Pēdējā minišosejas posmā noskaidroti sezonas uzvarētāji
Foto: minisoseja.lv
Ar aizraujošām kopvērtējuma cīņām pagājušajā ceturtdienā Biķernieku trasē noslēdzās ceturtā Minišosejas sezona. Lai arī “Open” klasē 6. posmā uzvaras laurus plūca Elvis Turāns ar 3. sērijas BMW, kopvērtējumā triumfēja šī posma otrās vietas ieguvējs Jānis Hāns (“Subaru Impreza”).
Pretēji iepriekšējiem posmiem otrdienas treniņš šoreiz notika sausos laika apstākļos, kas trīs stundu garumā ļāva kārtīgi sagatavoties izšķirošajām cīņām. Arī pašas sacensības, kas tāpat kā treniņš norisinājās viltīgajā moto apļa konfigurācijā, ilga trīs stundas un deva iespēja čaklākajiem dalībniekiem aizvadīt pat sešus iebraucienus. Kopā uz starta izgāja teju 50 dalībnieki, no kuriem visvairāk piedalījās “3000” un “Open” ieskaitēs.
Mazākajā “1600” klasē bez pārsteigumiem piekto reizi šajā sezonā triumfēja Mārcis Pakalns (šoreiz ar “Honda Civic”, iepriekšējos posmos ar “Honda CRX”), izcīnot arī pārliecinošu uzvaru kopvērtējumā. Uz goda pjedestāla kāpa arī ar “Ford Puma” startējošie Artis Bērziņš un Edgars Dzenis, no kuriem Bērziņš trešais kopvērtējuma ieskaitē. Otrais sezonas griezumā Kaspars Šmits, kurš gan sezonas noslēgumā nestartēja.
“2000” ieskaitē sezonas līderim Kristapam Narubinam sacīkstes izvērtās pagalam neveiksmīgas, jo pēc pirmā brauciena viņa “Honda Civic” piemeklēja tehnisks defekts, kas liedza turpināt sacensības. Ar vienu braucienu gan viņam pietika, lai ierindotos ceturtajā pozīcijā un noturētu kopvērtējuma vadību. Pārliecinoša uzvara posmā Reinim Trūpam (“Honda Civic”), aiz sevis atstājot Renāru Zapacki (“Honda Integra”) un Nauri Aizsilu (“VW Golf”). Kopvērtējumā gan aina otrāda – Aizsils otrais, bet Zapackis trešais.
“3000” klasē sezona noslēdzās ar šim gadam ļoti raksturīgu rezultātu, jo pirmās trīs vietas ieguvēji šādā pašā secībā sarindojās arī kopvērtējumā – pirmais Andris Čats, otrais Reinis Vilkaitis, bet trešais Vilnis Vuļs. Jāatzīmē, ka visi trīs startēja ar 3. sērijas BMW – Čats ar E46 paaudzes, kamēr Vilkaitis un Vuļs ar E36.
Ātrākajā un jaudīgākajā “Open” klasē bija sagaidāma ļoti sīva cīņa par kopvērtējuma uzvaru, jo līderus Jāni Hānu un Juri Jevhutu (“Mitsubishi Lancer Evo”) pirms pēdējā posma šķīra vien viens punkts. Sacensībās gan Hāna pārsvars bija līdzīgs kā treniņā, tādējādi trīs apļu summā viņš bija par 2,21 sekundēm ātrāks nekā Jevhuta, nodrošinot uzvaru sezonas griezumā. Posmā pirmo vietu izcīnīja Elvis Turāns, kuram arī otrā vieta “Pro 2000” ieskaitē. Ātrāks par Turānu “Pro 2000” bija Reinis Trūps, bet trešajā pozīcijā ierindojās Andrejs Gubarevs (“VW Golf”).
Kopvērtējumā galvgalī gan beigās Voldemārs Kalve (“VW Golf”), bet iepriekšminētie Trūps un Turāns sezonu tabulā noslēdza otrajā un trešajā vietā. Dāmu klasē pirmo uzvaru šosezon svinēja Elīza Vectirāne (“MG ZR”), aiz sevis atstājot Anastasiju Kozlovsku (BMW 5. sērija) un Karīnu Rasu Līdaku (BMW 3. sērija). Kopvērtējumā gan pirmā Zane Lielkāja, noturot līderes pozīciju pirms Anastasijas un Elīzas.
Jāatzīmē, ka “Yokohama Challenge” ieskaitē, kurā piedalījās piloti ar “Yokohama AD08R” riepu modeli, uzvaru sezonas griezumā izcīnīja Juris Jevhuta, otrajā vietā Andris Čats, bet trešais Elvis Turāns.
Lai arī Minišosejas 2017. gada sezona ir tikko noslēgusies, organizatori jau sākuši domāt par nākamo sezonu un ir atvērti uzklausīt ieteikumus no esošajiem un potenciālajiem dalībniekiem par 2018. gada sezonu.