Startē NEZ un Baltijas čempionāts TCR klases automašīnām
Foto: publicitātes
Pēc sarunām ar SIA “WSC” (kompānija, kas vada pasaules salonautomašīnu čempionātu TCR automašīnām), Ziemeļeiropas izturības čempionāta (NEZ6H) un Baltijas autošosejas čempionāta (BaTCC) organizatori SIA “Venta Event” ir noslēguši oficiālu trīs gadu līgumu, kas no 2019. gada sezonas ļauj rīkot oficiālu NEZ un Baltijas čempionātu TCR automašīnu ieskaitē.
“Esam priecīgi pievienot Ziemeļeiropas un Baltijas autošosejas čempionātu mūsu plašajam TCR pulkam. Veiksmīgais BaTCC un NEZ6H sezonas atklāšanas posms Biķernieku trasē parādīja, ka šajā reģionā ir spēcīgi TCR autosportisti, un esam ļoti optimistiski par nākotnes iespējām paplašināt gan TCR sprinta, gan izturības sērijas klases,” komentē WSC prezidents Marčello Lotti.
“Ir patiess prieks, ka daudzus gadus atpakaļ izvēlētais reģionālais autošosejas attīstības virziens un milzīgais darbs ir devis savus augļus. Izskatās, ka beidzot visas zvaigznes ir sastājušās pareizi. Pirmkārt, pasaulē ir radīts autošosejas seriāls salonautomašīnām, kas ir aizraujošs, acīm baudāms, populārs un pieejams braucējiem. Otrkārt, salīdzinoši īsā laikā, šo seriālu ir atzinuši un iesaistījušies vairāki sportisti mūsu reģionā (LT, EE, RUS, FIN un LV) un visbeidzot – sacensību rīkotājs “Venta Event” ir radījis piemērotu platform, lai TCR automašīnu īpašniekiem un sportistiem tiktu nodrošināta iespēja braukt pilnvērtīgā Baltijas un NEZ čempionātā. Arī atbildīgie federāciju pārstāvji ir atzinuši TCR čempionāta izveidi reģionā par pēdējā laikā stratēģiski nozīmīgāko pavērsienu autošosejas attīstībai nākotnē,” NEZ autošosejas komisijas pārstāvis un LAF Šosejas Padomes priekšsēdētājs Jānis Ducmanis.
Baltijas TCR sezona tika atklāta maija vidū ar “DeWALT Grand Prix” posmu Rīgā. Otrais posms “Botniaring Grand Prix” norisinājās iepriekšējās nedēļas nogalē Somijā. Abi posmi pulcēja 7-9 TCR dalībniekus gan sprinta, gan izturības klasēs no Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un Somijas, kas dod cerības tuvākajā nākotnē veiksmīgi attīstīties.
Nākamās TCR sprinta sacīkstes notiks auto24ring trasē Igaunijā – 29. un 30. jūnijā, bet izturības komandu tuvākās sacīkstes paredzētas no 17. līdz 18. augustam “Riga Summer Race” posma ietvaros, Biķernieku trasē.
TCR pēdējo gadu laikā ir kļuvušas par vienām no veiksmīgākajām autosporta sacīkstēm. Izveidotas 2015. gadā kā “TCR International” un “TCR Āzija” sērijas, kas pilnībā pārveidoja “Touring Car” konkurenci visā pasaulē. TCR pamatā ir divu/trīs tilpuma, hečbeka vai salona standarta modeļi, ko darbina divu litru turbokompresona dzinēji. Šasijām un dzinējam ir pieļaujami daži uzlabojumi, savukārt priekšējais sadalītājs un aizmugurējie spārni dod īstu sacīkšu automašīnas izskatu.
Maksimālā dzinēja jauda ir ierobežota līdz 350 ZS, lai konkurence trasē būtu pēc iespējas līdzīgāka, apvienojumā ar veiktspējas balansu un svara kompensācijas sistēmām. Kopš dibināšanas SIA WSC – TCR zīmola un tehnisko noteikumu īpašnieks – ir izsnieguši licences vairāk kā 30 čempionātiem un sērijām visā pasaulē, tostarp FIA WTCR – World Touring Car kausam. TCR ir pārstāvēti 13 automašīnu ražotāji; līdz šim ir uzbūvētas vairāk kā 800 TCR automašīnas gan sprinta, gan izturības sacīkstēm visā pasaulē.
Maksa par jaunu automašīnu ir noteikta 135 000 eiro apmērā, kas kopā ar nelielām ekspluatācijas izmaksām padara TCR par diezgan ekonomisku klasi.
2019. gada NEZ6H un BaTCC kalendārs:
1. posms “DeWALT Grand Prix” – 10.-12. maijs,Rīga
2. posms “Botniaring Grand Prix” – 15.-16. jūnijs, Somija
3. posms “Estonian Grand Prix” – 28.-30. jūnijs, Pērnava (tikai sprinta sacensības)
4. posms “Riga Summer Race” – 16.-18. augusts, Rīga
5. posms sezonas noslēgums – 20.-22. septembris, Pērnava
Informāciju sagatavoja:
Evita Tīdmane