Oficiāli: pasaules rallijkrosa čempionātā startēs ar elektroauto

Foto: fia.com |

Pasaules motoru sporta padomes (WMSC) sēdē, kas šonedēļ notika Filipīnās, apstiprināts plāns par pasaules rallijkrosa čempionāta elektrifikāciju sākot ar 2020. gada sezonu.

Plānots, ka čempionāts saglabās savu līdzšinējo formātu, aizvien sezonā notiks līdzīgs posmu skaits kā līdz šim, kā arī startēt būs atļauts gan rūpnīcu, gan privātajām komandām. Tajā pašā laikā visas “Supercar” klases mašīnas no aiznākamā gada darbinās elektrība.

WMSC apstiprināts, ka privātās vienības varēs homoloģēt pašu izgatavotos spēkratus, kuros izmantota standarta baterija un šasija, kādas lietos visas čempionātā startējošās komandas. Tajā pašā laikā tā vietā, lai izmantotu ielas mašīnu virsbūves, būs jāveido pašiem savs virsbūves dizains, kuras pamatmodeli piedāvās Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA).

Kompānija “Williams”, kas ar savu komandu startē “Formulā 1”, kļūs par oficiālo čempionāta bateriju piegādātāju, kamēr “Oreca”, kuras vārds vairāk saistās ar Lemānas sacīkstēm, 2020. gadā būs šasiju piegādātājs visām komandām.

Gan rūpnīcu, gan privātās komandas šajā šasijā iebūvēs pašu radītos elektriskos motorus, kuru tehniskie noteikumi aizgūti no “Formulas E”, tiesa ar ierobežojumiem, lai kontrolētu to attīstību un izmaksas. Mašīnā būs iebūvēti divi šādi motori, kas uz katru asi pados kopumā 500 kW lielu jaudu.

No 2020. gada pasaules rallijkrosa čempionātā katra komanda drīkstēs startēt tikai ar divām mašīnām, bet cīņa notiks gan pilotu, gan ražotāju vērtējumā. Ražotāji drīkstēs startēt ar vairākām divu mašīnu komandām, līdzīgi kā tas šobrīd notiek Vācijas salonautomobiļu čempionātā (DTM). Privātajām vienībām būs iespēja atsevišķi cīnīties par titulu “Team Trophy” ieskaitē.

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com