Kandavas autopoligonā ātrākais Andris Slava
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: Rolands Bobulis (go4speed.lv)
Kandavas lauksaimniecības tehnikuma braukšanas mācību poligonā aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta ceturtais posms. Ātrākais starp 35 braucējiem izrādījās 2500+ klases uzvarētājs Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”). 1800+ grupā uzvaru izcīnīja Imants Firsts („Toyota Corolla”), bet 2500+ klasē pirmais Mareks Matvejevs („Opel Corsa”), kuram tā jau trešā uzvara šosezon.
Saspringtākā cīņa par vietām godalgoto trijniekā šosezon aizrit 2500+ klasē – pirmajos trīs posmos bija trīs dažādi uzvarētāji. Tradīcija tika turpināta arī Kandavā. Jau pirmajā braucienā nopietnu pieteikumu uz uzvaru izdarīja Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”), tuvāko sekotāju apsteidzot par gandrīz četrām sekundēm. Otrais brauciens notika pēc līdzīga scenārija un Slava, braucot agresīvi un izmantojot visu trases platumu un vietām arī zālīti, izcīnīja savu pirmo uzvaru čempionāta posmā. Ar šo panākumu Slava izvirzījies kopvērtējuma vadībā. Sīva spēkošanās risinājās par otro līdz ceturto vietu – trīs sportisti pēc gandrīz astoņām trasē pavadītām minūtēm satilpa pusotrā sekundes desmitdaļā. Otrajā vietā ierindojās valdošais čempions Ints Jeršovs („Subaru Impreza”), bet trešais Ainars Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO VIII”). Jau trešo reizi pēc kārtas ceturtajā pozīcijā Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”). Iepriekšējā posmā Jelgavā līdz pjedestālam pietrūka 0,152 sekundes, bet šoreiz tikai 13 sekundes tūkstošdaļas! Līdzšinējais kopvērtējuma līderis Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”) otrajā braucienā izbrauca ārpus trases, par ko saņēma laika sodu un posmā ierindojās priekšpēdējā vietā, kopvērtējumā atkrītot uz otro pozīciju. Trešo vietu kopvērtējumā dala Eikerts un Ezeriņš.
1800 grupā pirmajās trīs sacīkstēs maksimālo punktu skaitu bija sakrājis Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”). Taču bija zināms, ka nopietnus tehnikas uzlabojumus sezonas otrai pusei gatavo ar vienu automašīnu „Toyota Corolla” startējošie Imants Firsts un Andris Slišāns. Ieguldītais darbs atmaksājās – jau pirmajā braucienā Firsts nokautēja Skujiņu, pārspējot viņu par vairāk nekā septiņām sekundēm. Otrajā braucienā gan pārsvars saruka, taču posmā Firstam pārliecinoša uzvara, pēc skaita trešā viņa karjerā. Par nepilnu sekundi priekšā kopvērtējuma līderim Skujiņam finišēja arī Slišāns. Šāds pavērsiens sola aizraujošu cīņu sezonas izskaņā. Izskatās, ka ātruma pārsvars nonācis Firsta pusē, taču Skujiņa priekšrocība ir tā, ka viņš jau ir izcīnījis svarīgus ieskaites punktus sezonas sākumā, bet Firstam pie tiem vēl jātiek. Kopvērtējuma trešajā vietā atrodas Slišāns.
2500 klasē pirmoreiz šosezon uz starta stājās 2009. gada vicečempions Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) un aizraujošais duelis ar divu pēdējo sezonu čempionu Mareku Matvejevu („Opel Corsa”) varēja turpināties. Matvejevs savu pozīciju aizstāvēja godam, abos braucienos, lai arī pavisam nedaudz (divu braucienu summā par 1,250 sekundēm), apsteidzot sāncensi. Tā viņam bija jau trešā uzvara šosezon. Ja nenotiks nekādi pārsteigumi, jau nākamajā posmā Smiltenē Matvejevs nodrošinās sev trešo čempiona titulu. Kandavas posmā trešais finišēja Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”). Kopvērtējumā otrais Orlovs, bet trešais Atis Līcis („Renault Clio”).
„Street” ieskaites grupās Kandavā uzvaras izcīnīja Guntis Lapiņš („VW Golf”, „1800 Street”), Aigars Tīdmanis („BMW 323ti”, „2500 Street”) un Agris Štikāns („Audi S2″, „2500+ Street”). Kopvērtējumā vadībā no minētājiem atrodas tikai Lapiņš. „2500 Street” klasē līderis ir Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”, Kandavā otrais), bet „2500+ Street” grupā vadībā Einārs Juškovskis („Subaru Impreza”, Kandavā otrais).
Līdz Latvijas vasaras autosprinta čempionāta noslēgumam atlikuši divi posmi – 14. augustā Smiltenē un 2. oktobrī „Biķernieku” trasē. Visa informācija par sacensībām www.vasarassprints.lv
Arī šogad vasaras sprinta rīkotāji turpina sadarbību ar „Kumho” riepu piegādātajiem un sacensību dalībniekiem tiek piedāvāta īpaša cena. Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: „Point Transaction Systems”, „Auto24.lv”, „Baltikums apdrošināšana”, „Fixbox”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”, „iAuto.lv”, „jauniauto.lv”, „nightlife.lv”, „burnout.lv”.
Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
4.posms, Kandavas lauksaimniecības tehnikuma braukšanas mācību poligons
1800
Imants Firsts („Toyota Corolla”) 7:56,846, Andris Slišāns („Toyota Corolla”) 7,769, Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) +8,759.
2500
Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) 7:44,653, Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) +1,250, Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”) +13,559.
2500+
Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”) 7:36,864, Ints Jeršovs („Subaru Impreza”) +7,134, Ainars Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO VIII”) +7,255.
Kausa izcīņa
„1800 Street”
Guntis Lapiņš („VW Golf”) 8:24,730, Jānis Strazdiņš („BMW 318 ti Compact”) +3,811, Modris Žentiņš („Honda CRX”) +11,342.
„2500 Street
Aigars Tīdmanis („BMW 323ti”) 8:06,291, Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”) +4,273, Edgars Poriņš („VW Golf II”) +8,911.
„2500+ Street”
Agris Štikāns („Audi S2″) 8:32,455, Einārs Juškovskis („Subaru Impreza”) 5,609, Edgars Novikovs („Subaru Impreza”) +19,786.
Kopvērtējums pēc 4. (no 6) posma
1800
Jānis Skujiņš 93, Imants Firsts, 85, Andris Slišāns 78.
2500
Mareks Matvejevs 93, Normunds Orlovs 80, Atis Līcis 68.
2500+
Andris Slava 78, Mareks Štolcermanis 76, Ainars Eikerts 72, Aivars Ezeriņš 55.
Kausa izcīņa
„1800 Street”
Guntis Lapiņš 92, Jānis Strazdiņš 82, Raimonds Smeilis 53.
„2500 Street”
Ēriks Ozoliņš 85, Mārtiņš Gūtmanis 71, Edgars Poriņš 67.
„2500+ Street”
Einārs Juškovskis 76, Agris Štikāns 73, Gunārs Greiža 43.