Roberts Vītols iekaro pjedestālu Lielbritānijas rallijkrosā

Foto: Autocross.lv

Autosportists Roberts Vītols pagājušās nedēļas nogalē piedalījās Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta sezonas pirmajā posmā, šajās sacīkstēs kāpjot uz pjedestāla trešā pakāpiena. “Mēs dabūjām to, ko visvairāk gribējām,” par iegūto pieredzi stāsta sportista tēvs.

Jaunās sezonas pirmās sacīkstes norisinājās slavenajā Silverstounas trasē, kur kopš pagājušā gada risinās arī viens no pasaules čempionāta posmiem. Vītols šogad plāno aizvadīt pilnu sezonu šajā seriālā, startējot “Suzuki Swift” monoklasē. Uz sacīkstēm Silverstounā viņam bija septiņi konkurenti, savukārt kopumā Lielbritānijas čempionātā cīņas tiek aizvadītas septiņās dažādās klasēs.

Seriāla posmos braucējiem jāaizvada trīs kvalifikācijas, pusfināli, ja to ļauj dalībnieku skaits, un fināls. Kvalifikāciju sacīkstēs Vītols finišēja trešais, otrais un otrais, summā gūstot otro vietu. “Suzuki Swift” monoklasē, ņemot vērā dalībnieku skaitu, uzreiz sekoja fināls, kurā latvietim bija jāstartē otrajam.

Īpašā fināla cīņā Vītols guva savu pirmo pjedestālu Lielbritānijas rallijkrosa čempionātā, finišējot trešajā vietā. Tikai par 0.6 sekundēm viņš piekāpās fināla uzvarētājam Lūkam Konstentainam un otrās vietas ieguvējam Patrikam O’Donovanam. Abus līderus finišā šķīra vien 0.038 sekundes. Vītols un Konstentains savus džokera apļus veica salīdzinoši agri, bet vienīgais, kurš līdz pēdējam nebrauca džokerī, bija O’Donavans. To paveicot pēdējā aplī, viņš finišā bija turpat blakus Konstentainam, esot dažus centimetrus priekšā Vītolam. Trijotne finišēja īpaši saspringtā cīņā.

“Daudz ko mācīties un… jā, daudz ko mācīties,” pēc finālbrauciena finiša atzina Roberts Vītols. “Pavisam citāds braukšanas stils nekā esmu pieradis. Daudz mazu nianšu, kuras ar “1600” mašīnu nevar iemācīties, bet ar lēnāku var – stūres griešana, bremzēšana, saķeres ķeršana. Par rezultātu – varēja būt labāk, bet ieguvām vērtīgus punktus čempionātam, un nu jau jāskatās tālāk uz nākamo sacīksti.”

Jāpiebilst arī, ka šajā klasē ir aizliegti radio sakari, līdz ar to džokera apļu stratēģijas ir tikai paša braucēja izvēle, jo neko no malas nodiktēt nevar ne tēvs, ne komandas mehāniķi, ne inženieri. Līdz ar to nepazust spēles laukumā tik sīvā cīņā ir jāprot.

“Mēs dabūjām to, ko visvairāk gribējām – mežonīga skola īpaši tehniskā un domājamā trasē,” stāsta Roberta tēvs Uģis Vītols. “Un tas, ka Robis no rīta sēdās svešā – tomēr – mašīnā, bet vakarā aizvadīja cīņu par uzvaru, ir īpaši. Viņš tomēr nezināja riepas, bet tā mašīna, ar kuru trenējāmies Latvijā, ir ar lielāku motora kubatūru, attiecīgi, atšķirīgu ātrumkārbu. Mēs dabūjām skolu un ļoti vērtīgu pieredzi. Domāju, ka šīs trīs mašīnas sezonas laikā parādīs ne vienu vien īpašu cīņu.”

Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta otrais posms 22. aprīlī norisināsies Lidenhilas trasē, bet kopumā šogad plānoti deviņi posmi.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv