Jānis Baumanis: “Bija piedāvājumi startēt autošosejā un rallijā”
Foto: Facebook.com/janisbaumanisrx
Autosportists Jānis Baumanis atklāj, ka šogad līdz pēdējam gaidījis labāko piedāvājumu no rallijkrosa komandām, bet neizslēdza varbūtību karjeru turpināt autošosejas vai rallija sacensībās. Tāpat viņš neslēpj, no kurām komandām saņēmis piedāvājumus, kā arī atzīst, ka “Audi” rallijkrosa spēkrats ievērojami atšķiras no “Ford”, ar ko tika startēts iepriekšējās sezonās.
Jau vēstīts, ka Baumanis noslēdzis līgumu ar “KYB Team JC” komandu, kas pasaules rallijkrosa čempionātā izmantos ar “Audi” rūpnīcas atbalstu radītus “Supercar” klases automobiļus.
“Janvārī vai tā vidū bija nelielas bažas, vai brauksim pilnu sezonu rallijkrosā,” intervijā ziņu aģentūrai LETA sacīja Baumanis. “Skaidrs bija, ka kaut kur noteikti brauksim, vai nu rallijkrosā, vai šosejā, vai rallijā. Piedāvājumi bija. Par rallijkrosu domājām, ka, iespējams, nobrauksim dažus posmus. Līdzīgs piedāvājums bija arī par ralliju, bija iespēja aizvadīt dažus atsevišķus čempionātus vai posmus. Tāpat piedāvājumi sekoja no šosejas sacensībām. Varianti bija, taču līdz pēdējam gaidījām uz rallijkrosu. Par laimi, arī sagaidījām ļoti labu piedāvāju. To, kāda būs šī sadarbība, redzēsim, kad sāksies pirmās sacīkstes.”
Nu jau bijušais rallijkrosa pilots Reinis Nitišs tikmēr izvēlējies citu ceļu un karjeru turpina rallijā. Baumanis uzskata, ka tā būtu grūtākā no iespējām.
“Rallijs no šiem trim variantiem man bija pēdējā vietā, jo nāktos aizvadīt ļoti daudz testu,” skaidro sportists. “Īstais rallijs ir stipri atšķirīgs no rallijkrosa. Vieglāk būtu pierast pie šosejas sacensībām, kurās arī blakus nesēž stūrmanis, un trases lielākoties ir zināmas. Rallijs prasītu vismaz četru mēnešu kārtīgu darbu, lai sacensībās izdotos sasniegt apmierinošus rezultātus. Rallijs ir disciplīna, kas aizņem ļoti daudz laika, tāpēc šaubos, ka spētu tam veltīt vajadzīgo stundu skaitu. Man vēl ir papildu darbi, kurus daru. Tāpat ģimenē ir meita, tāpēc par savu noslodzi nesūdzos.”
Baumanis neslēpj, kuras vēl rallijkrosa komandas labprāt būtu gribējušas ar viņu sadarboties, tostarp tā bijusi viņa līdzšinējā vienība STARD. Tāpat viņš saka, ka dažādās jomās ir milzīga atšķirība starp “Ford” un “Audi” braucamrīkiem.
“STARD piedāvāja aizvadīt pilnvērtīgu sezonu,” viņš saka. “Tāpat ar viņiem bija iespēja piedalīties elektrorallijkrosā. Arī lietuviešu komanda “ES Motorsports” bija ieinteresēta. Lietuviešu piedāvājums bija interesants, taču pēc tam sekoja arī “Audi” interese, kas, mūsuprāt, bija labākais variants. Ielecām vilcienā, kas jau bija paspējis sākt kustību, taču veiksmīgi. Ar “Audi” automašīnu man 2018. gadā bija iespēja izbraukt Biķernieku trasē. Principā tā ir pavisam cita mašīna. Cita piekare, citādāks motors, tāpat arī dažādas nianses – auto stūrēšana līkumos, bremžu darbība, tāpat arī ātruma pārslēgšana un paātrināšanās. Abas mašīnas it kā ir līdzīgas, bet tai pat laikā – kā diena pret nakti. Jaunā mašīna tiek būvēta ar rūpnīcas atbalstu. Komandai ir ļoti liela pieredze ar šo automašīnu. Vienība ir pavadījusi daudzas stundas testos trasēs, kā arī “Audi” rūpnīcā, kurā tiek ražoti tikai sporta spēkrati.”
Baumanis jauno sezonu, kas krietni iekavējusies, gaida ar lielu nepacietību: “Sacensību apritē biju gatavs ielēkt jau ar pirmo posmu. Pašreizējās situācijas dēļ tāpat būtu jāaizvada nelieli testi dienu iepriekš, lai sajustu auto, komandas inženierus un mehāniķus. Pirms šī visa doties uz sacensībām nav īsti prātīgi. Teorētiski jau būtu iespējams aizvadīt pirmo posmu bez tehniskajiem testiem. Patlaban gaidu, kad varēšu doties uz Zviedriju vai citu valsti, lai izmēģinātu jauno mašīnu. Iespējams, situācija pasaulē jau nostabilizēsies maijā, tāpēc sezonu varētu iesākt jūnijā. Skatīsimies, kā attīstīsies notikumu gaita.”