Tiek atcelts arī pasaules rallijkrosa čempionāta Norvēģijas posms

Foto: fiaworldrallycross.com

Koronavīrusa pandēmijas dēļ pārcelts arī jūnija vidū paredzētais pasaules rallijkrosa čempionāta posms Norvēģijas trasē Hellā. Izmaiņas sacensību kalendāros kļūst arvien atbaidošākas, jo drīz būs svītrota visa gada pirmā puse.

Jūnija vidus daudzu prātos šķita kā psiholoģiskā robeža, aiz kuras viss varētu sākt izskatīties rožaināk – tā šķita martā. Aprīļa pirmā puse nozīmē, ka līdz šai psiholoģiskajai robežai atlikuši divi mēneši, tālu un tuvu vienlaicīgi. Ja drīkst personīgās sajūtas, tad Hellas posma pārcelšana, kā arī Eiropas autokrosa Baltijas posmu atcelšana ir tie punkti, kas liek pa īstam aptvert mūsu sporta katastrofālo situāciju šajā gadā – kalendāri kļuvuši šausmīgi.

Attiecībā uz pasaules rallijkrosa čempionātu būs interesanti vērot, kas notiks ar jūlija sākuma Zviedrijas posmu. Šis šobrīd ir pavisam neprognozējami, jo Zviedrija ir Eiropas liberālākā valsts cīņā ar Covid-19, tajā nav striktu valdības noteiktu ierobežojumu, vienīgi rekomendācijas un paļaušanās uz iedzīvotāju paškontroli un apzinīgumu, ievērojot izolāciju un distancēšanos. Tiesa, zviedri var vēlēties sarīkot kaut desmit rallijkrosa posmus, bet, ja Eiropā robežas joprojām būs slēgtas vai daļēji slēgtas, tas ierobežos sportistu un komandu iespējas nonākt Hēljesā, līdz ar to posms vienalga nevarēs notikt.

Šobrīd neviens nevar precīzi pateikt, kurš būs tas brīdis, kad autosports reģionā un visā pasaulē varēs uzsākt braucienu starta procedūru. Sekoju līdzi tendencēm F1, pieņemot, ka miljardu sporta veidam varētu būt lielākas un labākas situācijas modelēšanas un prognozēšanas iespējas. F1 sporta direktors Ross Brauns trešdien izteicās, ka F1 kalendārā varētu būt vēl realizējami 18-19 posmi, ja sezonu varētu sākt jūlijā, pieņemot arī sacīkstes bez klātienes skatītājiem. Tātad pat par jūliju vēl ir runa tikai pieņēmuma formā, turklāt bez īpašām cerībām tirgot pasākumu biļetes. Mūsu gadījumā tas nemaz neder, jo klātienes skatītājs veido ievērojamu rīkotāja ieņēmumu daļu. F1 ir cita situācija – tas ir daudzmiljonu neklātienes skatītāju sports. Attiecīgi, ieņēmumi no televīzijas pārraidēm un citām aktivitātēm. Šie FIA un F1 rīkotāja Liberty Media ieņēmumi arī tiek sadalīti uz desmit startējošajām komandām. Attiecīgi, nestartēt komandām ir dārgāk nekā startēt – F1 mēģinās realizēt savu kalendāru par katru cenu. Aprēķināts, ka vājā gala F1 komandai katrs nestartētais posms esot divi miljoni eiro mīnusā.

Mums aptveramās krosa tipa disciplīnas nav tik atkarīgas no posmu notikšanas vai nenotikšanas, lai gan profesionālās un pusprofesionālās komandas vienalga cieš, jo jādomā, ko darīt ar komandu darbiniekiem situācijā, kad īsti nav, kam gatavoties – nav sacensību, nav darba, ir problēmas. Tomēr jebkurā gadījumā ir skaidrs, ka gada otrā puse sacensību norises ziņā būs haotiska visos līmeņos, tāpat skaidrs, ka Latvijas mērogā būs daudz organizatorisko upuru – samazināts seriālu posmu skaits un citas nianses.

Protams, allaž jāpatur prātā, ka mēs šeit runājam par izklaidi, izklaides sfēru. Daļa ļaužu brauc pa apli, cita daļa ļaužu viņus vēro. Ja šādi uz to skatāmies, tad, protams, dzīvē ir citas prioritātes – veselība, labklājība. Bez mums var arī iztikt…

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv