelis

Šobrīd šķiet, ka VAZ Klasika klasē sezonas toni noteiks duelis starp divkārtējo čempionu Kalvi Tētu un divkārtējo medaļnieku Jāni Lindi. Pēc diviem posmiem abu starpā precīzs 1:1. Abiem pa uzvarai un otrajai vietai. Līdz ar Andra Krieviņa izstāšanos no cīņas, Kalvis un Jānis palikuši vienīgie titula dalītāji, jo tiešā cīņā neviens cits šobrīd nešķiet gatavs cīnīties ar viņiem. Un šajā duelī viss vienkārši – līdz pirmajai kļūdai! Kurš kļūdīsies, tas zaudēs.

Attiecīgi, aizraujoša cīņa veidojas par bronzas medaļu. Labi debijas sezonu sācis Jānis Logins, Pilskalnos daudzsološs sniegums Armandam Ķēniņam, kādā brīdī skaļi savu vārdu teiks pieredzējušais Edijs Zimza…

B600 varoņdarbs

B600 klasē čempioni ir visi, kuri ir starta laukumā. Klase paveica to, ko neizdarīja 1600 kolektīvs – sakoda zobus un pielāgojās drastiskajiem jaunajiem noteikumiem, sarūpējot drošu kvorumu gan Pilskalnos, gan arī Vecpilī. Tas nebija viegli, taču ir izdarīts. Un daudz šajā ziņā veicināja arī Vecpils sacensību rīkotāji, šosezon piedāvājot kādu motivējošu elementu – Vecpils kausa izcīņu. Tas lika klasei mobilizēties uz jūnija sacīksti, no kā tad arī veidojās izrāviens  čempionāta glābšanā.

Līdz ar zaudēto – lai gan interesanto – Brenguļu posmu, kur klase palika bez ieskaites, šogad čempionāts B600 būs sprinta režīmā. Titula ieguvējs tiks noskaidrots četros posmos. Savu pāris gadus gaidīto pirmo uzvaru Pilskalnos nodrošināja Monta Beierbaha, taču rezultāti klasē ir tik neprognozējami, ka turpinājumu saprast šobrīd vēl ir grūti. Liekas, ka Monta šogad nebūs vienīgā, kas tiks pie pirmās čempionāta uzvaras. To pierāda, piemēram, debitanta Mikus Neško uzvara SK Vecpils kausa pirmajā posmā. B600 šogad var izrādīties aizraujošāka nekā spējam iedomāties.

Mini bagiji – izcili!

Šobrīd kuplākā čempionāta klase, kura vienīgā ir bijusi jādala pat kvalifikācijās grupās, ir Mini. Uzkrītoši, ka, tāpat kā ar Open 2500 un B600 pēdējos pāris gados, arī Mini dalībnieku skaits aug/atjaunos līdz ar karstām cīņām kuluāros. Visas trīs minētās klases pēdējās sezonās piedzīvojušas pamatīgas kaujas iekšienē, ko diktē vai nu jauni, vai labojami noteikumi. Noteikumi var būt labāki vai sliktāki, taču tas, ka klases kolektīvam ir par ko cīnīties, allaž dod labu rezultātu. Braucēji un komandas sarunājoties motivē, uzkurina viena otru, un tam ir rezultāts. Šis ir piemērs, kuru vajadzēja pārņemt 1600 klasē. Tajā bija braucēji, pat savi astoņi vai deviņi, taču klase nesagrupējās. Nekas gan nav nokavēts – vēl var paspēt sevi nepazaudēt 2019. gadā.

Mini bagiju klasē rezultāti šogad veidojas ļoti aizraujoši. Šķietami spēcīgāki ir lietuvieši Daugirds Dungveckis un Mats Zavarskis, taču izšķirošajā brīdī realizējas bijušais Latvijas čempions Linards Jasons, sagrābjot uzvaras. Cīņa trasē ir daudz asāka nekā rāda kopvērtējuma tabula, un kopvērtējuma kontekstā Vecpils būs ļoti izšķirošs posms!

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv