Roberts Vītols ar ‘Supercar’ startēs Lielbritānijas rallijkrosa čempionātā

Foto: publicitātes

Pērnā gada sezonā gandrīz nestartējušais Latvijas rallijkrosa braucējs Roberts Vītols apstiprinājis savus šā gada plānus, atklājot, ka šogad ceļi vedīs pa iemīto taku, startējot Lielbritānijas 5 Nāciju rallijkrosa čempionāta Supercar klasē. Plānoto posmu skaits ierobežots, bet automašīna būs pazīstamais un panākumus nesušais Citroen C4, ar kuru pirms pāris gadiem Vītols jau startēja britu čempionāta Supercar klasē. Šogad šajā ieskaitē pievienota divu mašīnu komandu ieskaite, kas izrādījusies svarīga vairākām vienībām, tostarp Pata Dorana komandai, kas uzrunāja arī augstu novērtēto Vītolu.

“Šobrīd ir vienošanās par trim Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta Supercar klases posmiem, visi trīs mani posmi plānoti Lidenhilā. 8. – 10. aprīlī notiks pirmie divi čempionāta posmi, bet trešās sacīkstes būs piektais posms Supercar klasei, kas notiks kopā ar pasaules rallijkrosa čempionāta posmu 22. un 23. jūlijā. Vasaras pasākums būs milzīgs festivāls, jo pēc vairāku gadu pārtraukuma pasaules rallijkross atgriezīsies dzimtenē Lielbritānijā. Turklāt britu Supercar būs vienīgā klase ar iekšdedzes dzinēju mašīnām, jo abas starptautiskās klases būs ar elektro auto – pasaules Supercar un RX2e. Viedokļi par šo tēmu var atšķirties, taču esmu drošs, ka līdzjutēji ar sajūsmu uzņems mūsu klases troksni, šāvienus,” par plāniem stāsta Roberts Vītols.

“Kādā naktī ilgi nevarēju aizmigt, bet ap diviem telefonā pienāca ziņa. Tā bija no Pata Dorana, kurš ziņoja, ka Lielbritānijas čempionāta Supercar klasē izveidota komandu ieskaite, un viņš būtu priecīgs redzēt mani viņa komandas sastāvā. Piedāvājums visādā ziņā bija ļoti pretimnākošs, bija sajūta, ka esam gaidīti. Savukārt mums šis piedāvājums ir ļoti atbilstošs tam, kā redzam šā brīža situāciju rallijkrosā. Šobrīd ir skaidrs, ka, lai nonāktu pasaules rallijkrosa čempionātā, kur brauc ar elektro auto, ir jāiegulda savi līdzekļi, turklāt tie ir milzīgi. Tāpat arī citos seriālos, tajā pašā Nitro Rallycross. Tāpēc šāda daļēja sezona Lielbritānijā, kur, turklāt, varu būt noderīgs mūsu draugiem komandu cīņā, ir tieši tas, kas šobrīd nepieciešams. Nav kāda liela, pilna programma, un tas ļauj Latvijā darboties vecāku uzņēmumā un ar saviem darbiem, tajā pašā laikā uzturu sevi formā un varu sevi parādīt kā aktīvu sportistu. Turklāt tas viss labā čempionātā, Supercar mašīnā. Lielbritānijas čempionāts šobrīd nav slikts. Šis un Francijas čempionāts šobrīd, šķiet, ir tie seriāli, kas ir visspēcīgākie līmenī pirms starptautiskajiem seriāliem – kā RallyX Nordic un pārējiem.”

Tātad Roberta Vītola sezonas galvenie starti Lidenhilā, kurā iepriekš jau startēts trīs dažādās Lielbritānijas čempionāta kategorijās – Junior Suzuki, ar Super 1600 un Supercar.

“Lidenhila būs izaicinājums – lai gan trasi labi pazīstu, uz pērnā gada Nitro Rallycross posmu tika uzbūvēts tramplīns, pa kuru daudzi konkurenti jau ir braukuši, bet man tas būs jaunums, ko izprast un iemācīties. Tas, par ko ir prieks, ka jau ir pieredze ar Supercar, turklāt tieši šo mašīnu, jo – es tā ceru – ātrāk varēšu atgūt savu sasniegto ātrumu ar šo auto. Līdz ar to ātrāk varēšu sākt strādāt ar sīkākām niansēm, lai iesaistītos cīņā ar līderiem. 2021. gadā pirms pirmā posma tikai mācījos Supercar mašīnu, tās darbību un vadāmību, katrs posmos, sevišķi sākumā, lielā mērā bija arī šīs klases auto apguve. Šobrīd šai daļai man vajadzētu būt tikušam pāri un varēšu ātrāk sākt koncentrēties uz savu braukšanu, savu personīgo sniegumu. Pirms sezonas sākuma nekādi testi un treniņi nav paredzēti. Taču tā nav milzīga problēma, jo visu savu mūžu esmu braucis uz sacensībām, mācījies trases un salīdzinoši ātri atradis tempu.”

Pazīstama pilotam būs arī izmantotā tehnika, jo ar šo auto Vītols pirms diviem gadiem debitēja Supercar cīņās, piedzīvojot gan šokējošus panākumus, gan arī nodevīgas likstas, kas atņēma labus rezultātus.

“Par mūsu mašīnu, man pazīstamo Citroen C4: šķiet, komanda būs novērsusi lielu daļu no iepriekš piedzīvotajām problēmām. Kad ar šo auto startēju 2021. gada čempionātā, mašīnai sāka brukt balstiekārta. Mašīna bija noregulēta zema, bet, tā kā daļas bija savu dzīvi padzīvojušas, piekare sāka neturēt braukšanu ar pilnu atdevi. Līdz sezonas beigām kardinālas izmaiņas veikt vairs nebija iespējams, tāpēc regulējumi tika pacelti augstāk. Izmainījās ģeometrija un mašīna vairs nestūrējās, pagriezienos tā gribēja braukt taisni nevis iegriezt līkumā, kā es to būtu vēlējies. Komanda ziņo, ka šīs problēmas ir novērstas, turklāt mašīnas priekša nolaista zemāk nekā aizmugure. Automobilim vajadzētu vadīties labāk, taču to uzzināšu vien pirmajā treniņā Lidenhilā.”

“Jaudas ziņā varbūt iepaliksim no konkurentiem, kuri trasē vedīs vairākas jaunas, Eiropā startējušas mašīnas. Taču tāpēc nenolaižam rokas, tieši otrādi – stiprinām savus spēkus. Nāk prātā sezona, kad britu Super 1600 klasē vienā no posmiem ar mūsu daudz piedzīvojušo Peugeot bija jācīnās pret Eiropas rallijkrosa čempionāta vadošās komandas Volland Racing jaunajām, jaudīgajām mašīnām. Tā kā viņu mašīnas bija ātrākas, man bija jāizdara daudz vairāk un radošāk, lai viņiem tiktu līdzi. Līdz ar to es kā braucējs ieguvu daudz vairāk savā pieredzē un attīstībā. Domāju, ka arī šogad būs līdzīgi. Vienmēr, dzenoties pakaļ ātrākiem braucējiem, pats kļūsti ātrāks.”

“Šoziem esmu cītīgi strādājis ar fizisko sagatavotību, esmu pamatīgi trenējies un daudz labākā formā nekā pagājušajā gadā, kad Rīgā startēju pasaules posmā RX2e klasē. Tobrīd nebiju šim jautājumam pievērsis uzmanību, un sacīkstēs visas nedēļas nogales garumā jutu, ka neesmu savā ādā, ne tuvu savai labākajai formai. Šobrīd esmu nobriedis cīņai, sagatavojies. Šorīt skrienot sapratu, ka varu skriet vēl un vēl, spēka pietiek. Arī pirms diviem gadiem, pirms debijas Supercar, biju līdzīgā formā, un tā ir laba sajūta zemapziņas līmenī, ka zini, ka šajā jautājumā esi pārāks pār konkurentiem jau startā. Toreiz pirmie posmi, faktiski, to arī pierādīja. Šobrīd ir marta otra puse, laika vēl daudz, tāpēc zinu, ka būšu labā formā uz sezonas sākumu.”

Jāatzīmē, ka šogad Roberta Vītola gaitas un karjeras veidošanos var apskatīt viņa jaunajā mājas lapā www.robertsvitols.com. Vēl viens virziens, kurā sportists darbojas, lai sevi pēc iespējas vairāk turētu speciālistu un interesentu redzeslokā.

Informāciju sagatavoja: 
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *