Septiņi latvieši uz starta Eiropas čempionāta posmā Mūsā

Foto: Autocross.lv |

Absolūti interesants sastāvs nedēļas nogales Eiropas autokrosa čempionāta posmam Mūsas trasē: uz starta Eiropas klasēs stāsies septiņi Latvijas sportisti. Vai būs iespēja piebļaut tribīnes, suminot mūsējos apbalvošanas laikā?

Protams, galvenās cerības saistās ar Ervina un Justa Grenču klasēm – SuperBuggy un JuniorBuggy, attiecīgi. Justs būs vienīgais šīs klases pārstāvis no Latvijas, taču arī galvenais šī posma favorīts. Pērnā gada Eiropas čempionam šobrīd ieplānota vēl desmit konkurentu cīņa, ar galvenajiem sāncenšiem Jakubu Novotniju un Timofeju Ovčarovu ierindā.

Grencis juniors uz pašmāju posmu dodas, atrazdamies Eiropas čempionāta otrajā vietā. Viņš par četriem punktiem atpaliek no lielisku cīņu pirmajā posmā Vācijā aizvadījušā Novotnija. Čehs aizvadīja pārliecinošu Zēlovas posmu, taču tas ir tikai sezonas sākums.

SuperBuggy klasē Ervins ir viens no galvenajiem favorītiem, par ko liecina iepriekšējās divās sezonās sasniegtais Eiropas vicečempiona tituls. Otrs galvenais favorīts būs vairākkārtējais čempions Bernds Štūbe. Tiesa, pirmais posms Zēlovā sajauca kārtis gan vienam, gan otram. Pēc Vācijas posma Ervinam ir sestā vieta kopvērtējumā, bet čempions Štūbe piedzīvoja ļoti sarežģītu sacīksti, paliekot bez punktiem, tātad – ārpus top-20! Abi gan jau iepriekš izcēlušies ar prasmi savākties pēc sarežģītiem sezonas periodiem. Piemēram, Grencim pērn pēc trim, četriem sezonas pirmajiem posmiem pat medaļa šķita slīdam no rokām. Un tomēr panākumu sērija atgrieza Ervinu cīņā par čempiona titulu.

Starp citu, pēdējā sezona, kad Štūbem Eiropas čempionāta kopvērtējumā kādā no posmiem būtu nulle punktu, ir 2013. gads. Tiesa, kopš tā laika mainījusies posmu norises un punktu skaitīšanas sistēma, kas padarījusi palikšanu bez punktiem “vieglāku”.

Ja par Grenčiem – varētu šķist, ka abi ir Latvijas Eirokrosa jaunākās ēras pārstāvji. Taču abi vēl paspēja startēt līdz šim pēdējā Latvijas posmā Mūsas trasē 2014. gadā. Justam tas bija debijas gads Eiropā un autokrosā kopumā, bet Ervins Eiropu forsē jau kopš 2012. gada.

SuperBuggy klasē startēs arī Jānis Boks – braucējs, kurš noteikti pretendē uz pjedestālu. Lai gan pēc Vācijas posma Jānis atzina, ka Eiropas atgriešanās sacīkstē pieļāvis tik daudz braukšanas kļūdu, cik nevienā savā sacīkstē iepriekš, viņš spēku samēru ziņā noteikti ir fināla līmeņa braucējs, ar “tieksmēm” uz pjedestālu un pat uzvaru.

Boks šobrīd no aktīvajiem Latvijas pārstāvjiem ir pieredzējušākais Eiropas braucējs. Viņa debija Eiropas čempionātā piedzīvota 2008. gadā, sestajā sezonā pēc debitēšanā autokrosā kopumā.

SuperBuggy klasē uz starta arī Juris Kuļikovskis, kurš Eiropas čempionātā nav startējis kopš 2016. gada, respektīvi, izlaida pērnā gada sezonu. Lielā pauze, visticamāk, prasīs ilgāku pamošanos nedēļas nogales sacīkstē, taču lai nu kuru trasi Eiropas čempionātā Juris pazīst tik labi kā Mūsu. Tajā aizvadītas gan Eiropas, gan Baltijas, gan Latvijas čempionāta sacensības – gan ar bagijiem, gan salonmašīnām. Viņa izredzes? Šis braucējs ir noprognozējams, kas ir labā ziņa – viņš var izrādīties arī drošs fināla braucējs. Starp citu, tieši Mūsā fiksēts Jura augstākais Eiropas rezultāts: 2009. gadā Buggy 1600 (tobrīd Divīzija-3A) klasē Kuļikovskis sasniedza ceturto vietu.

SuperBuggy pēc pāris pārdomu sacīkstēm pērn atgriezīsies Māris Līcis. Pārdomu, jo pērnā debija SuperBuggy klasē nesa vairākas tehniskas problēmas, līdz ar to Māris savu sniegumu īsti pat nevarēja nodemonstrēt. Gribas domāt, ka starpsezona šo jautājumu būs parisinājusi un Līcis būs vismaz pusfinālā, ja ne finālā.

Arī Mārim Eiropas pieredze ir ļoti bagātīga – pirmā cīņa D-3A aizvadīta jau 2009. gadā. 2011. gadā viņš Buggy 1600 klasē sasniedza kopvērtējuma 12. vietu, kas ir lielisks rezultāts vairāk nekā simts dalībnieku konkurencē.

Buggy 1600 klasē Eiropas čempionāta debitants no Latvijas – cīņā dosies Aleksandrs Ņikitins. Notiek pamatīgi darbi, lai dabūtu mašīnu uz starta, taču jānovēl tikt līdz Eiropas starta gaisotnes izbaudīšanai!

Ņikitinam bagiju braukšanas pieredze ir minimāla – pirmo sacīksti Aleksandrs ar šo tehniku aizvadīja pērn vasaras vidū. Līdz ar to Eiropas posms būs gan pamatīgs tests, gan veids kā pārbaudīt savu gatavību šajā krosa disciplīnā.

Un vēl viens debitants no Latvijas: savu otro Eiropas autokrosa čempionāta sacīksti plāno aizvadīt vienīgais mūsu salonauto braucējs TouringAutocross klasē Jānis Veģeris. Dažs uzskata, ka došanās uz Zēlovas posmu ar nepārbaudītu auto bija milzu avantūra. Taču negribas piekrist – Jānis guva Eiropas garšu, mašīnai izlīda (cerams) visas kaites, un uz Bausku Zēlovas posma dēļ Veģeris ieradīsies daudz gatavāks un situāciju saprotošāks. Ja mašīna darbosies kā paredzēts, Jānis nebūs vienkārši tautietis dalībnieku saraksta kuplināšanai.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv