Jaunās Dakaras rallija mašīnas prezentē “Audi” un “Prodrive”
Foto: Audi Sport / Prodrive
Gatavojoties nākamā gada janvārī gaidāmajam Dakaras rallijam, savu elektrisko sacīkšu auto prezentējusi “Audi” komanda, tāpat jauno spēkratu atrādījusi “Prodrive” rūpnīca, kas sacīkstēs piedalās zem “Bahrain Raid Extreme” vienības karoga.
“Audi” rūpnīcas komanda 2022. gadā “Dakarā” startēs pirmo reizi, turklāt uzreiz ar mašīnu, ko pamatā darbina elektrība, cīnoties jaunizveidotajā T1-E klasē. Ar prototipa modeli “Audi RS Q e-tron” Vācijā jau veikti pirmie izmēģinājumi, bet atlikušajā gadā notiks intensīva šī auto attīstīšana un testēšana.
Daudzus risinājumus mašīnai “Audi” rūpnīca aizguvusi no sava “Formula E” projekta, kas pēc šīs sezonas tiks slēgts. Jaunais auto attīstīs aptuveni 500 kW jaudu, taču tajā tiks uzstādīts arī Lemānā un DTM čempionātā attīstītais TFSI iekšdedzes motors, kas palīdzēs pārvarēt posmus, kur spēkrata uzlāde nebūs iespējama. Šobrīd vēl nav zināms, kurās sacīkstēs ar to tiks startēts pirms debijas “Dakarā”, bet tās varētu būt “Rallye du Maroc” un “Ha’il Baja”. “Audi” rūpnīca sava projekta realizēšanu un pārraudzību uzticējusi komandai “Q Motorsport”, bet jau pirms kāda laika tika noslēgti līgumi ar spēcīgajiem pilotiem Stefanu Petranselu, Karlosu Sainsu un Matiasu Ekstromu.
Tāpat jauno rallijreida auto atrādījusi “Prodrive” rūpnīcas komanda “Bahrain Raid Extreme”, izgatavojot to atbilstoši jaunajiem T1+ klases tehniskajiem noteikumiem, kas palīdzēs izlīdzināt konkurenci starp aizmugurējās piedziņas bagijiem un pilnpiedziņas mašīnām. Jaunais “BRX Hunter T1” aprīkots ar 3.5 litru V6 divu turbīnu dzinēju no “Ford”, kas spējīgs uz 400 zirgspēku jaudu. Izmaiņas skārušas gan mašīnas transmisiju un piekari, gan virsbūvi.
Rūpnīcas komandu Dakaras rallijā pārstāvēs Sebastjēns Lēbs un Nani Roma, bet mašīna būs pieejama arī klientu komandas. Paredzams, ka ar šo spēkratu pirmās sacīkstes tiks aizvadītas septembrī, bet pagājušajā nedēļā ar veco “BRX Hunter” modeli Lēbs bija tuvu uzvarai Spānijā notikušajā “Baja Espana Aragon”, vien neilgi pirms finiša pazaudējot laiku un arī pirmo vietu.