Smiltenes posms palielina intrigu vasaras autosprinta čempionātā
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: vasarassprints.lv
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta priekšpēdējā, piektajā posmā, kas risinājās Smiltenes „Tepera” kartinga trasē, uzvaras izcīnīja Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”, 2500+ klase), Mareks Matvejevs („Honda CRX”, 2500 klase) un Imants Firsts („Toyota Corolla”, 1800 klase). Komandu vērtējumā otrā uzvara pēc kārtas „Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Jānis Slišāns).
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta piektais posms Smiltenes „Tepera” kartinga trasē izrādījās azartiskas un sportiskas cīņās piesātināts. Piektdienas treniņos pirms sacīkstēm trasē aizdegās Aivara un Oskara Ezeriņu „Subaru Impreza” motortelpa, eļļai no stūres pastiprinātāja nokļūstot uz sakarsušajām detaļām. Tikai ar draudzīgām pūlēm, izlietojot gandrīz desmit ugunsdzēšamos aparātus (vismaz 2 kg jābūt katrā sacīkšu automašīnā), liesmas izdevās likvidēt. Tomēr postījumi izrādījās pārāk lieli un sacīkstēs nācās startēt ar rezerves spēkratu. Neatlaidība un cīņas spars tika atalgoti ar negaidītu dubultuzvaru – Aivars Ezeriņš izcīnīja savu pirmo uzvaru, bet dēls Oskars sasniedza savu labāko rezultātu karjerā, ierindojoties otrajā vietā. Trešo pozīciju ieguva kopvērtējuma līderis Ints Jeršovs („Subaru Impreza”). Šķietami stabilās Jeršova pozīcijas, dziļāk papētot kopvērtējuma tabulu, izrādās visnotaļ apdraudētas, jo vēl trīs sportisti pretendē uz čempiona titulu. Mareka Štolcermaņa („Nissan 350 Z”, Smiltenē tikai devītā vieta) vai Aivara Ezeriņa uzvaras gadījumā pēdējā posmā Jeršovam, lai nosargātu pirmo vietu, būs nepieciešama otrā pozīcija. Savukārt, Aināra Eikerta („Mitsubishi Lancer EVO”), kurš padilušo riepu dēļ Smiltenē bija tikai sestais, panākuma gadījumā, Jeršovam vajadzīga vismaz trešā vieta.
Klasē 2500 sacensību rīts ar tehnisku neveiksmi sākās vienam no favorītiem Marekam Matvejevam, kurš piektdienas treniņos uzrādīja pārliecinoši labākos apļa laikus – dodoties treniņa aplī, viņa „Opel Corsa” izbeidzās pusass. Vajadzīgo detaļu ātrumā nevarēja sagādāt, tāpēc Matvejevam nācās meklēt citu automašīnu. Izlīdzēja Valters Šulcs. Lai gan 2008. gada bronzas medaļnieks pats nestartēja, viņš savu dragreisam gatavoto „Honda CRX” uz šo posmu jau bija piešķīris savam paziņam Vilnim Haferbergam un neatteica arī Matvejevam. Tieši starp šiem abiem braucējiem arī izvērtās sīva cīņa par uzvaru. Pirmajā braucienā ātrāks bija Matvejevs, otrajā Haferbergs, bet summā par 0,62 sekundēm pārāks tomēr izrādījās Matvejevs. Abos braucienos un posmā trešais Normunds Orlovs („BMW Compact 323 ti”). Matvejeva un Haferberga aizraujošais duelis turpināsies pēdējā posmā Biķerniekos, jo abi ir galvenie pretendenti uz čempiona titulu. Kurš uzvar, tam zelts. Ja pie uzvaras tiks kāds cits braucējs, tad būs jāpielieto sarežģītāki aprēķini. Teorētiski par čempionu var kļūt arī Aigars Tīdmanis („BMW Compact 323 ti”), kurš Smiltenē bija piektais.
Klasē 1800 pirmajā braucienā sensacionāli labāko rezultātu uzrādīja Edmunds Ozols („VW Golf II”), tomēr otrajā braucienā līderis nestartēja automašīnas tehniska defekta dēļ. Ātrāki par pārējiem braucējiem bija trīs ar vienu spēkratu – „Toyota Corolla” startējošie Imants Firsts, Jānis Slišāns un Andris Slišāns. Pārāks šajā cīņā izrādījās Firsts, gūstot otro uzvaru karjerā. Otrais, atpaliekot tikai par 0,23 sekundēm, Jānis Slišāns, kurš sacīkstēs nebija startējis kopš ziemas autosprinta čempionāta pēdējā posma. Andra Slišāna viesošanos uz goda pjedestāla izjauca nopelnītās desmit soda sekundes par pāragru startu, atmetot viņu uz sesto pozīciju. Līdz ar to trešajā vietā ierindojās Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”). Valdošais čempions Jānis Skujiņš („BMW 318 is”) pieļāva kļūdu pēdējā līkumā un, gūstot tikai ceturto vietu, atvadījās pat no teorētiskām cerībām aizstāvēt titulu. Pirms pēdējā posma kopvērtējuma vadībā atrodas Daugaviņš, kurš vairs nevar nokrist zemāk par otro vietu. Vienīgā iespēja, kā par čempionu var kļūt Firsts – viņam jāuzvar pēdējā posmā un jācer, ka Daugaviņš neizcīnīs otro vietu. Zināms arī, ka vietu godalgoto trijniekā nodrošinājis Skujiņš, bet medaļas kalums – sudrabs vai bronza – tiks noskaidrots „Biķerniekos”.
