Sainss avarē, Lēbam tehniskas problēmas Dakaras maratonposma pirmajā dienā

Foto: Dakar.com

Dakaras rallija maratonposma pirmajā dienā avāriju piedzīvoja Karloss Sainss, tehnisku problēmu dēļ laiku zaudēja Sebastjēns Lēbs, bet ātrākais bija “Overdrive Toyota” komandas pilots Jazīds Al-Radži, aiz sevis atstājot pieckārtējo šo sacensību uzvarētāju Naseru Al-Atiju.

Šāda veida maratonposms pirmo reizi tika ieviests pagājušajā gadā. 48 stundu laikā sportistiem jāveic 947 km gara distance, bet nakti jāpavada vienā no sešām nometnēm, kur tehniskā palīdzība no malas ir aizliegta. Maratonposma pirmā daļa notika šodien, kad līdz noteiktam laikam bija jāveic tik gara distance, cik iespējams. Posms turpināsies pirmdien.

Diemžēl jau šodien avarēja pērnā gada Dakaras automobiļu klases uzvarētājs Karloss Sainss. “Ford M-Sport” komandas ekipāža apmeta kūleni 327. kilometrā un pamatīgi sabojāja jaunās “Ford Raptor” mašīnas aizmugures daļu. Sainsa komandas biedrs Mičs Gantrijs apstājās, lai palīdzētu un pēc kāda laika 62 gadus vecais veterāns spēja turpināt braukšanu, bet finišēja ārpus “Top 20”, gandrīz stundu aiz vadošajiem sportistiem.

Tāpat daudz laika zaudēja vēl Sebastjēns Lēbs, kurš, tāpat kā Sainss, bija pieskaitāms galvenajiem pretendentiem uz uzvaru. “Dacia Sandrider” automašīnai radās tehniskas problēmas ar motoru, kā dēļ vairākkārt bija jāapstājas. Komandas biedre Kristina Gutjeresa apstājās, lai sniegtu palīdzību. Dienas izskaņā Lēba ekipāžai zaudētas vairāk par 30 minūtēm.

Savukārt jau dienas sākumā vadībā izvirzījās mājinieks Al-Radži un uzvarām bagātais Al-Atija, kuri vakar pirmajā posmā uzrādīja vienādu rezultātu, līderim bija zaudējuši ap desmit minūtēm, bet startēja no salīdzinoši izdevīgās 22. un 21. pozīcijas. Arī turpinājumā viņi savā starpā sacentās par pirmo vietu. Pirms “E” bivoka, kurā abi pārlaidīs nakti, un nepilnās septiņās stundās nobrauktiem 626 km, Al-Radži bija 1 minūti un 19 sekundes priekšā “Dacia” komandas pārstāvim.

Tuvākais sekotājs abiem bija “Ford M-Sport” braucējs Matiass Ekstroms, dienu pabeidzot astoņas minūtes aiz uzvarētāja. Ceturtais ātrākais šodien izrādījās “Toyota” rūpnīcas braucējs Henks Lategans, kuram sekoja “Overdrive” braucēji Huans Kruss Jakopīni, Gajs Boterils un bijušais motociklu klases uzvarētājs Tobijs Praiss. Pirmo desmitnieku noslēdza vakar tehniskas problēmas piedzīvojušais Nani Roma, Žinels de Viljē un Mateu Seradori.

Vadošie motociklu klases braucēji šodien vairāk nekā septiņās ar pusi stundās spēja veikt 617 km distanci un pēc pirmās maratonposma dienas vadībā ir Daniels Sanderss (KTM), kam 40 sekundes zaudēja Rikijs Brabeks (“Honda”), bet nepilnas četras minūtes atpalika Ross Brančs (“Hero”).

Smago mašīnu klasē pēc veiktiem 521 kilometriem Martins Maciks (“MM Iveco”) bija 2 minūtes un 12 sekundes priekšā Alešam Lopraisam (“Loprais De Rooy Iveco”), savukārt augstajā trešajā vietā Vaidots Žala (“Skuba De Rooy Iveco”). Lietuvieša pilotētā ekipāža līderim pēc šīs dienas zaudē nepilnas 14 minūtes, bet maratonposma sākumā arī paspēja kādu laiku atrasties vadībā. Līdzšinējais līderis Mičels van den Brinks (“Eurol MM Iveco”) pazaudēja gandrīz pusstundu, kas nozīmē, ka provizoriski sacensību kopvērtējumā pašlaik pirmo pozīciju pārņēmis Maciks.

Dakaras rallija kopvērtējums auto klasē pēc 2. posma pirmās daļas (“E” bivoks):

Visi rezultāti >>

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *