Latvija iepazīstina ar savu FIA “Motorsport Games” komandu
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Trešdien, 23. oktobrī Biķernieku kompleksajā sporta bāzē norisinājās Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) rīkotā preses konference. Tās laikā bija iespēja iepazīties ar FIA “Motorsport Games” unikālo sacensību formātu un pieciem Latvijas komandas pārstāvjiem, svarīgākais – noskaidrot sportistu šī brīža uzstādījumus savai dalībai sacensībās.
Pasākuma laikā drifta disciplīnas pārstāvis Edmunds Bērziņš prezentēja savas sacensību automašīnas jauno, tieši šīm sacensībām veltīto dizainu. Tas radīts iedvesmojoties no mūsu valsts karoga krāsām, kā arī elementiem no Latvijas ģērboņa.
“Noslēdzoties šī gada drifta sezonai, sapratu, ka automašīnai būs nepieciešams arī kosmētiskais remonts – jāmaina uzlīmes, jo tās bija nokalpojušas. Pēc balsojuma par to, kurš startēs FIA “Motorsport Games” drifta disciplīnā, es sapratu, ka šī ir iespēja man radīt jaunu un vēl neredzētu drifta automašīnas dizainu, kurš reprezentētu valsti, no kuras es nāku. Ideja tika īstenota un domāju, ka šis dizains spēs pārsteigt daudzus”, par automašīnas dizaina ideju un realizāciju stāsta drifta pārstāvis Edmunds Bērziņš.
Linda Medne, LAF ģenerālsekretāre: “Latvijai katra sportista dalība kādā no starptautiskajām sacensībām ir ļoti svarīga, jo šie sportisti nes mūsu valsts vārdu ārpus tās robežām, kā arī vairo Latvijas autosporta atpazīstamību citviet Eiropā un pasaulē. Šīs sacensības ir īpašas ar to, ka dalībnieki startēs sacensībās kā viena komanda, nevis katrs individuāli – sacensībās gūtie punkti summēsies valsts komandas labā. To, kā Latvijas komandai veiksies redzēsim Romā, šobrīd par rezultātu grūti spriest, jo šādas sacensības ir jaunums visiem – tieši tā pat arī to formāts.”
Latvijas Automobiļu federācija (LAF) šīm spēlēm ir pieteikusi sportistus četrās no sešām iespējamām autosporta disciplīnām. Autošosejas jeb “Touring Car” disciplīnu pārstāvēs Valters Zviedris. Preses konferences laikā Valters atklāja, ka sacensībām un cīņai ir gatavs, jo šī gada, visnotaļ aktīvā, sacensību sezona ir sportistu sagatavojusi.
“Esmu labā sportiskajā formā. Sacensībām vienmēr gatavojos izpētot trasi. Zināt katru trases niansi ir loti svarīgi, paturot prātā, ka autošosejā mēs cīnāmies par katru sekundes tūkstošdaļu,” atklāj Valters Zviedris.
Kartingu slaloms – disciplīna, kurā Latvijas godu pārstāvēs divi gados jauni sportisti, māsa un brālis Emīlija un Nikolass Bertāni. Emīlija ikdienā bieži neatrodas trasē, bet kopā ar brāli Nikolasu reiz cīnījās par godalgotām vietām. Jāpiebilst, ka meitene bija sīva konkurente ne tikai brālim, bet arī citiem spēcīgiem kartinga braucējiem.
Nikolass Bertāns: “Iepriekš kopā ar māsu esam startējuši kartinga sacensībās plecu pie pleca trasē, viņa ir laba braucēja, kuru jāuztver kā nopietnu konkurenti. Man ierastā autosporta disciplīna ir drifts, bet šoreiz sēdīšos atpakaļ pie kartinga stūres – būs interesanti.”
Diezgan neierasta daudziem varētu šķist digitālā motorsporta disciplīna. Preses konferences laikā e-autosporta kustības Latvijā iniciatoru – “EGP Latvia” un “RA Events” pārstāve Inga Brūdere atklāja, ka sabiedrībā ir izveidojies maldīgs priekšstats, ka e-autosports ir vienkārša videospēle.
“EGP misija ir apvienot klasiskā autosporta un virtuālā autosporta pasaules, ļaujot abu nozaru amatieriem un profesionāļiem iepazīt gan reālo, gan virtuālo sporta vidi. Tā iespēja aktīviem autosporta entuziastiem, kuri līdz šim braukuši tikai virtuālā vidē, iegūt iespēju pierādīt sevi pie reāla sacīkšu auto stūres,” stāsta Inga Brūdere.
Latviju digitālā motorsporta disciplīnā pārstāvēs Krišs Jaunzemis, kurš savas spējas un prasmi pierādījis jau iepriekš, uzrādot augstus rezultātus dažādās e-autosporta sacensībās Latvijā. Krišs, tāpat kā citi sportisti, norāda, ka virtuālā pasaule palīdz mācīties trases konfigurāciju.
“E-autosportu šādā veidā izmanto ļoti daudz profesionāli bolīdu un salonautomobīļu braucēji. Tas arī man ir palīdzējis orientēties Biķernieku trasē ar standarta automobili, kur es uzreiz varēju būt ātrāks. Tāpat esmu ievērojis, ka tas arī palīdz krāt pieredzi cīņai trasē – attīstīt maņas, kas palīdz saprast, kur sāncensis atrodas, apdzenot viņu vai arī, cik vēlu bremzēt pirms līkuma. Tās ir tikai dažas pamatiemaņas, ko e-autosports attīsta, bet, domāju, laika gaitā tas ieņems aizvien svarīgāku lomu visu autosportistu treniņos,” atzīst Krišs Jaunzemis.
No 1. līdz 3. novembrim Romā un netālu esošajā Vallelungas trasē pirmo reizi norisināsies Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) rīkotās “Motorsport Games”, kurās tiks apvienotas vairākas autosporta disciplīnas: GT, “Formula 4”, autošoseja jeb “Touring Car”, drifts, kartingu slaloms un digitālais motorsports. Spēlēs iespējams piedalīties ikvienai valstij, piesakot labākos pretendentus kādā no šīm sešām piedāvātajām disciplīnām.