Komandu ieskaitē otro posmu pēc kārtas un trešo reizi sezonā uzvarēja „Car Lab Team”. Vienībā notikusi pilota maiņa – Marekam Matvejevam un Imantam Firstam pievienojies Jānis Slišāns, nomainot savu brāli Andri Slišānu. Otrajā vietā ierindojās„Gepardi” (Aivars Ezeriņš, Oskars Ezeriņš, Vilnis Haferbegrs), bet trešā „SS.lv/SP/4 Racing” Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs). Kopvērtējuma vadībā joprojām atrodas „SS.lv/SP/4 Racing”, taču šķietami drošais pārsvars pār otrajā vietā esošo „Car Lab Team” sarucis līdz nieka sešiem punktiem. Tāpat pēdējā posmā gaidāma sīva cīņa par trešo pozīciju starp „MRC-Gabol” (Raimonds Burakēvičs, Kaspars Pakše, Jānis Skujiņš) un „Gepardiem”.
Ieskaites klasēs, kurās netiek izcīnītas Latvijas čempionāta medaļas, otro uzvaru pēc kārtas „Street” klasē izcīnīja Māris Radomišķis („Opel Corsa”), bet ceturtais panākums pēc kārtas Atim Līcim („Renault Clio”) „Kumho Street” vērtējumā. „Kumho Sport” grupā ātrākais Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”).
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta izšķirošais sestais posms risināsies 6. septembrī Rīgā, „Biķernieku” trasē. Tiek plānots, ka apļa garums būs nedaudz virs 2 km. Lai piedalītos sacīkstēs, obligāti jāapmeklē vismaz viens no diviem treniņiem, kuri notiks 26.augustā un 2.septembrī. Sacīkšu dienā paredzētas dažādas atrakcijas skatītājiem.
Plašāka informācija pieejama www.vasarassprints.lv. Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji: tehniskaisveikals.lv, KUMHO.lv, iAuto.lv, FORSĀŽA.lv, Malek.lv, AunA Motorsport.lv, 4rati.lv.Informatīvais atbalsts no „AutoEuro”.Sacensību laika ņemšanas aparatūru, rezultātu apstrādi un attēlošanu nodrošina autosport.lv.
Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
5. posms, Smiltene, „Tepera” kartinga trase
1800
Imants Firsts („Toyota Corolla”) 6:05,52, Jānis Slišāns („Toyota Corolla”) +0,23, Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) +7,97.
2500
Mareks Matvejevs („Honda CRX”) 6:03,05, Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) +0,62, Normunds Orlovs („BMW Compact 323 ti”) +1,99.
2500+
Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”) 5:53,52, Oskars Ezeriņš („Subaru Impreza”) +1,71, Ints Jeršovs („Subaru Impreza”) +4,54.
Komandas
„Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Jānis Slišāns) 71, „Gepardi” (Aivars Ezeriņš, Oskars Ezeriņš, Vilnis Haferbegrs) 67, „SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs) 54.
Vasaras autosprinta kausa izcīņa
„Street”
Māris Radomišķis („Opel Corsa”) 6:16,07, Edgars Freivalds („Mitsubishi Lancer EVO”) +2,87, Atis Līcis („Renault Clio”) +5,22.
„Kumho street”
Atis Līcis („Renault Clio”) 6:21,29, Valters Liepiņš („Renault Clio”) +2,22, Ģirts Vītiņš („Renault Clio”) +3,53,
„Kumho sport”
Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”) 6:03,73, Raimonds Burakēvičs („Opel Speedster”) +2,04, Aigars Tīdmanis („BMW Compact 323 ti”) +5,42.
Kopvērtējums* pēc 5. (no 6) posma
1800
Ģirts Daugaviņš 110, Imants Firsts 102, Jānis Skujiņš 101.
2500
Mareks Matvejevs 98, Aigars Tīdmanis 92, Vilnis Haferbergs 89.
2500+
Ints Jeršovs 98, Mareks Štolcermanis 89, Aivars Ezeriņš 84.
Komandas
„SS.lv/SP/4 Racing” 292, „Car Lab Team” 286, „MRC-Gabol” 241.
Vasaras autosprinta kausa izcīņa
„Street”
Edgars Freivalds 102, Māris Radomišķis 100, Daniels Baltais 80.
„Kumho street”
Atis Līcis 100, Deniss Očeredņuks 79, Ģirts Vītiņš 70.
„Kumho sport”
Ainārs Eikerts 93, Aigars Tīdmanis 93, Raimonds Burakēvičs 92.
* individuālajā ieskaitē, nosakot noslēguma kopvērtējumu, tiks atmests sliktākā posma rezultāts.