Latvijas un Baltijas autošosejas sacīkstes briest lielām pārmaiņām

Foto: publicitātes

2017. gada sezona autošosejā ir noslēgusies. Tikmēr sacensību organizatori ķērušies klāt pie dažādām izmaiņām, lai autošosejas sacensības padarītu vēl interesantākas. 2018. gadā būtiskākās pēdējā laika pārmaiņas piedzīvos Latvijas un Baltijas čempionāta Nacionālā klase. Izmaiņas skars gan tehniskos noteikumus, gan formātu. Savukārt Baltijas čempionātā plānots izveidot jaunu klasi – V1600.

Būtiskākās izmaiņas skars šī brīža Nacionālo klasi, kas savu 14. sezonu sagaidīs pilnīgi jaunā izskatā. Turpmāk šīs klases dalībnieki tiks sadalīti divās divīzijās. Pirmā būs nedaudz lēnāka, kurā visticamāk iekļausies lielākā daļa bijušo un esošo Nacionālās klases dalībnieku, otra – nedaudz ātrāka. Būtiskākās izmaiņas tehniskajā ziņā ir sekojošas – abās divīzijās ir noteikti jaudas griesti. Pirmajā līdz 170 Zs, otrajā līdz 210 Zs. Tas nozīmē, ka praktiski jebkura automašīna, kura var iekļauties vienā vai otrā parametrā, drīkst startēt šajās klasēs. Protams, mašīnām ir jābūt atbilstošam drošības aprīkojumam. Tāpat noteikts ir minimālais svars un arī riepas sacensību nolikumā ir noteiktas visiem vienādas.

„Šis solis ir sperts, lai maksimāli atvērtu durvis jauniem dalībniekiem ar viegli pielāgojamām mašīnām. Lai sportistiem nav jātērē milzīgas naudas summas zirgu meklējumos, jo daudz lētāk ir izmatot lielākas kubatūras dzinējus, kuru standarta jauda ir maksimāli tuvu šiem noteiktajiem jaudas griestiem. Arī Nacionālās klases sacensību kvalifikācijas formāts tiks mainīts, atsakoties no visus šos gadus izmatotās izlozes, par labu klasiskai kvalifikācijai,” pārmaiņas skaidro viens no Baltijas autošosejas sacensību rīkotājiem Andis Meilands.
2018. gada sezonā Baltijas čempionātam pievienosies jauna klase – V1600. Šāda klase ļoti veiksmīgi ir attīstījusies Somijā, kur uz starta katrā posmā iziet vairāk nekā 20 dalībnieki. Tāpat šai klasei kopš 2017. gada ir piešķirts NEZ (Ziemeļeiropas zonas) čempionāta statuss. Popularitātes pamatā slēpjas ļoti stingrie ierobežojumi mašīnas uzlabošanā, kas šo klasi padara finansiāli pievilcīgu. Klasē var startēt automašīnas, kuras nav vecākas par 2000. gadu, ar darba tilpumu 1400, 1500 vai 1600 cm3. Kā populārākos modeļus, kas piemēroti šai klasei, var minēt Mini Cooper, Honda Civic, Alfa Romeo 147, VW Polo, Citroen C2.

Vēsturisko automašīnu seriāla „Dzintara aplis” klasēs vienīgās pārmaiņas skars VAZ1300 un VAZ1600 klases. Izmaiņas būs minimālas – tiks precizēti pāris punkti tehniskajos noteikumos.

Kumho Tyre Super 1600 klase, „Legend Cars” un pārējās Baltijas čempionāta klasēs jaunā sezona tiks sagaidīta bez pārmaiņām.

Dalībnieki un citi interesenti ir aicināti apmeklēt Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) rīkoto sapulci 1. decembrī pl.19.00 LAF telpās, G.Zemgala gatvē 71, Rīgā. Drīzumā visi nākamā gada sacensību dokumenti tiks publicēti mājaslapā www.laf.lv.

Plašāka informācija, konsultācijas par nakamās sezonas jaunumiem un citām aktualitātēm, rakstot e-pastu uz info@batcc.eu.

Informāciju sagatavoja:
Evita Tīdmane